CRNE TOČKE

AKCIJA JUTARNJEG: SPRIJEČIMO TRAGEDIJE Ovo je pet najopasnijih ulica i raskrižja!

Pošaljite fotografije loših i opasnih prometnih rješenja iz svoje sredine na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
 Nenad Dugi/CROPIX

Strašna smrt oca i sina na Sveticama jedna je od najgorih prometnih nesreća u kojima su živote izgubili pješaci u proteklih nekoliko godina.

No pješaci ginu svakodnevno. Od siječnja do listopada ove godine na hrvatskim cestama poginula su 52 pješaka, 10 više nego u istom razdoblju lani.

NESREĆA KOJA JE POTRESLA CIJELU HRVATSKU Sud odredio istražni zatvor za oba vozača!

Policija kontinuirano apelira na pješake da se maksimalno pridržavaju prometnih pravila, kao i da prometnice prelaze isključivo na za to obilježenim mjestima. Jer, neoprezno pretrčavanje kolnika na crveno svjetlo ili na neobilježenom mjestu jedan je od glavnih uzroka stradavanja pješaka.

Ipak, postoje i mjesta na kojima se nesreće češće događaju. Bilo da se radi o kompliciranim, nepreglednim prijelazima ili neadekvatnim prometnim rješenjima, takva mjesta su “opasna” i svojevrsne su crne točke.

U suradnji sa sudskim vještakom za promet Goranom Husincem, za početak donosimo pet najopasnijih mjesta u Zagrebu po vještakovoj procjeni utemeljenoj na dugogodišnjem iskustvu prikupljenom u očevidima teških prometnih nesreća. Pozivamo čitatelje Jutarnjeg lista da nam dojave takva opasna mjesta u svojoj sredini.

Želimo apelirati na nadležne da saniraju takva mjesta, pokušaju poboljšati prometnu signalizaciju na njima ili poduzmu nešto da se zaštiti najvažnije - ljudski život. Javite se na e-mail internet redakcije Jutarnjeg: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. i pošaljite nam svoje fotografije i komentare.

Opasne lokacije u Zagrebu:

1. Pješački prijelaz Miramarski podvožnjak

Problem je na ovom prijelazu što ga vozači koji dolaze iz smjera centra i penju se prema Vukovarskoj naprosto - ne vide. Iako postoji prometna signalizacija - treptajuće žuto svjetlo, ono je nedovoljno jer mnogi gledaju samo cestu, a kada se od podvožnjaka uspinju, razvijaju veću brzinu te im je često teško zakočiti na vrijeme kako bi izbjegli nesreću. I za vrijeme našeg obilaska vozač je naglim kočenjem jedva izbjegao udar u dvije djevojke.

OCJENA VJEŠTAKA:

Vrlo nepregledan prijelaz, po istrošenosti i skliskosti asfalta vidi se koliko često ovdje vozači naglo koče kako bi izbjegli nesreću.

MOGUĆE RJEŠENJE:

Premjestiti zebru pedesetak metara dalje u smjeru Vukovarske, što bi značajno povećalo preglednost prijelaza i mogućnost kočenja

2. Avenija Vukovar - cijelom dužinom

Na nekim dijelovima razmak između pješačkih prijelaza vrlo je dugačak, zbog čega pješaci i u vrijeme najveće gužve pretrčavaju tu vrlo brzu trotračnu prometnicu. Jedina im je prepreka na mjestima postavljena živica, no i ona je puna rupa kroz koje je vrlo lako prijeći na drugu stranu.

OCJENA VJEŠTAKA:

Opasno, jer na Vukovarskoj mnogi vozači razvijaju velike brzine, neki i više od 100 kilometara na sat, zbog čega imaju dugačak zaustavni put

MOGUĆE RJEŠENJE:

Postaviti ogradu uz tramvajsku prugu na najkritičnijim mjestima i spriječiti pješake da pretrčavaju kolnik

3. Avenija Dubrovnik - između semafora

Kao i na Vukovarskoj, riječ je o vrlo brzoj prometnici koja je ispresijecana semaforima, no oni su nerijetko vrlo daleko jedan od drugog, zbog čega pješaci posežu za pretrčavanjem. Dodatan broj semafora i raskrižja nije moguće postaviti jer bi se time usporio promet i povećale prometne gužve.

OCJENA VJEŠTAKA: Slučaj poput Vukovarske, ali i Slavonske avenije. Brza prometnica preko koje mnogi neoprezno pretrčavaju, precjenjujući svoju brzinu i potcjenjujući brzinu automobila.

MOGUĆE RJEŠENJE: Ograda uz tramvajsku prugu nije velika investicija, a mnoge bi zaustavila u prelasku ceste

4. Dugave - Vatikanska ulica između ulica SR Njemačke i ul. Sv. Mateja

Širok, dugačak potez na kojem je moguće razviti veliku brzinu. U blizini su škola i dječji vrtić, a frekventni pješački prijelaz smješten je na sredinu poteza između ul. SR Njemačke i Sv. Mateja. Nema semafora

OCJENA VJEŠTAKA: Svaka tako široka prometnica vozačima omogućava brzu i potencijalno opasnu vožnju koja može rezultirati teškim posljedicama

MOGUĆE RJEŠENJE: Na sve široke prometnice trebalo bi postaviti ležeće policajce u blizini zebri, kako bi se spriječilo divljanje

5. Križanje Držićeve i Branimirove kod Autobusnog kolodvora

Izuzetno komplicirano raskrižje s više pješačkih prijelaza i otoka te automobila koji dolaze iz svih smjerova. Semafori su nesinkronizirani, pa frustrirani pješaci nakon duljeg čekanja riskiraju život i pretrčavaju cestu unatoč crvenom svjetlu

OCJENA VJEŠTAKA: Često sam bio na prometnim nesrećama baš na tom raskrižju, to je jedno od opasnijih mjesta u gradu

MOGUĆE RJEŠENJE: Nema jednostavnog ni jeftinog lijeka. Zbog frekventnosti raskrižja te velikog broja pješaka (kolodvor, tržnica, obližnje institucije) najbolje bi bilo izgraditi široki pothodnik, što je veoma skupo.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 06:21