OBRAČUN NA FACEBOOKU

Kupci se žale na lošu robu, trgovac ih brutalno vrijeđa: ‘Seljanko ružna, zgazit ću tebe i tvoje dijete...‘

Državni inspektorat provjerava online trgovinu zbog nepravilnosti, a novinarki Jutarnjeg su poručili da se bavi pametnijim temama

Korisnička služba Max Dom Centra u komunikaciji s kupcima koristi uvrede i psovke (objavljujemo uz dozvolu kupca)

 Screenshot Facebook/

"Mamu ti bolesnu". Ovim su riječima iz trgovine Max Dom Centar odgovorili na pritužbu Zagrepčanke na njihovoj Facebook stranici, a nakon toga su je i blokirali, a tek kad je o svom iskustvu pisala na popularnoj Facebook grupi "Ženski recenziRAJ" Ana Marija shvatila je da nije jedina kojoj se to dogodilo.

Baš suprotno.

U mnoštvu komentara koji su se zaredali pod njenom objavom javljali su se i drugi razočarani kupci koje su sa službenog Facebook profila spomenutog dućana brutalno izvrijeđali.

image

Korisnička služba Max Dom Centra u komunikaciji s kupcima koristi uvrede i psovke (objavljujemo uz dozvolu kupca)

Privatna Arhiva/

- Mama je naručila zavjese, a dobila je krpu za pod. Nikada joj više nisu odgovarali na poruku. Na moj komentar zašto ne odgovaraju na reklamaciju dobivam poruku "Mamu ti bolesnu" i nakon toga sam blokirana. Dakle, zaobilazite ih!, podijelila je svoje negativno iskustvo Ana Marija sredinom listopada.

Max Dom Centar je trgovina sa zavjesama, tepisima i navlakama za stolice koja svoje proizvode dostavlja na kućne adrese svojih kupaca. Mnogi od njih nezadovoljni lošim iskustvom pokušali su upozoriti druge da ne naručuju ništa sa stranice, međutim njihovi komentari ekspresno su brisani.

- Max Dom Centar mi je poslao stvari, ali ne one koje sam ja naručio. Koristio sam opciju plaćanja pouzećem kako ne bi došlo do prijevare, međutim nakon otvaranja paketa shvatio sam da to nisu stvari koje sam naručio. Slao sam poruke na Viber pa mi je jedan od zaposlenika rekao da će se javiti kada bude imao vremena. Nikada se nije javio, a kasnije me blokirao, napisao je jedan od kupaca.

image

Kupci se žale da im roba iz Max Dom Centra na kućnu adresu stiže oštećena (objavljujemo uz dozvolu kupca)

Privatna Arhiva/

Modus operandi je uvijek sličan. Nedostupni su, na telefonu se uključuje govorna pošta ili se poziv prekida, kao da je linija isključena. Kako se stvari mogu naručiti isključivo preko poruka u chatu, na svaku reklamaciju odgovaraju ili automatiziranom porukom o "opsežnom broju narudžbi" ili blokiraju korisnike.

- Radila sam kod njih jedno vrijeme, vlasnici baš i nisu normalni ljudi. Roba koju prodaju je dosta oštećena ili nije onakva kakvom je prikazuju na fotografijama. Međutim, mi takvu robu moramo prodati, a kada se ljudi žale ne smijemo im priznati reklamaciju. Bojala sam se za svoj posao pa nisam prijavljivala do sada. Sada kada vidim da šalju prijetnje ostalim kupcima, mislim da se mora upozoriti na njih, ispričala je Jutarnjem jedna od bivših zaposlenica (podaci poznati redakciji).

Zbog sve većeg broja prevara nezadovoljni kupci su čak osnovali i posebnu Facebook grupu "Max dom prevare" u kojoj redovito objavljuju upozorenja i dokaze.

Između ostalog tvrde da su u protekle tri godine ime stranice preko koje prodaju stvari promijenili čak pet puta. Prvotno ime stranice u 2019. godini bilo je "Super Go", iduće 2020. godine mijenjaju naziv u "NOVOX SVE ZA DOM", potom u veljači 2021. godine mijenjaju naziv u "DECOR SHOP". Za mjesec dana stranica se preimenovala u "Universal Shop Hr". Prema screenshotovima kupaca, Max Dom Centar posluje od 2022. godine, a prve prijetnje zabilježene su u ožujku ove godine.

image

Kupci koji tvrde da su prevareni zabilježili su sve promjene imena online trgovine koja se danas zove Max Dom Centar

Privatna Arhiva/

- Još sam jedna koja je nasjela na Max Dom Centar. Ostala sam bez veće količine novaca da bih dobila nešto što uopće nisam naručila. Nakon moljakanja da mi pošalju naručeno ili povrat novaca, blokirana sam, pojašnjava za Jutarnji list Zagrepčanka Ivona koja sada traži način kao ih tužiti za povrat novca.

Količina prijetnji kupcima u međuvremenu je eskalirala.

"To dijete što ljubiš i tebe zgaziti ću autom, majku ti je***, pa ćeš vidjeti sa kim se zaje****." napisali su jednoj mušteriji. Drugoj pak koja nije primila paket i raspitivala se kad će joj doći napisali su: "Ne morate uopće preuzeti paket. Seljanko ružna.".

Nakon toga su je blokirali.

image

Brutalna poruka koju je primila nezadovoljna mušterija Max Dom Centra (objavljujemo uz dozvolu čitateljice)

Privatna Arhiva/

I sami smo pokušali provjeriti s Max Dom Centrom što se događa. Prvo se nisu javljali ni preko Messengera ni Vibera ni WhatsAppa a oba navedena broja mobitela nisu bila dostupna.

