Strašna smrt oca i sina na Sveticama jedna je od najgorih prometnih nesreća u kojima su živote izgubili pješaci u proteklih nekoliko godina.
No pješaci ginu svakodnevno. Od siječnja do listopada ove godine na hrvatskim cestama poginula su 52 pješaka, 10 više nego u istom razdoblju lani.
NESREĆA KOJA JE POTRESLA CIJELU HRVATSKU Sud odredio istražni zatvor za oba vozača!
Policija kontinuirano apelira na pješake da se maksimalno pridržavaju prometnih pravila, kao i da prometnice prelaze isključivo na za to obilježenim mjestima. Jer, neoprezno pretrčavanje kolnika na crveno svjetlo ili na neobilježenom mjestu jedan je od glavnih uzroka stradavanja pješaka.
Ipak, postoje i mjesta na kojima se nesreće češće događaju. Bilo da se radi o kompliciranim, nepreglednim prijelazima ili neadekvatnim prometnim rješenjima, takva mjesta su “opasna” i svojevrsne su crne točke.
U suradnji sa sudskim vještakom za promet Goranom Husincem, za početak donosimo pet najopasnijih mjesta u Zagrebu po vještakovoj procjeni utemeljenoj na dugogodišnjem iskustvu prikupljenom u očevidima teških prometnih nesreća. Pozivamo čitatelje Jutarnjeg lista da nam dojave takva opasna mjesta u svojoj sredini.
Želimo apelirati na nadležne da saniraju takva mjesta, pokušaju poboljšati prometnu signalizaciju na njima ili poduzmu nešto da se zaštiti najvažnije - ljudski život. Javite se na e-mail internet redakcije Jutarnjeg: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. i pošaljite nam svoje fotografije i komentare.
Opasne lokacije u Zagrebu:
1. Pješački prijelaz Miramarski podvožnjak
Problem je na ovom prijelazu što ga vozači koji dolaze iz smjera centra i penju se prema Vukovarskoj naprosto - ne vide. Iako postoji prometna signalizacija - treptajuće žuto svjetlo, ono je nedovoljno jer mnogi gledaju samo cestu, a kada se od podvožnjaka uspinju, razvijaju veću brzinu te im je često teško zakočiti na vrijeme kako bi izbjegli nesreću. I za vrijeme našeg obilaska vozač je naglim kočenjem jedva izbjegao udar u dvije djevojke.
OCJENA VJEŠTAKA:
Vrlo nepregledan prijelaz, po istrošenosti i skliskosti asfalta vidi se koliko često ovdje vozači naglo koče kako bi izbjegli nesreću.
MOGUĆE RJEŠENJE:
Premjestiti zebru pedesetak metara dalje u smjeru Vukovarske, što bi značajno povećalo preglednost prijelaza i mogućnost kočenja
2. Avenija Vukovar - cijelom dužinom
Na nekim dijelovima razmak između pješačkih prijelaza vrlo je dugačak, zbog čega pješaci i u vrijeme najveće gužve pretrčavaju tu vrlo brzu trotračnu prometnicu. Jedina im je prepreka na mjestima postavljena živica, no i ona je puna rupa kroz koje je vrlo lako prijeći na drugu stranu.
OCJENA VJEŠTAKA:
Opasno, jer na Vukovarskoj mnogi vozači razvijaju velike brzine, neki i više od 100 kilometara na sat, zbog čega imaju dugačak zaustavni put
MOGUĆE RJEŠENJE:
Postaviti ogradu uz tramvajsku prugu na najkritičnijim mjestima i spriječiti pješake da pretrčavaju kolnik
3. Avenija Dubrovnik - između semafora
Kao i na Vukovarskoj, riječ je o vrlo brzoj prometnici koja je ispresijecana semaforima, no oni su nerijetko vrlo daleko jedan od drugog, zbog čega pješaci posežu za pretrčavanjem. Dodatan broj semafora i raskrižja nije moguće postaviti jer bi se time usporio promet i povećale prometne gužve.
OCJENA VJEŠTAKA: Slučaj poput Vukovarske, ali i Slavonske avenije. Brza prometnica preko koje mnogi neoprezno pretrčavaju, precjenjujući svoju brzinu i potcjenjujući brzinu automobila.
MOGUĆE RJEŠENJE: Ograda uz tramvajsku prugu nije velika investicija, a mnoge bi zaustavila u prelasku ceste
4. Dugave - Vatikanska ulica između ulica SR Njemačke i ul. Sv. Mateja
Širok, dugačak potez na kojem je moguće razviti veliku brzinu. U blizini su škola i dječji vrtić, a frekventni pješački prijelaz smješten je na sredinu poteza između ul. SR Njemačke i Sv. Mateja. Nema semafora
OCJENA VJEŠTAKA: Svaka tako široka prometnica vozačima omogućava brzu i potencijalno opasnu vožnju koja može rezultirati teškim posljedicama
MOGUĆE RJEŠENJE: Na sve široke prometnice trebalo bi postaviti ležeće policajce u blizini zebri, kako bi se spriječilo divljanje
5. Križanje Držićeve i Branimirove kod Autobusnog kolodvora
Izuzetno komplicirano raskrižje s više pješačkih prijelaza i otoka te automobila koji dolaze iz svih smjerova. Semafori su nesinkronizirani, pa frustrirani pješaci nakon duljeg čekanja riskiraju život i pretrčavaju cestu unatoč crvenom svjetlu
OCJENA VJEŠTAKA: Često sam bio na prometnim nesrećama baš na tom raskrižju, to je jedno od opasnijih mjesta u gradu
MOGUĆE RJEŠENJE: Nema jednostavnog ni jeftinog lijeka. Zbog frekventnosti raskrižja te velikog broja pješaka (kolodvor, tržnica, obližnje institucije) najbolje bi bilo izgraditi široki pothodnik, što je veoma skupo.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....