Reklama Gorica koja se nalazi na nekadašnjem industrijskom pogonu Gorica u bloku Badel u Šubićevoj 55 ipak će biti uklonjena s krova zgrade, a kako nije zaštićena, mogla bi, doznajemo, završiti u smeću. Reklamu s velikim likom slona, koja je svojevrsni simbol tog dijela Zagreba, vatrogasci su prije mjesec dana pokušali skinuti, ali nisu uspjeli.
Nakon tog pokušaja ostalo je nejasno jesu li vatrogasci to samo pokušali na svoju ruku nakon nevremena koje je razdrmalo reklamu na ionako trošnoj zgradi ili za isto postoji odobrenje Grada Zagreba. Međutim, iz Gradskog ureda za prostorno uređenje i komunalne poslove ovih dana odgovorili su nam da će reklama tvornice Gorica uskoro ipak biti uklonjena.
- Bit će ukonjena jer predstavlja opasnost za prolaznike - stoji u odgovoru pročelnika Dinka Bilića.
Isti Ured u odgovoru ističe i da njihov Sektor za komunalno i prometno redarstvo nema saznanja gdje su općenito odložene stare reklame, koje su njihovi vlasnici uklonili.
FOTO:Marko Todorov / CROPIX
U ovom slučaju vlasnik je Grad Zagreb, a reklama se nalazi na zgradi koja je spomenik kulture. Međutim, zanimljivo je da Gradski zavod za zaštitu spomenika kulture nije zaštitio i reklamu koja je postavljena u doba kad je tvornica Gorica otvorena nakon Drugog svjetskog rata u prostoru prijašnje tvornice Arko.
Naime, Rafinerija i pecara tvornice Arko u Šubićevoj (kasnije Gorica) nekoć je bila dio kompleksa tvornice žestokih pića Arko koja se prostirala u bloku između Vlaške, Šubićeve, Martićeve i Derenčinove ulice. Zgrada rafinerije je jedan od reprezentativnijih objekta kompleksa.
FOTO:Marko Todorov / CROPIX
Podignuta je između 1919. godine prema projektu Ignjata Fishera. Izvorni izgled promijenjen je pregradnjama nakon Drugog svjetskog rata, piše u knjizi “Zagreb Arhitektonski atlas”. Tada se uselila tvornica Gorica, za posuđe i emajl te je postavljena prepoznatljiva golema reklama na krovu.
Natpis i znak izrađeni su od kovine, a znak je stilizirani crtež slona unutar istostraničnog trokuta, a u lijevom kraku trokuta surla izlazi izvan linije. S obzirom na to da nije iz vremena gradnje, nego je postavljena nešto kasnije, Gradski zavod je nije zaštitio, a nitko u Gradu ni ne pomišlja da je sačuva kao možda buduću instalaciju ili ukras tog bloka...
FOTO:Marko Todorov / CROPIX
Kako će Grad Zagreb dati ovaj prostor u natječaj u potrazi za investitorom kroz javno-privatno partnerstvo, bilo bi u najmanju ruku pristojno ostaviti reklamu negdje unutar zapuštenog kompleksa da čeka neka bolja vremena. I možda bude dio uređenja nekog javnog dijela budućeg bloka... Jer i ona nekim generacijama znači uspomenu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....