GUP-om predviđeno 7 novih trasa tramvaja

Hrelić, Voltino, Lanište i Klaka neka su od zagrebačkih naselja do kojih bi, prema Generalnom urbanističkom planu, u budućnosti trebao voziti tramvaj. Kako doznajemo u Gradskom uredu za strategijsko planiranje i razvoj grada, sadašnji GUP predviđa u idućih nekoliko godina gradnju čak sedam novih tramvajskih pruga u rubnim dijelovima grada, ali i u samom centru.



Prioritet pri realizaciji tog plana, kažu u ZET-u, ima linija koja vertikalno siječe Trešnjevku na relaciji Ilica - Ulica Črnomerec - Fallerovo šetalište - Horvaćanska.



Nove tramvajske pruge trebale bi poboljšati kvalitetu javnog prijevoza, a početak njihove gradnje ovisit će o financijskim mogućnostima te prioritetima gradskih vlasti 
- Za tu je liniju već gotova i projektna dokumentacija. Prva faza radova trebala bi se odnositi na potez od Horvaćanske do okretišta na Ljubljanici - najavili su u toj gradskoj tvrtki, ali bez naznaka o tome kada će radovi započeti.



Osim toga, prema planovima gradskih stratega, stanovnici Travnog, Dugava, Jelševca i Hrelića do svojih će domova moći tramvajem nakon gradnje pruge od Avenije Dubrovnik preko Sarajevske do Ranžirnog kolodvora, a na tramvajsku bi se mrežu priključio i jugozapadni izlaz iz grada preko poteza Rotor Remetinec - Lanište - Kanalska.



Dvije nove tramvajske pruge trebala bi dobiti i Dubrava. Tramvaj bi tako od Maksimirske trebao voziti prema KB Dubrava i preko Oporovečke te Dankovečke spojiti tamošnja naselja s Avenijom Dubrava. U planu je i pruga na potezu Vukovarska - Bliznečka - Mandlova.



Jedna od najduljih dionica protezat će se od Kvaternikova trga do Domovinskog mosta preko Heinzelove i Radničke, a prema nekim informcijama tramvaji će Savu prelaziti i preko budućeg Jarunskog mosta.



Isto tako, i samo će središte Zagreba dobiti dodatnu prugu na dionici Savska - Vukovarska - Ozaljska.



U ZET-u ističu kako je gradnja spomenutih pruga potrebna kako bi se poboljšala kvaliteta javnog prijevoza. Ipak, njihova gradnja ovisit će o prioritetima gradskih vlasti, kao i o financijskim mogućnostima. - One će biti ostvarene. Pitanje je samo prioriteta i dinamike. Treba pomiriti dvije opcije, želje i mogućnosti, a rok će ovisiti o usklađivanju to dvoje - rekao je Ivan Tolić, direktor ZET-a.



Novi Zagreb i Trnje traže tramvaj



Inicijativu za gradnju dodatne tramvajske pruge u Novom Zagrebu koja bi vodila od rotora u Zapruđu do rotora u Savskom Gaju preko Vatikanske ulice dao je bivši član nadzornog odbora ZET-a Želimir Manenica, a za koje je u izradi idejno rješenje. U Trnju predlažu prugu od Savske do Držićeve preko Prisavlja.




A. Handabaka i M. Hrupić
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 02:24