ODOBREN NOVI CJENIK

380.000 LJUDI MORA POTPISATI NOVE UGOVORE! Stižu novi računi za odvoz smeća

Formula nove cijene glasi: 9 lipa za svaku litru smeća pomnoženo s brojem odvoza kamiona Čistoće tijekom trideset dana i s volumenom kupljenog kontejnera
Zagreb,140514.Kontejneri za odvajanje otpada.Foto: Ivan Lackovic / CROPIX
 Ivan Lacković / CROPIX / CROPIX

Nova cijena odvoza miješanog komunalnog otpada više neće ovisiti o kvadraturi svakog kućanstva, već o količini smeća koje će bacati u kontejnere, zatim dogovorenom broju odvoza kamiona Čistoće unutar jednog mjeseca i naknade za preuzimanje jedne litre tog smeća, odlučeno je u Zagrebačkom holdingu, koji je jučer službeno odobrio novi cjenik za odvoz i zbrinjavanje smeća u Gradu Zagrebu. S obzirom na brojne upitnike nad novim modelom naplate odvoza smeća, malo je vjerojatno da će Zagrepčani nove račune početi dobivati ove godine, već se to očekuje tek sljedeće.

Cijena zasad ista

Konkretno, odvoz i zbrinjavanje jedne litre smeća naplaćivat će se po devet lipa, bez PDV-a. To će se množiti s brojem odvoza, od jednog do tri puta tjedno, te zaduženim volumenom kontejnera, koji će za stanare zgrada iznositi 120, 240 ili 1100 litara.

Do uvođenja novog modela naplate po volumenu, građani će račune plaćati kao i dosad - po kvadraturi, što znači da se zasad cijene neće mijenjati.

Prvi korak bit će sklapanje ugovora između svakog korisnika i Čistoće. Dakle, svaka obiteljska kuća bit će pojedinačni korisnik, a svaka stambena zgrada također. To znači da Čistoća u kratkom roku mora sklopiti ugovore s oko 380 tisuća korisnika. Stanari zgrada morat će se dogovoriti između sebe o količini otpada koji će bacati svakog mjeseca, a s Čistoćom će u njihovo zajedničko ime ugovor sklapati predstavnik stanara, odnosno suvlasnik zgrade.

Kako se dogovoriti?

U praksi, kad sustav zaživi, to će izgledati otprilike ovako: svako kućanstvo će odlučiti o količini smeća koje planirati bacati u kontejnere. O tome koliko će građani otpada sortirati ovisit će i cijena njihovog računa, jer koliko smeća manje - toliko i cijena niža. Iz svog ukupnog smeća građani mogu izdvojiti plastiku, papir, staklo, metal itd. i to mogu odnijeti u posebne kontejnere na tzv. zelenim otocima (167 na području grada) ili u jedno od 9 trenutno postojećih reciklažnih dvorišta (treba ih izgraditi još 6 kako bi svaka gradska četvrt imala svoje). Problemi koji prijete zgradama su: hoće li se stanari među sobom moći dogovoriti o ukupnom volumenu zajedničkog kontejnera koji će zakupiti, kako će održavati disciplinu bacanja točno određene količine smeća, i tko će paziti na kontejnere koji su primjerice na ulicama ili u parkovima?

Posebne vrećice

Jedno se ipak već sada zna: višak smeća od ugovorenog moći će se bacati u kontejnere samo u posebnim vrećicama koje će građani u početku moći kupovati samo u podružnici Čistoća, i one će po komadu stajati oko 2,5 kuna za 30 litara, i 5,5 kuna za 60 litara.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. studeni 2024 22:43