Na Messengeru su nam odgovorili automatskom porukom koja je glasila: "Poštovani kupci, Ukoliko Vam ne odgovorimo na Vašu poruku javite se na naš WhatsApp/Viber broj 097/626-****. Za Vašu narudžbu ili bilo koji drugi upit. Tu smo stalno za Vas".

Nakon toga pokušali smo doći profila osobe (podaci poznati redakciji) koja je, kako su nam objasnili prevareni kupci, im slala poruke u ime Max Dom Centra, međutim ni tamo nismo dobili nikakav odgovor.

Tek nakon nekoliko dana u 21.30 navečer javljaju se i kažu: "Dođite u našu poslovnicu u Zagrebu, pa će vam rado odgovoriti na sva postavljena pitanja". Kad smo ih pitali gdje je poslovnica uputili su nas na svoju službenu stranicu na Facebooku.

Tamo je pak nepotpuna adresa i piše samo 10 000 Zagreb, a koordinate ukazuju na područje Parka Ribnjak.

Kad smo im ukazali na to tražili su nas osobnu iskaznicu kako bi mogli provjeriti o kome je riječ.

Na pitanje kako komentiraju njihove prijetnje, kažu da imamo pogrešne informacije te da u svijetu postoji puno bitnije stvari i tema za razgovor.

image

Screenshot uvreda iz Max Dom Centra (objavljujemo uz dozvolu čitatelja)

Privatna Arhiva/

- Molim Vas ime i prezime, da ujutro pozovemo Vaše novine gdje radite, ili ćemo Vas po slici i broju telefona prijaviti za uznemiravanja u 21:30 sati., poslali su u poruci na WhatsAppu.

Nakon što im nismo dali svoje osobne podatke, odustali su od razgovora s nama, i dalje tvrdeći da ih bez povoda uznemiravamo u večernjim satima.

- Poštovana gospođo. Ne znamo ni tko ste niti što ste. Radimo svoj posao časno i pošteno, Jutarnji list se ne bavi ovakvim stvarima. Ako smo nekome prijetili taj netko onda ode u policiju i obrati se onome tko treba pa ta vlast dođe nama i kazni nas kako treba. Pričate, pišete stvari koje nemaju veze sa Vama. Opet navodimo tko god da ste. Ne želimo Vam više odgovarati na poruke, naše radno vrijeme je davno završeno. Takodjer niti sutra niti bilo koji dan. Mi nismo javne ličnosti, niti se bavimo politikom, muzikom, kriminalom da bismo Vama bili zanimljivi. Sada svako dobro Vam želimo i bavite se zlostavljanjem jadne djece, žena i osoba kojima je potrebna pomoć.

Zbog niza prijetnji i nezadovoljnih korisnika koji ne znaju kako dobiti povrat novaca za stvari koje nisu naručili, kontaktirali smo Hrvatsku udrugu za zaštitu potrošača.

- Nismo sigurni da je netko konkretan slučaj prijavio nama. Ono što mi možemo je dati savjet koji potrošač može iskoristiti ako želi. U svakom slučaju kada se kupuje putem sredstava daljinske komunikacije dobro je pogledati osvrte potrošača na trgovinu i jesu li su ocjene pozitivne ili negativne. Nadalje, treba izbjegavati kupovinu preko društvenih mreža jer tu većinom nema niti adrese za povrat, brojeva telefona i ostalih identifikacijskih podataka o trgovcu. Kako na tržištu ima više trgovaca koji prodaju iste proizvode svakako treba izbjegavati one koji su nam bilo čime sumnjivi, pojašnjava tajnik HUZP-a, Tomislav Lončar.

Okvirne napomene su da svaki kupac kada kupuje putem web-a može od trgovca tražiti povrat novaca u roku od 14 dana od kada primi proizvod koji ne odgovara onome što je priloženo na web stranici. Ako kupci nisu zadovoljni s trgovinom ili s odgovorima HUZP-a, mogu se javiti Državnom inspektoratu.

U konkretnom slučaju, gdje trgovac prijeti potrošačima i to prilično ružno, savjetuju neka građani slučaj prijave policiji koji će istražiti slučajeve i poduzeti određene radnje i mjere po pitanju zaštite sigurnosti građana radi prijetnji.

Hrvatske udruga za zaštitu potrošača savjetuju nam neka pitamo i u Državni inspektorat jer uobičajeno kod njih pristižu prijave.

- Vezano uz Vaš upit u svezi obavljanja trgovine na malo i to robe tepiha i zavjesa od strane Max Dom Centra, a imajući u vidu nadležnost tržišne inspekcije Državnog inspektorata sukladno Zakonu o trgovini i Zakonu o zaštiti potrošača, ističemo da je tržišna inspekcija zaprimila 2 predstavke potrošača u kojima isti ukazuju na nepravilnosti od strane navedenog subjekta u svezi neispunjena ugovora, a koji inspekcijski nadzori su u tijeku, obavještavaju nas iz Državnog inspektorata.

Nadalje, vezano uz navode korisnika o prijetnjama preko službene stranice, savjetuju korisnike da se obrate nadležnom Ministarstvu unutarnjih poslova zbog možebitnog kaznenog dijela prijetnji fizičkim osobama.

Ako imate priču ili informaciju javite nam se na mail adresu Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 19:48