Most Bundek - imat će dvije etaže i svijetlit će noću

Hrvatsko društvo građevinskih instruktora jučer je izabralo idejni projekt za most Bundek, rad Jure Radića, koji je projekt izradio sa suradnicima Brankom Kincelom, Nijazom Mujkanovićem, Anđelkom Vlašićem, Aleksom Kindijem, Anom Mandić, Marijom Kušter i Venkom Ćurlin.



Natječaj je raspisao Grad Zagreb, a bilo je prijavljeno osam radova. Riječ je o mostu dugom 434 metra koji ima dva raspona po devedeset i tri metra i dva raspona po 124 metra. Most je širok 41 metar. Budući most povezivao bi  prometnicu koja dolazi  iz smjera zagrebačkog aerodroma  i na njega se nastavlja ulica Republike Njemačke i dolazi izravno  u centar grada.



Prema zamisli, u budućnosti bi ta prometnica u jednom dijelu otišla ispod zemlje i izašla ponovno u Draškovićevoj te se nastavila Ksaverom prema Gračanima. Tako će se dobiti direktni izlaz s aerodroma u sam centar grada. Sam most je dvoetažan.



Šetnica i staza za bicikle


Na gornjoj etaži nalazila  bi se dva odvojena kolnička traka, svaki širine 11,5 metara s tri trake u svakom smjeru za cestovni promet, a u sredini se planiraju tračnice za metro ili laku gradsku željeznicu koje bi bile širine sedam metara. Na donjoj etaži bila bi sagrađena široka pješačka šetnica i biciklistička staza široke 12,5 metara. Na toj razini će postojati mogućnost izgradnje trgovina, prostora za izložbe i slično. Sam most bi trebao biti sagrađen u kombinaciji čelika i betona, a sadržavat će jedinstvenu  zaobljenu rešetkastu strukturu koja kao da lebdi iznad Save. Projektanti mosta  nisu išli previše u visinu iznad Save, pa tako prostor Bundeka neće biti zapostavljen u odnosu na most. Projektanti su posebnu pozornost posvetili rasvjeti mosta te bi noću most trebao izgledati spektakularno.



Nakon što je proveden natječaj, Grad Zagreb će krenuti u  proceduru ishođenja lokacijske dozvole, a sama gradnja trebala bi početi već sljedeće godine. Iako će se cijena gradnje mosta dobiti na javnom natječaju, procjene stručnjaka su da bi gradnja jednog ovakvog mosta mogla stajati oko 300 milijuna kuna.



Nakon mosta Jarun, ovaj most Bundek je drugi most  koji će se graditi prema idejnom projektu Jure Radića. Iako zasad nema najava, Grad Zagreb u budućnosti bi  mogao raspisati još nekoliko natječaja za mostove preko Save. Prema nekim zamislima moglo bi biti čak jedanest novih mostova.



Oživljavanje rijeke Save


Most Jarun je, kako saznajemo, pred dobivanjem lokacijske dozvole, i uskoro bi trebala početi njegova gradnja. On je dugačak oko 700 metara i širok 40 metara te je visok 80 metara.



Njegovom gradnjom pokušat će se rasteretiti ulazak u grad sa zapadne strane tako da će se putnici koji dolaze iz smjera Lučkog, a žele u zapadni dio grada, s Jadranske avenije uputiti na most Jarun. Sa sjeverne strane mosta prometnica bi prolazila zapadnom stranom jezera Jarun i prelazila Ljubljansku aveniju te se spojila na Vrapčansku ulicu. Prema procjenama, za završetak mosta potrebne su  oko dvije godine. Zasad je teško procjenjivati troškove gradnje, ali naši sugovornici smatraju da bi oni mogli iznositi između 30 i 50 milijuna eura.



Tako bi gradnja ovih dvaju mostova - Bundek i Jarun - trebala stajati oko 600 milijuna kuna, a oba su samo dio projekta Grad Zagreb na rijeci Savi. U sklopu tog projekta planira se preseljenje Ureda Vlade i druge administracije na to područje, te gradnja rekreacijskih i stambenih objekata na obje obale Save. No, da bi se taj projekt ostvario, osim mostova, potrebno je prethodno sagraditi dvije hidrocentrale čija je uloga stabiliziranje toka rijeke Save. Za te hidroelektrane već je napravljena studija utjecaja na okoliš.







Krešimir Žabec
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 02:20