Hrvatske autoceste u petak će za promet zatvoriti zapadni most preko rijeke Save na zagrebačkoj obilaznici u smjeru Lučkog. Most se za promet zatvara zbog kompleksnog posla sanacije mosta koja uključuje saniranje rubnih nosača, ležajnih kalupa i naglavnih greda.
Naime, pregledom mosta utvrđeni su pomaci ležajeva mosta iznad stupišta S6 i S 10, značajna oštećenja rubnih nosača, ležajnih klupa i naglavnih greda. Kako bi se zamijenila tri ležaja te obavila sanacija betonske armatutre na stupovima broj šest i deset, morat će se za 3 do 5 centimetara podići cijevnom skelom i hidrauličnim prešama konstrukcija mosta na mjestu izmjene ležajeva.
Prema planu, dio konstrukcije mosta bit će podignut do 30. listopada kad će promet zbog blagdana Svih Svetih biti ponovno vraćen na taj most. Nakon blagdana, zapadni most bit će zatvoren do 22. studenoga, a promet će se odvijati dvosmjerno istočnim mostom.
Zagrebačka obilaznica premošćuje rijeku Savu s dva mosta - svaki duljine 1100 metara - koji su sagrađeni 1981., a parcijalne sanacije počele su 2001. godine. Do 2010. u sanacije oba mosta utrošeno je 130 milijuna kuna, a od 2011. do 2019. dodatnih 4 milijuna kuna.
Najnovija sanacija iznosi još 5,3 milijuna kuna. Ista je započela još u srpnju pregledavanjem mostova i utvrđivanjem u kakvom su stanju. Zbog toga je za promet zatvorena zaustavna traka i dio vozne trake što je izazvalo ogromne gužve u prometu, posebno u jutarnjim satima.
Nakon što do kraja godine završi sanacija zapadnog mosta, u proljeće sljedeće godine započet će sanacija istočnog mosta. Svi radovi trebali bi biti završeni do lipnja 2020. godine, odnosno do početka turističke sezone. U HAC-u tvrde kako će s ovim radovima najveći dio sanacije mostova biti završen. Ovi mostovi jedni su od najopterećenijih objekata na zagrebačakoj obilaznici s prosječnim godišnjim dnevnim prometom od 51.000 automobila.
Uz sanaciju mostova preko rijeke Save, HAC je prošli mjesec krenuo i u sanaciju jednog mosta te jednog nadvožnjaka u čvoru Jankomir. Most dužine 112 metara u prometu je od 1981. godine i nikad nije obavljena njegova sanacija zbog čega je isti u jakom lošem stanju. Stoga će se u sklopu sanacije skidati asfaltni sloj i hidroizolacija sve do zdravog betona, sanirat će se armatura pješačkih hodnika te pješačke staze.
Također će se sanirati odvodnja, upornjaci, devet stupova mostova te zamijeniti pješačke i odbojne ograde. Procjenjuje se kako će nakon ove sljedeća sanacija biti potrebna za 25 godina. Nadvožnjak je dužine 168 i širine 15 metara i on je u boljem stanju od mosta, no i na njemu će se sanirati svi elementi kao i na mostu, ali u manjem obimu. Naprimjer, kod nadvožnjaka je potrebno sanirati tri stupa. Ukupna cijena ove sanacije je 11,8 milijuna kuna. Radovi bi trebali završiti u lipnju sljedeće godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....