- Ove jeseni u zapadnom dijelu Zagreba mogli bismo imati novih prometnih problema, posebno na Črnomercu, u Prilazu baruna Filipovića gdje je sagrađen novi stambeni kompleks, a u taj dio grada seli se i Sabor, ali privremeno, no tamo su se smjestili i razni sudovi... - pojašnjava prometni stručnjak Marko Ševrović s Fakulteta prometnih znanosti, koji smatra da je takva situacija u prometu posljedica loše legislative, utjecaja građevinskog lobija i nedostatka odgovarajućeg prostornog planiranja.
Rješenje vidi u destimuliranju građana na kupnju drugog automobila u obitelji, pa i njegova korištenja za odlazak na posao ili u grad.
- Na primjer, ja na posao idem automobilom. Ujutro putujem 17 minuta, a tramvajem 40. Automobil mi je konkurentniji od javnog prijevoza ili neke druge opcije. Da se to promijeni, treba ili povećati konkurentnost javnog prijevoza ili destimulirati korištenje automobila, a jedna od mjera je i promjena parkirališne politike - kaže Ševrović i dodaje da je problem prostornog planiranja, odnosno ‘neplaniranja‘ najveći u Zagrebu jer se dozvoljava gradnja zgrada sa stanovima na parcelama na kojima su nekad bile obiteljske kuće.
- I što se onda događa? Ne samo da nema parkinga, nego nema vrtića, nema škole, nema dovoljno liječnika, nema potrebne infrastrukture, a sagradio si goleme zgrade sa spavaonicama - ističe.
Također smatra da zbog lošeg javnog prijevoza imamo i problem s time što ljudi koji žive na rubovima grada, a rade u gradu, u njega dolaze automobilima.
- Vani bi oni automobilom, biciklom ili lokalnim kružnim autobusnim linijama došli do stanice za metro, a dalje bi išli u grad brzim javnim prijevozom, no kod nas svi iz Samobora, Zaprešića, Velike Gorice dolaze autima u grad i parkiraju se - kaže.
Dakle neplansku gradnju, bez prateće infrastrukture, smatra najvećim problemom, a isto tako smatra da je sve počelo legalizacijom bespravno sagrađenih nekretnina, a nastavlja se i danas neplanskom gradnjom. Posljedica gradnje stambenih kompleksa u Prilazu baruna Filipovića na Črnomercu, na primjer, uz sve koji dolaze u taj kvart mogla bi biti prometni kaos u tom dijelu grada.
- Tamo je sada sagrađeno i gradi se objekata za vjerojatno 15 tisuća ljudi. Ne postoji prometna infrastruktura u Zagrebu koja to može izdržati, tamo će uskoro biti potpuni prometni kaos. Vjerojatno bi i tamo trebalo maknuti parkirališna mjesta i osigurati biciklističke staze jer ljudi ujutro neće moći na posao i to neće biti moguće jednostavno riješiti - naglasio je.