Prije osam mjeseci krenula je obnova Savskog mosta kojeg su svakodnevno prelazile tisuće pješaka i biciklista. Obnova traje 14 mjeseci, odnosno do kraja ožujka 2022. Alternativa za pješake i bicikliste od siječnja je uski nogostup na Jadranskom mostu koji je, prije svega, predviđen za automobile, tramvaje i autobuse. Pješaci i biciklisti ondje se susreću s problemom prenapučenosti gdje se često moraju zaobilaziti, posebice za vrijeme jutarnjih i popodnevnih gužvi.
Bicikliste je, naime, više mučio problem vodilica za bicikle. Nikome nije bilo jasno zašto su vodilice postavljene samo na stepenicama s južne strane mosta da bi ih, kad prijeđu na sjevernu stranu, dočekale stepenice niz koje moraju nositi bicikl. To je posebno mučilo starije građane i mnogobrojne dostavljače hrane kojima posao ovisi o biciklističkoj infrastrukturi. Cijelo ljeto stvarao se zastoj i otežavao prolaz građanima zbog manjka dvaju željeznih vodilica.
Ovog tjedna, na sjevernim stepenicama, konačno su zasjala dva željezna žlijeba po kojima građani mogu voditi bicikle bez da ih nose rukama. Osam mjeseci, izmjena vlasti i dvije sjednice Gradske skupštine bile su potrebne da se postave dvije željezne vodilice duge tri metra. Cijena: 32 tisuće kuna
Problem je gradskim vlastima bio dobro poznat jer su nam, još kad smo o navedenoj rampi pisali prije mjesec dana, referenti iz Gradske četvrti Trešnjevka jug rekli da su od siječnja zasuti pozivima građana. Nikome nije bilo jasno zašto su vodilice postavljene samo na jednoj strani mosta.
O svemu smo upitali Sindikat biciklista. Oni su nam poručili kako su dobro upoznati s ovim problemom jer je Savski most jedan od najopterećenijih biciklističkih pravaca u Zagrebu. Odmah po zatvaranju mosta reagirali su i zahtijevali od nadležnog gradskog ureda da se kanalice na stepenice postave i, koliko toliko, olakšaju biciklistima i osobama s invaliditetom prolaz. Nakon brojnih zahtjeva postavljene su kanalice samo na južnoj strani, a kad su upitali što je sa sjevernom stranom dobili su objašnjenje od Dinka Bilića, pročelnika Ureda za prostorno uređenje. U objašnjenju je glasilo kako „vodilice za bicikle na stubištu Jadranskog mosta neće ugrađivati jer su gazišta na stubištu pretanka za sidrenje“.
Ovotjedno dugo očekivano postavljanje kanalica dokaz je da su sva opravdanja bila obično odugovlačenje.
Iz sindikata su također naglasili da ovakav odnos predstavlja odraz dugogodišnjeg zanemarivanja i ignoriranja biciklista, osoba s invaliditetom i drugih građana koji ne koriste automobile. Nadaju se kako se, s promjenom vlasti, ubuduće više neće morati osjećati kao građani drugog reda.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....