Puna 24 dana jedan stanar Grškovićeve ulice na Medveščaku, u širem središtu Zagreba, fotografira nepropisno parkirane automobile po nogostupima svoje ulice i šalje ih, bez iznimke redakcijama hrvatskih medija i Prometnom redarstvu Grada Zagreba.
Na ulicu izlazi ujutro ili navečer, dokumentira stanje ulice pa poziva redare da uvedu reda. Ljuti se zbog nelogičnosti, proziva Grad, želi red, upozorava medije, jednom riječju - ratuje za svoju ulicu. Odlučan je riješiti problem.
Otkako je D.B. (podaci poznati redakciji) počeo slati anonimne prijave, redari su nekoliko puta doista izašli u akciju i nepropisno parkiranim vozilima polijepili kazne. Situacija s automobilima parkiranim na nogostupima se, kaže, otad smanjila, ali problem nije riješen. Ni blizu.
Naime, Grškovićeva ulica je prilikom uvođenja blokovskog parkiranja stavljena u I. zonu naplate, odnosno Blok 2, iako u njoj nema niti jednog službenog mjesta za parkiranje. Zbog tehničkih uvjeta, nedostatka prostora, uskih nogostupa i gužve dosad je Grad tvrdio da tamo neće ni biti moguće uvesti službena mjesta mjesta za parkiranje.
Pa opet, stanari su naviknuti ostavljati svoje automobile po nogostupima već godinama, uglavnom bez posljedica. Nakon što je uvedeno blokovsko parkiranje redarske ophodnje su češće, ali problem se ne može iskorijeniti, a stanari s autima jednostavno ne znaju kamo.
Pitali smo D.B.-u da nam objasni zašto danju i noću prati koliko mu je automobila parkirano u ulici. Jedini uvjet koji je postavio bio je da nas zove sa skrivenog broja.
- Situacija je toliko jednostavna, ali se namjerno ne želi ništa napraviti. Zašto si samo neki povlašteni mogu staviti stupiće na nogostup ispred zgrade? Ako se već ne može parkirati u ulici, zašto iz Grada ne postave stupiće koje toliko vole? Na dnu ulice bi to trebali napraviti, a na vrhu ulice mogu iscrtati parkirališna mjesta. Tamo ima prostora za parkiranje koje nam je u ulici potrebno, ali ni to ne žele napraviti. Njima je jedini cilj napraviti kaos u prometu. Sada sam u to uvjeren i nitko me više ne može razuvjeriti, kaže.
Tvrdi da su kazne od 30 eura za nepropisno parkiranje zapravo cijena dnevnog parkinga u Grškovićevoj. Govori nam da je prometnom redarstvu ukazao na propust koji rade. Naime, vozačima naplaćuju kazne za nepropisno parkiranje, ali ne i za ometanje normalnog protoka na nogostupu. To je Članak 84. Zakona o sigurnosti prometa na cestama po kojem bi vozilo pauka trebao premjestiti te automobile.
- To što su se ljudi naviknuli na nakaradni sustav ne znači da bi taj sustav trebao opstati. U ulici se vode bitke oko toga gdje će biti postavljeno stajalište za bus. Evo, prije desetak dana su ga dana opet pomaknuli kojih 50 metara na niže. Sada se nalazi skroz na početku ulice, 20 metara od semafora. Stvaraju se ogromne gužve zbog toga. Puno je teže zaobići autobus. Samo oni znaju zašto su tu odluku donijeli, rekao je.
Dok se stvari ne riješe ljutiti stanar svakodnevno - u podne, u 18 sati, 11 prijepodne, ili 9 sati navečer - fotografije s opisima šalje na mailove Prometnog redarstva i Ureda gradonačelnika. Redovno prati rad redara. Gleda ima li na ‘šajbama‘ automobila napisanih kazni. Tvrdi da se provode polu-intervencije kako se moćnima ne bi stalo na žulj. Ulica je uvijek puna automobila. Na ilegalnom parkiralištu, kaže, slobodnog mjesta nema.
Ulica se i prije par godina susrela s osobom bijesnom na nepropisno parkirane automobile. Nepoznati počinitelj tada je ogrebao tridesetak vozila zbog čega je morala reagirati i policija.
Podsjetimo, riječ je o dugogodišnjim problemima u Ulici Nike Grškovića. Stanovnici se žale na vozila koja su u potpunosti zauzela nogostupe. S druge strane, vozači nemaju gdje parkirati svoje automobile zato što u cijeloj ulici ne postoji niti jedno iscrtano parkirno mjesto. Uvođenjem blokovskog parkiranja, cijela je ulica uvrštena u najskuplju I. zonu, odnosno Blok 2.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....