UDAR NA DŽEPOVE

NAJAVA KOJA JE IZAZVALA LAGANU NERVOZU MEĐU GRAĐANIMA Otkrivamo detalje Bandićevog plana za naplatu parkinga u cijelom gradu, postoje dva prijedloga

 
Ilustracija
 Bruno Konjevic / CROPIX

- Treba uvesti naplatu u cijelom gradu, da svi budu jednaki. U petoj bi zoni mjesečna parkirna karta stajala 25 kuna mjesečno, a to je manje od jedne kutije cigareta, rekao je jučer Bandić na zatvorenom radnom sastanku s predstavnicima Zagrebačkog holdinga te predsjednika Vijeća gradske četvrti i Mjesnih odbora. Sastanak je održan na Zagrebačkom velesajmu.

Grad Zagreb proveo je studiju prema kojoj planira proširiti parkirne zone na cijeli grad, i na temelju nje je napravio dva prijedloga proširenja. Oba uključuju stvaranje pete zone, a prema jednom bi se broj naplatnih parkirnih mjesta u prve tri zone proširio za više od 33.000 novih mjesta, stoji u dokumentima koje posjeduje Jutarnji list.

Na dnevnom redu sastanka na Velesajmu bile su samo tri točke, od kojih je druga “Uvođenje naplate parkiranja na cijelom području Grada Zagreba”. Nakon objave dnevnog reda za javnost zatvorenog sastanka došlo je do burnih reakcija građana na društvenim mrežama koji su se zapitali prijeti li im još jedan trošak. Ako je vjerovati dokumentima koje posjedujemo, onda će do proširenja zaista doći.

Dvije verzije

Prema prvom prijedlogu, prva bi se zona proširila na određena područja sadašnje druge zone, koja bi većim dijelom ostala ista te bi se širila s ciljem da do kraja okruži prvu zonu. Treća zona bi okružila drugu, a četvrta bi zahvatila područje koje nije prije bilo pod naplatom. Na kraju bi peta zona išla do samih administrativnih granica Grada Zagreba. U toj varijanti broj parkirališnih mjesta u prvoj bi se zoni proširio s postojećih 8.121 na 11.665, druga zona bi s 19.452 skočila na 24.231, a broj parkirnih mjesta u trećoj zoni povećao bi se čak pet puta, s gotovo 6.000 na 31.489. Četvrta zona bi ostala ista. Sve zajedno, radi se o povećanju od više od 33.000 parkirnih mjesta u prve tri zone.

Drugi prijedlog nešto je detaljniji od prvog i uvodi znatno manje povećanje broja parkirnih mjesta. Dakle, prva bi se zona proširila pretežito na sjevernu stranu grada, a na istočnom i zapadnom dijelu prelila bi se na dio druge zone, koja bi, pak, ostala u pravilu ista, s mogućnošću širenja prema istoku, od Heinzelove do Donjih Svetica (omeđeno prugom na sjeveru). Treća bi se zona širila na sjever, a četvrta bi ostala ista. Peta zona bi, pak, obuhvaćala područja za koja je utvrđena opravdanost uvođenja naplate parkinga. Što se tiče brojki, prva bi se zona povećala za skoro 3.000 mjesta, druga za 1.000, a treća za nešto više od 2.000 novih naplatnih mjesta. Četvrta zona se ne bi širila, a u petu bi ušlo čak 23.000 novih naplatnih mjesta. Prema tome, u ovom rješenju broj naplatnih parkirnih mjesta u prve tri zone povećao bi se “samo” za 6.000.

U dokumentima iz Grada navode nekoliko razloga za ovo proširenje. Glavni su uvođenje reda i ograničenja u parkiranju te veliki broj zahtjeva od građana i mjesnih odbora, a spominju još i poboljšanje životnih uvjeta, povećanje reda i sigurnosti u prometu...

Bandić je još prošle godine najavio uvođenje pete zone i širenja broja naplatnih mjesta. Kako smo tada pisali, peta zona je trebala biti od Rudeša do Jelkovca, a stanari bi parking plaćali prema simboličnim cijenama od 1 kune po satu, a dnevna karta iznosila bi 10 kuna. U ovoj studiji ništa se ne govori o cijenama, no prema neslužbenim informacijama iz Holdinga, ne bi trebalo doći ni do kakvih povećanja.

Tiha proširenja

Iako je ova vijest izazvala veliku paniku među građanima, samo širenje već se godinama tiho događa “ispod radara”, što pokazuju i podaci - sustav naplate je 2010. godine obuhvaćao 25.646 mjesta, a danas ukupan broj parkirališnih mjesta iznosi 37.241. Posljednje veliko širenje bilo je nedavno, početkom rujna, no nije poznato kada će Bandić početi s projektom širenja na cijeli grad. Na jučerašnjem sastanku nije bio previše riječi na tu temu. Prema navodima prisutnih, rekao je tek da će uvesti parking u sve gradske četvrti te kako će s konačni prijedlog Gradskoj skupštini uputiti kada svi relevantni stručnjaci daju svoje mišljenje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 23:59