Jedna djevojka iz Kutine (podaci poznati redakciji) u srijedu je prolazila kroz nezamislivo: poslodavcu u Njemačkoj, jednoj ozbiljnoj firmi u sektoru autoindustrije u kojoj je zaposlena, morala se ispričavati što tog jutra nije došla na svoje radno mjesto, a neće niti cijeli tjedan jer je autobus tvrtke Čazmatrans, koji je večer prije trebao voziti na liniji Zagreb - München - Ingolstadt - Nürnberg, na putovanje krenuo s pogrešnog perona te u Zagrebu, usred noći, na stajalištu broj 502 ostavio 35 putnika.
Sve redom s uredno plaćenim i na vrijeme osiguranim kartama, živčanima i ljutitima, bez riječi isprike ili pojašnjenja od autobusera čijim se uslugama na ovoj liniji mnogi od njih služe godinama.
“Bilo je nevjerojatno. Nas 35 čekalo je na peronu broj 502, koji je bio označen na našim kartama i s kojeg i inače redovito ide ova linija, no autobus nikako nije dolazio. Prvo smo mislili da kasni pa smo se išli raspitivati na šalteru za informacije, no kad je već prošlo sat vremena od trenutka kad smo trebali krenuti na put, ponovo smo otišli na šalter za informacije gdje nam nitko nije niti želio niti znao pomoći. Kad smo već bili posve očajni, neki od putnika pozvali su policiju”, ispričala je čitateljica Jutarnjeg lista.
Nadzorne kamere
Doduše, policajac tu nije niti mogao mnogo napraviti, ali je s dvoje putnika otišao do nadzornih kamera gdje su mu djelatnici kolodvora pokazali nekoliko snimaka.
Na jednoj od njih vidi se peron 502 prepun putnika koji nervozno čekaju autobus za Njemačku koji ne dolazi, a potom je na drugoj snimci moguće vidjeti vozilo Čazmatransa koje stoji na pogrešnom peronu, onom broj 202, posve praznom, te vozača kako naslonjen na ogradu traži nešto na mobitelu.
Nešto nakon 22.45 sati, kad je bio zakazan polazak za Njemačku, autobus se doista udaljio s perona 202 i dao na put, a putnici s perona 502, nesvjesni da njihov autobus odlazi, ostali stajati na peronu do dugo u noć, s time da su neki tamo čak i prespavali.
“Kad sam shvatila da ništa od autobusa, zvala sam roditelje koji žive u Kutini da dođu po mene. Doma sam došla u pola tri u noći, a niti četiri dana nakon slučaja nitko mi se nije javio iz Čazmatransa kako bi se ispričao i obeštetio me. Pa što je to? Mi smo svi platili karte i čekali do kasno u noć”, požalila se mlada čitateljica koja će do Njemačke, kaže, prvim avionom na kojem pronađe slobodno mjesto.
Kad to već nije pošlo za rukom putnicima, pojašnjenje nemilog događaja od tvrtke Čazmatrans uspio je dobiti Jutarnji list.
U toj kompaniji nisu puno okolišali: nekoliko sati nakon našeg poziva javili su se kako bi potvrdili da se u utorak 11. lipnja doista dogodila neugodna situacija, ali su nadodali kako se dosad nitko od njih pismeno nije požalio Čazmatransovoj službi za reklamacije.
Obeštećenje
“Istina je, naš je vozač doista tu večer autobusom krenuo s pogrešnog perona te dobar dio putnika ostavio u Zagrebu. Ipak, želimo naglasiti da krivac za ovaj slučaj nije naš vozač već jedan mlađi radnik iz suradničke kompanije Croatia bus koji je taj dan radio dispoziciju. On je pogrešno našeg vozača uputio na krivi peron te mu kazao kako ga čekaju dva putnika.
Ne znamo točno kako je došlo do ove pogreške, vjerojatno zbog mladosti i neiskustva djelatnika, jer naš je vozač imao informaciju da je prodan znatno veći broj karata. No, kako se na peronu 202 u bus ukrcalo samo dvoje putnika, on se samo s njima zaputio put Njemačke, pokupivši kasnije još nekoliko putnika u Sloveniji”, pojasnili su iz Čazmatransa.
Dodali su da se svim putnicima koji su trebali putovati spornom linijom ispričavaju te da ih planiraju obeštetiti pa ih mole da se kratkim prigovorom jave na njihov službeni email “Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.”.
“Našoj upravi nitko se još nije žalio”
O drami koja se u utorak navečer odvijala u Aveniji Marina Držića obaviješteni su i djelatnici tvrtke Autobusni kolodvor Zagreb s kojeg su se javili očitanjem.
“Istina je da je autobus Čazmatransa samoinicijativno otišao s krivog perona. Djelatnici Autobusnog kolodvora bili su s putnicima i pokušali riješiti situaciju, no nitko se od predstavnika prijevoznika nije javljao, a s naše strane napravili smo što je u našoj moći, a to je povrat novca za kupljene karte i zbrinjavanje putnika drugim autobusima, kome je tako odgovaralo.
Upravi Autobusnog kolodvora se nije žalio nitko, jedan poziv je bio upućen u Pozivni centar Zagrebačkog holdinga koji daje informacije i za Podružnicu, a nemamo saznanja da je pozvana policija”, poručili su.
Mogu tražiti novac za kartu i odštetu
Prema europskim propisima, ako se putovanje na autobusnoj liniji duljoj od 250 km otkaže ili kasni više od dva sata, putnici imaju pravo tražiti nazad novac za kartu te tražiti besplatno putovanje do točke s koje je autobus krenuo.
Ako im se takva mogućnost odmah ne ponudi, imaju pravo osim novca za kartu naknadno tražiti i odštetu u visini polovice vrijednosti kupljene karte, a autobus im je dužan pokriti i troškove noćenja odnosno smještaja, ako su ga zbog otkazivanja linije bili dužni koristiti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....