ZAGREB - “King Cross Jankomir - Za mene i moju obitelj”, slogan je koji sa šarenih plakata na rasvjetnim stupovima duž Zagrebačke i Ljubljanske avenije mami kupce da dođu u taj trgovački centar na zapadnom ulazu u grad, nekad najveći i prvi takav u regiji, a danas pred slomom zbog moćne konkurencije i ekonomske krize.
Prva moderna shopping destinacija na ovim prostorima, otvorena još u rujnu 2002. po uzoru na slične shopping centre u zapadnim zemljama, a u vlasništvu njemačke tvrtke DEGI koja je u sastavu Allianz Grupe, postupno gubi bitku s popularnijim City Centerom One, Avenue Mallom i novootvorenim West Gateom u Zaprešiću. Ti centri imaju veću ponudu robnih marki, više popratnih sadržaja, a samim time su i zanimljiviji potrošačima.
U King Crossu, kupaca je sve manje, trgovci bilježe pad prometa i do 35 posto u usporedbi s prijašnjim, mnogo unosnijim razdobljem.
Golemo parkiralište ispred centra, s gotovo 2000 mjesta, jučer je bilo gotovo prazno. To nam je bio prvi pokazatelj da su kupci izgubili interes za kupovinu u tom shopping centru. Sablasno je prazna bila i unutrašnjost centra: samo pedesetak kupaca obilazilo je trgovine, a besposleni prodavači kratili su radno vrijeme preslagujući već složenu robu...
Radi samo jedna blagajna
U hipermarketu Ipercoopu, kojeg je nedavno kupio Interspaar, samo desetak kupaca obilazilo je police s namirnicama, a na blagajnama nije bilo gužve. Od petnaestak, radila je samo jedna. Za ostale, nije bilo ni potrebe.
Desetak lokala je zatvoreno. Izlozi su oblijepljeni papirima na kojima piše “Zatvoreno zbog preuređenja”, no svi u centru znaju da to nije pravi razlog. Zadnji su ključ u bravu stavili vlasnici parfumerije Martimex, a prije butici poput Geoxa, Claire dk-a, Any Way, Prinz, a zatvoreno je i pet ugostiteljskih objekata.
Ugovori do 2012. godine
Zbog svega toga među prodavačima se proširila priča da će se centar zatvoriti. Međutim, takve najave opovrgavaju u Upravi, ali nam i zakupci objašnjavaju kako to nije moguće jer su ugovore s centrom potpisali do 2012. i vlasnicima ne bi bilo u interesu otkazivati suradnju i plaćati velike odštete.
Renata Vlašić, asistentica direktora King Crossa, potvrdila nam je da se se suočavaju s problemima, a o točnim brojkama vezanim uz pad prometa i budućim potezima koji bi spasili posrnuli shopping centar, nije htjela govoriti.
- Problem zasigurno postoji. Ako ste najstariji centar i prvi u regiji, onda je očekivano da s pojavom konkurencije i u recesiji poslujete lošije nego prije. Nekoliko je lokala zatvoreno, no o brojkama i promjenama u poslovanju ne bih ragovarala - rekla je Vlašić.
Hoće li opstati?
Želi li King Cross opstati na sve većem i okrutnijem tržištu, potrebno mu je restrukturiranje, kažu nam vlasnici trgovina.
- Na sastanku s Upravom dogovoreno je da će se iduće godine obnavljati ugovori sa zakupcima, ali nekima će se i otkazivati suradnja kako bi se dovelo neke druge, kupcima zanimljivije modne marke. Treba dovesti nove brandove koji još nisu prisutni na hrvatskom tržištu. Mislim da je to jedini način da opstanemo - rekli su nam vlasnici jedne trgovine u King Crossu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....