Australska znanstvena agencija Commonwealth Scientific and Industrial Research Organisation (CSIRO) vjeruje da se avion na letu MH370 Malaysia Airlinesa srušio u more sjeveroistočno od područja koje je bez uspjeha temeljito pretraživano dvije godine, piše Reuters.
Njihovo se uvjerenje temelji na satelitskim fotografijama koje su snimljene dva tjedna nakon što je avion nestao. U Boeingu 777 koji je 8. ožujka 2014. godine poletio iz Kuala Lumpura za Peking bilo je 239 putnika i članova posade.
No, australska je vlada odbacila zaključak CSIRO-a, ustvrdivši da izvještaj agencije ipak nije dovoljno precizan.
Nestanak leta MH370 postao je jedan od najvećih misterija modernog zrakoplovstva. Smatra se da je avion skrenuo s rute te da se srušio nedaleko od zapadne obale Australije.
Australija, Malezija i Kina u siječnju su obustavile dvogodišnju potragu za zrakoplovom nakon što njihovi napori nisu urodili plodom. Potraga je koštala 160 milijuna američkih dolara.
CSIRO je prethodno izrazio sumnje da se zrakoplov nije srušio na području od 120.000 kvadratnih kilometara koje se pretraživalo te ustvrdio da se zrakoplov zasigurno srušio sjevernije od te lokacije. Njihova se najnovija tvrdnja temelji na fotografijama koje su im poslali francuski vojno-obavještajni servis i francuska nacionalna svemirska agencija CNES. Na snimkama se moglo vidjeti 70 krhotina od kojih je 'vjerojatno' desetak napravio čovjek.
- Mislimo da je na temelju ovoga moguće identificirati najvjerojatniju lokaciju aviona, i to s preciznošću i sigurnošću bez presedana, kaže se u izvještaju CSIRO-a, čiji autor David Griffin, inače oceanograf, za Reuters napominje da bi se, pokažu li se krhotine na satelitskim snimkama autentičnima, potvrdile ranije analize koje su upućivale da je stvarna lokacija pada aviona sjevernije od lokacije koja se dvije godine pretraživala.
- Sve se savršeno poklapa, jedino nam nedostaju same krhotine, rekao je Griffin, apelirajući na pretragu spomenute lokacije kako bi se do krhotina i došlo.
Australske vlasti ne odbacuju mogućnost nove potrage, ali inzistiraju na 'vjerodostojnim' dokazima o mogućoj lokaciji letjelice. Tamošnji ministar prometa Darren Chester smatra da CSIRO-ov izvještaj ne nudi nove dokaze, a zamjenik malezijskog ministra prometa Aziz Kaprawi odbio je komentirati izvještaj, naveo je tek da čeka službene informacije iz Australije.
No, Kaprawi je ipak kazao da Malezija nije odustala od potrage te da je sazvala sastanak s predstavnicima Australije i Kine kako bi razmotrili ponudu jedne privatne kompanije koja bi u vlastitom aranžmanu i bez naknade željela nastaviti potragu. Novac bi tražila isključivo u slučaju da pronađe olupinu nestalog Boeinga.
Što je u Boeingu 777 pošlo po zlu do danas nije definitivno razjašnjeno, ali istražitelji smatraju da je netko u avionu namjerno isključio njegov transponder prije nego je skrenuo njegovu rutu prema Indijskom oceanu. Dosad je na nekoliko lokacija pronađeno više komada koji se pripisuju nestalom Boengu, a u izvještaju CSIRO-a tvrdi se da krhotine koje prikazuju satelitske snimke odgovaraju komadima koje je more izbacilo na afričke plaže.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....