Naime, posljednjih godina proizvođači kave našli su se pred brojnim kušnjama: od bolesti (odnosno gljivice) koja je poharala kolumbijska polja 2013. pa sve do značajnog pada proizvodnje u Keniji i konačno najnovije ekonomske i gospodarske situacije u Brazilu.
- Rastuća potrošnja, naročito na tržištima u razvoju, znači da će globalna proizvodnja morati porasti za dodatnih 40 do 50 milijuna vreća kave u idućem desetljeću - izjavio je predsjednik i generalni direktor talijanske kompanije Illycafe za proizvodnju gotove kave, Andrea Illy, prenosi Al Jazeera.
Problemi se vrte oko brojnih segmenata, klimatskih promjena, ali i niske cijene koje obeshrabruju sve veći broj proizvođača.
Kava je najpopularnije piće na svijetu. Dnevno se diljem svijeta popije više od 1,6 milijardi šalica.
Nakon nafte kava je druga najtrgovanija roba na svijetu s godišnjim izvozom vrijednim 15 milijardi dolara.
Najveći potrošač kave na svijetu jest SAD, gdje se dnevno popije 400 milijuna šalica. No, kada se gleda potrošnja po glavi stanovnika, prednjače skandinavski narodi. Tako prosječan Finac godišnje popije 12 kilograma, Šveđanin i Norvežanin 11, a Danac 10 kilograma kave.
Svjetska godišnja potrošnja kave po glavi stanovnika iznosi prosječno 4,8 kilograma, dok je prosjek u EU 5,8 kilograma. U Hrvatskoj se godišnje popije više od pet kilograma kave po glavi stanovnika.
Foto: Istock
- Prije ili kasnije, u idućim mjesecima ili godinama, morati ćemo donijeti ozbiljne odluke. Ne znamo odakle će ova kava dolaziti - izjavio je Illy, dok je švicarske kompanije Volcafe objavila kako se svijet priprema za deficit u proizvodnji kave od 3,5 milijuna vreća u sezoni 2015/2016
Takav manjak, dodaje njujorška agencija, dolazi nakon globalnog deficita od 6,4 milijuna tona u prethodnoj godini.
Od početka godine, cijene kave su pale za 27 posto jer je slabljenje brazilske valute prema dolaru povećalo atraktivnost izvoza te južnoameričke zemlje, prenosi Al Jazeera.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....