200 MILIJUNA KUNA

KREĆE OBNOVA ROTORA Raspisan natječaj za sanaciju najopasnijeg ZG križanja

Godišnje se na remetinečkom rotoru dogodi stotinjak nesreća. Problem bi trebala riješiti dva tunela koja će se graditi ispod kružnog toka i postavljanje semafora
Zagreb, 090114.Na zagrebackom rotoru kod avenije Dubrovnik oko 16 sati dogodila se prometna nesreca u kojoj su se sudarila dva automobila od kojih je jedan, marke Renault Mondo, zavrsio na krovu. U klinicku bolnicu Sveti Duh prevezena je jedna ozlijedjena osoba.Na fotografiji: u tijeku je policijski ocevid.Foto: Damir Krajac / CROPIX
 Damir Krajac / CROPIX

Sljedeće godine počinje sanacija rotora na križanju Avenije Dubrovnik i Jadranske avenije, najkritičnije prometne točke u Zagrebu na kojoj se događa najviše prometnih nesreća. Radi se o radovima koji će trajati mjesecima, možda i više od pola godine, a sljedeće će se godine pripremiti dokumentacija i izvesti pripremni radovi. Novi izgled osvanut će 2016. .

Grad je jučer raspisao natječaj za izradu glavnih i izvedbenih projekata rekonstrukcije dviju avenija, s uređenjem rotora koji ih spaja.

Samo izrada projekata Grad će stajati 6,2 milijuna kuna, plus PDV, a vrijednost radova procjenjuje se na 200 milijuna kuna.

- Kompletne pripremne radove i izradu dokumentacije dovršit ćemo u sljedećoj godini, a ako bude novca u 2016. će radovi biti gotovi i ova rak-rana zagrebačkog prometa napokon će biti riješena - potvrdio je pročelnik Gradskog ureda za promet Dinko Bilić.

Rotor kod Avenije Dubrovnik već je godinama raskrižje s najviše prometnih nesreća u gradu, godišnje ih se tamo dogodi stotinjak. Usporedbe radi, na prvom slijedećem kritičnom raskrižju, onom Slavonske avenije i Hrvatske bratske zajednice, u tri se godine dogodilo 124 nesreće, a na navedenom rotoru njih 290. Prema statistikama, ovim raskrižjem dnevno prođe 100 tisuća vozila, a cilj je gradskim čelnicima taj broj rekonstrukcijom prepoloviti.

Naručeni glavni i izvedbeni projekt uključuje projekt podvožnjaka, odnosno tunela, te rekonstrukciju postojećeg rotora. Geomehanički istražni radovi i geotehnički elaborat već postoje i na njih će se naslanjati novi projekti koji se trebaju izraditi do kraja sljedeće godine.

Prema idejnom rješenju Građevinskog fakulteta i poslovne udruge Aking, rotor će se denivelirati i dio prometa spustit će se u podvožnjake, u dva tunela duga 280 metara koji će prolaziti ispod sadašnjeg rotora. Njegov se izgled neće mijenjati, osim što će na njega biti postavljeni semofori koji bi također trebali povećati sigurnost prometa jer će stajati na ulazu u svaku traku. Jedna je od opcija i proširenje za jednu traku za desno skretanje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. studeni 2024 08:56