Policijska uprava zagrebačka izvijestila je u srijedu nešto poslije 17 sati da je, nakon višesatne totalne blokade, pušten promet na dionici autoceste A2 od čvora Jankomir do čvora Zaprešić, ali da se zasad odvija dvosmjerno zapadnim kolnikom. Ova vijest stiže nakon ranije obavijesti da se zbog tehničkih problema zatvara promet na istoj dionici u smjeru Macelja te da je obilazni pravac Ljubljanska avenija-Ulica Velimira Škorpika-Aleja Bologne.
Promet je, inače, pušten sat ranije prije najavljenog zahvaljujući velikim naporima djelatnika Autoceste Zagreb-Macelj i EGIS-a.
Kao što smo javili, zbog prometne blokade nastale su ogromne gužve. Hrvatski autoklub javio je u jednom trenutku da je promet zatvoren zbog konstrukcijskih problema na mostu Sava te da se formirala kolona u pokretu na zagrebačkoj obilaznici (A3) od Buzina prema Jankomiru, a duga je oko 12 km.
Kako doznajemo, ophodari tvrtke Autoceste Zagreb-Macelj, koja upravlja obilaznicom, jutros su na dijelu mosta Sava u smjeru Krapine uočili velike vibracije te da je dio mosta utonuo nekoliko centimetara.
Odmah su alarmirane nadležne službe te je utvrđeno da je na jednom betonskom upornjaku došlo do puknuća jednog čeličnog ležaja na kojem leži čelična konstrukcija mosta. Kako ne bi došlo do većih oštećenja, a u konačnici i urušavanja mosta, odmah je odlučeno da se most zatvori za promet.
Prema dostupnim informacijama, promet preko mosta Sava bit će obustavljen do 18 sati, nakon čega će se uspostaviti privremena regulacija prometa te će se jednom stranom mosta promet odvijati dvosmjerno.
Naši nam sugovornici tvrde kako nije neobičajno da dođe do trošenja ovih čeličnih ležajeva, ali da je vrlo važno da se to na vrijeme uoči, što se u ovom slučaju i dogodilo.
- Brzom reakcijom spriječili smo puno veću moguću štetu i pokazali da naš sustav nadzora jako dobro funkcionira u konačnici. Nismo smjeli dopustiti da se kod nas dogodi Genova - rekao je naš sugovornik aludirajući na nesreću koja se dogodila u kolovozu 2018. kada se u talijanskom gradu srušio vijadukt na autocesti.
Zasad nije poznato kada bi oštećenje mosta moglo biti sanirano. Predstavnici AZM-a već su danas kontaktirali proizvođača ležajeva koji bi ga u najkraćem mogućem roku trebao izraditi. Kada ležaj budu isporučen specijalnom dizalicom će biti podignuta konstrukcija mosta kako bi se on ugradili.
Problem je u cijeloj priči da se takav ležaj ne može nabaviti iz nekog skladišta, već se radi po narudžbi, a to bi moglo trajati poprilično dugo.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....