'OBNOVA' ULICA

JUTARNJI S VJEŠTAKOM U INSPEKCIJI PROMETNICA ‘U Mesničkoj i na Trgu Europe su korišteni neprikladni materijali’

Ulice na koje su lani potrošeni deseci milijuna kuna ovog će se ljeta popravljati jer su se u manje od godinu dana raspale
 Marko Todorov/CROPIX

Samo godinu dana nakon temeljitih rekonstrukcija - ili čak i manje od toga, neke gradske ulice u katastrofalnom su stanju. Radovi nisu dobro izvedeni, korišteni su jeftini materijali ili su arhitekti insistirali na lošim rješenjima, kažu stručnjaci, no činjenica je da prometnice nipošto ne bi tako smjele izgledati.

Kocke na njima se odvajaju i pucaju, metalne oznake na njima otpadaju, vide se rupe... S građevinskim vještakom Žarkom Željkom obišli smo tri lokacije koje su uređene u proteklih godinu dana, kako bismo provjerili kakva je situacija danas. Obišli smo Mesničku, Europski trg te Jukićevu ulicu. Situacija je najbolja u Jukićevoj, gdje je postavljen asfalt.

Opterećenje podloge

Najgore je u Mesničkoj, čija je rekonstrukcija završena u rujnu prošle godine i koja je koštala 10 milijuna kuna. No, kocke su se gotovo odmah počele odvajati pa su ih radnici već popravljali. Pošto je riječ o strmoj cesti, opterećenje na podlogu je još veće, o čemu je trebalo razmišljati prilikom uređenja, smatraju stručnjaci.

Mesnička ulica. Foto: Marko Todorov/CROPIX

- Očito je korišten nekvalitetan materijal. Kamen je dovoljno čvrst da izdrži vibracije i kočenje, no fuge su preširoke. Cement je morao biti najkvalitetniji, trebali su koristiti kvarcni pijesak, a čini mi se da su dodali previše vode u cement kada su radili fuge. Ta voda brzo ispari, u cementu ostaju mikropukotine, i on lako puca. Uz to, teške kocke doprinose pucanju i onda dolazi do problema - pojašnjava Željko.

Kaže kako je često problem to što arhitekt ima određene zahtjeve, a da pritom ne vodi računa o tehničkoj izvodivosti. Zbog toga dolazi do problema s održavanjem, što je očito riječ u Mesničkoj. Uz to, Željko skreće pozornost na još jedan problem: na pločniku su fuge uže nego na kolniku, iako bi trebalo biti obratno, pa bi možda cesta bila u boljem stanju. Vještak kaže kako je vjerojatno riječ o estetskim razlozima, a ne funckionalnosti.

Učvršćivanje ploča

Iduća lokacija koju s vještakom obilazimo je Europski trg, odnosno trokut Cesarčeva-Bakačeva-Kurelčeva. Radovi su završeni krajem prošle godine, a koštali su 18 milijuna kuna. Radnici su već krpali cestu i učvršćivali ploče, kao i donosili nove, jer su neke naprosto - nestale.

- Problem je činjenica da je ovo polupješačka zona: voze se taksisti, a dolaze sigurno i vozila dostave. No, materijal na podu je odabran za pješačku zonu pa zato puca pod težinom automobila. Vidi se da je cesta već popravljana, a to pokazuje da radovi nisu dobro obavljeni.

Europski trg. Foto: Marko Todorov/CROPIX





Skupo održavanju

Odnosno, pošto se znalo da će tim područjem prometa ipak biti, trebalo je postaviti neki drugi materijal. Ne shvaćam zašto nitko nije mislio na to, jer ovo će uvijek izgledati loše, a zahtijevat će i dosta sredstava za održavanje - ističe Željko.

Uređenje Jukićeve trajalo je do rujna prošle godine, a ta je ulica u dobrom stanju. Umjesto prijašnjih kocki, koje su se nalazile na jednom dijelu ulice, nakon uređenja postavljen je asfalt. On je u dobrom stanju, jedini problem je loše stanje ploča na tramvajskoj pruzi, koje su popucale. No, u ZET-u najavljuju kako će u rujnu uređivati upravo taj dio pruge.

Jukićeva ulica. Foto: Marko Todorov/CROPIX

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 19:14