Kada naša Vlada nabavlja automobile, onda se pazi na sigurnost, ali i udobnost naših dužnosnika. Ništa se ne prepušta slučaju ili nekoj prepreci na cesti tako da se bira samo najbolje. Bio to Audi A8, Mercedes S-Klase ili BMW 7, važno je da zimi nije hladno sjediti, a ljeti prevruće.
Važna je i snaga, jer nikad ne znamo koliko nenadano može iskrsnuti sastanak, a za to je dobro imati minimalno 280 konja. Poželjna je crna metalik boja, pogon na sva četiri kotača, zatamnjena stražnja bočna stakla i stražnja vjetrobranska stakla. Traže se vozila zakrivena još dodatno rolo zavjesicama, opremljena pretincima za hlađenje u stražnjem putničkom dijelu, grijanim prednjim i stražnjim sjedalima, nosačima zastavica u prednjim blatobranima...
Naravno, očekuje se da takve mašine imaju i LED crvene i plave bljeskalice, i to na prednjim i stražnjim vjetrobranskim staklima, a traži se potom i zvučni signalni uređaj s više tonova. Otprilike tako izgledao je posljednji natječaj za nabavu vozila za MUP i MORH.
No, po svemu sudeći, čini se da nisu svi dužnosnici skloni ovakvom egzibicionizmu kad je riječ o ljubimcu na četiri kotača.
Došli i kupili
Barem ako je suditi na primjeru Veleposlanstva Republike Indonezije. Naime, na popularnoj Facebook stranici “Zakaj volim Zagreb” pojavila se priča kako je Zastava 750, popularni fićo, postala vlasništvo veleposlanika Republike Indonezije. Njegov bivši vlasnik, gospodin Miljenko Hanžek je ondje napisao: “Moj bivši Fićo. Prvi u Zagrebu i Hrvatskoj s diplomatskim tablicama. Veleposlanik Republike Indonezije je novi vlasnik”. Gospodin Hanžek je za Jutarnji list opisao kako je došlo do kupovine.
“Bilo je to prije nekoliko mjeseci. Ne znam točno jesu li samo prolazili pa vidjeli da se fićo prodaje ili su vidjeli oglas. Gospodin veleposlanik je došao s vozačem, platio i odvezao se. Meni je jako drago da fićo vozi i bilo bi mi drago i da dođe u naš klub”. Pitali smo ga je li mu žao što se rastaje od svojeg ljubimca. “Ja si već slažem novoga”, rekao nam je.
Gospodin Hanžek je bio vrlo precizan, fićo s diplomatskim tablicama prvi je u Zagrebu i Hrvatskoj. Ali ne i u susjedstvu. Gotovo potpuno isti je prije dvije godine kupio Jeremy Lang, drugi tajnik britanskog veleposlanstva u Beogradu. I ponosno se njime vozio glavnim gradom Srbije. A i na ulicama Londona je u srpnju 2011. uslikan ne fićo, ali Fiat 500 s diplomatskim tablicama. Diplomati imaju razne hobije, a skupljanje starinskih automobila, kao što vidimo, jedan je od njih.
Auto-ikona
Inače, Fićo je jedan od prvih gradskih automobila koji se počeo proizvoditi davne 1957. godine u tvornici Zastava u Kragujevcu u današnjoj Srbiji a i dan danas ima status kultnog automobila. Riječ je o jednoj od ikona bivše države, vozilu dostupnom radnicima i simbolu ulaska u potrošačko društvo. No, status ikone ima i u Italiji gdje je stekao svjetsku slavu. Talijanski FIAT ga je čak obnovio, ali kao vozilo sa svim tehnološkim novotarijama. Jer, fiićo nema ABS, nema zračni jastuk, nema grijana sjedala, pa čak ni klimu (otvarali su se prozori)... ali radi k’o urica. Pali i vozi!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....