Sljedećeg tjedna počinje rušenje zgrade Paromlina u središtu Zagreba, a s Paromlinom u povijest odlazi i najjeftiniji parking u centru glavnog grada. Parking kapaciteta 450 vozila također će biti uklonjen i privremeno prebačen na područje Velesajma, odnosno na prostor iza zgrade Ine. Cijena cjelodnevnog parkinga kod Paromlina iznosila je 1,32 eura, a prema najavi Tomislava Tomaševića, dok traju dvogodišnji radovi na novom Paromlinu, parkiranje kod Velesajma bit će besplatno.
Parking kod Paromlina zapravo je služio kao parking-terminal koji su u pravilu koristile osobe koje su vozilima dolazile u Zagreb na posao iz okolnih mjesta, što je stvaralo dodatne prometne gužve u centru grada. Ljeti su na taj parking dolazili deseci kampera koje su uglavnom stranci znali ostavljati danima, iako taj prostor uopće nije bio namijenjen toj vrsti vozila.
Profesor Marko Ševrović s Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu ističe kako parking-terminalu nije mjesto u centru grada. On smatra kako bi ukidanje parkinga kod Paromlina moglo dovesti do toga da ljudi više koriste javni prijevoz i da bi to u manjoj mjeri moglo smanjiti broj automobila u centru. "Parking na tom mjestu trebali bi koristiti samo oni koji odlaze na vlak na Glavni kolodvor ili na Autobusni kolodvor", smatra Ševrović.
Po njemu ni lokacija kod Velesajma za ovu vrstu parkinga nije najsretnije rješenje. "Parking-terminali trebaju biti izmješteni izvan grada. Primjerice u Zaprešiću, Velikoj Gorici, Stupniku, pa da onda ljudi u Zagreb dolaze javnim prijevozom ili željeznicom. To bi trebale organizirati tamošnje lokalne vlasti u suradnji s Gradom Zagrebom", naglašava Ševrović.
Koliko je zadovoljan odlaskom parkinga s prostora Paromlina, Ševrović je toliko izuzetno nezadovoljan najavom gradonačelnika Tomaševića da će do kraja godine na području Gredelja biti sagrađen novi veliki parking-terminal za otprilike 380 vozila.
"To je jako loša odluka. Ponovo će se u središte grada dovesti velik broj automobila. Takvom parkiralištu nije mjesto u središtu grada", zaključuje Ševrović.
Prometni stručnjak Goran Husinec, pak, smatra kako je takvo parkiralište Zagrebu potrebno i u ovom trenutku mu ne vidi alternativu.
- Najvažnije je da parkiralište bude kvalitetno dizajnirano, u simbiozi s okolinom i infrastrukturom. Ja sam uvijek za gradnju parkirališta ako su moderna i zadovoljavaju sve kriterije - objašnjava Husinec. To znači da ona, između ostaloga, moraju sadržavati i punionice za električna vozila te adekvatan broj parkirnih mjesta za invalide, dodaje.
S obzirom na to da svi voze gradom, mora postojati neki kompromis, te u ovom trenutku ne vidi alternativu gradnji parkirališta poput onog kakvo se najavljuje na ruševinama Paromlina, smatra Husinec.
- Ako bi automobile maknuli iz grada, to bi bila druga priča. No za to je potrebno izgraditi odgovarajuću infrastrukturu, počevši s velikim brojem staza za bicikle. No u ovom trenutku pozdravljam izgradnju parkirališta koja su funkcionalna, estetski lijepa i moderna - zaključuje prometni stručnjak.