APSURD U ZAGREBU

Nemoguća misija za vozače tramvaja: Ako voze po propisima brutalno kasne, ako ubrzaju - dobiju kaznu

Zbog stanara tramvaji na Mihaljevcu smiju voziti samo 25 km na sat, ali vožnje zato traju dvostruko dulje, a putnici bjesne
 Marko Todorov/Cropix/Cropix

Ako voze prebrzo kažnjavaju ih, a ako voze po propisima onda su prespori, kasne i stvaraju gužve, a putnici bjesne na njih. Problem koji vozači ZET-a imaju na Mihaljevcu školski je primjer oksimorona, a rješenja, barem logičnog- nema.

Biti uspješan vozač tramvajske linije 15 koja vozi u smjeru Mihaljevac- Gračansko dolje zbog toga je nemoguća misija.

ZET je naime propisao da tramvaji u smjeru Gračanskog dolja smiju voziti maksimalnom brzinom od 25 kilometara na sat, a u suprotnom smjeru, prema Mihaljevcu smiju voziti 20 kilometara na sat. Ako slučajno voze brže od toga, kako doznajemo, vozačima stižu kazne i opomene od samog ZET-a jer ih najčešće ulove na svojim internim radarima postavljenim uz prugu.

Međutim, u čemu je problem?

Ako voze po propisima onda tijekom svog radnog vremena ne stignu odraditi sve vožnje. Umjesto propisanih 19 krugova odrade ih samo 12. Razmak između dolaska tramvaja na stanice trebao bi biti deset minuta, ali zbog usporene vožnje sada često oba stižu u razmaku jedne minute.

image
Marko Todorov/Cropix/Cropix

Reporteri Jutarnjeg provozali su se stoga u tramvaju na liniji broj 15. Svjedočili smo kako vozač prvog tramvaja koji vozi po ograničenju mora propustiti drugi tramvaj koji ga tijekom vožnje dostiže jer vozi brže.

A u putničkom vagonu putnici se ljute i naglas prozivaju vozača.

- Kaj je ovo, ‘oćemo stići mi na Mihaljevac, majke ti mile – govori jedna od putnica koja čitavo vrijeme frustrirano stoji uz vrata. Njena vožnja bi trebala, po propisima, trajati 6 minuta. A mi smo u toj vožnji na stanicu stigli nakon 11 minuta i sedam sekundi, dakle vožnja je trajala gotovo dvostruko dulje.

A onda novi apsurd- samo minutu iza nas stigla je i druga petnaestica.

- Isuse Bože, je l‘ može uopće sporije vozit? - zapitao se glasnije jedan od putnika sa zadnjeg dijela vozila, nakon čega je putnica odlučila otići direktno do vozača i vidjeti u čemu je problem. Nije znala da problema zapravo nema, jer tramvaj vozi prema propisanim ograničenjima.

- Može jedno pitanje, što morate po cijeloj trasi voziti 10 na sat, inače se samo ovih zadnjih 100 metara voze sporije, rekla je starija gospođa vozaču. Odgovorio joj je da su takva pravila i ako ih se ne pridržavaju, u slučaju da ih snimi radar dobiju kaznu.

Snimili smo nekoliko video isječaka u kojima se jasno vidi kako jedan tramvaj sustiže drugi iako bi razmak trebao biti deset minuta, te kako onaj koji vozi sporo iritira putnike.

Ali zašto je uopće propisana sporija vožnja na spomenutoj liniji?

Problem je što linija prolazi blizu privatnim kućama, koje su ponegdje smještene tik uz prugu, o čemu je Jutarnji već pisao. Ako tramvaji voze brzo tresu im se kuće, a većina ih još od potresa ima žute i crvene naljepnice. Znakovi su postavljeni prije mnogo godina, ali propisa se nitko nije držao. U nekoliko slučajeva zabilježeno je i da su građani stavljali hrpe kamenja na pruge, vjerojatno kako bi tramvaji usporili ili ne bi mogli proći. Potvrdila nam je to i Mirjana Štengl, predsjednica mjesnog odbora koja već godinama govori o problematici tramvajske linije 15.

image

Mirjana Štengl se kao šefica Mjesnog odbora godinama bori za red na Mihaljevcu

Ranko Šuvar/cropix/

- Ne vjerujem da je to baš namjerno, pogotovo ne u zadnje vrijeme. U početku je možda i bilo, da su namjerno postavljali kamenje što je opasno jer tramvaj može iskočiti iz tračnica. To je bilo pred jedno skoro godinu dana u 2 ili 3 navrata, dolazila je policija i napravili su uviđaj, ispričala nam je.

Rekla je da su je u toj situaciji kontaktirale i vozačice tramvaja koje su bile prestravljene, jer se osim kamenja na tračnicama nalazila i daska. Kontaktirala je službu ZET-a i zamolila ih da provode češće kontrole kako se situacija ne bi ponovila, ali nitko ju nije obavijestio o točnom razlogu iz kojeg je kamenje bilo postavljeno.

image

Dubravka Štengl i Mirjana Štengl snimljene pored sporne pruge još lani. Problem nije riješen.

Ranko Šuvar/cropix/

- Nije ustanovljeno iz kojeg razloga je kamenje u nekim slučajevima namjerno postavljeno. To se dogodilo u noći, mislim da oko 12 ili 1, malo niže kod Gračanskih stuba. Nikad nisam dobila zapisnik niti sam bila vani na terenu da ga dobijem, rekla nam je.

Za samu prugu, smatra kako je trebala biti kvalitetnije obnovljena i da je utjecaj na kvalitetu imala i izgradnja žičare. Zbog toga, kako kaže, dvije betonske trake, šine i na vrhu kamenje ne stvaraju nikakvu amortizaciju ili zaštitu od buke.

- Rekonstrukcija pruge koja je napravljena 2017. godine je baš sirova priča, gradilo se valjda da bude što prije bude gotova jer je to bila prva faza izgradnje žičare. Kad bi zagrebli ispod kamenja, vidjeli bi točno kako je napravljena. To ja govorim već pet godina, ali nitko ne čuje ili shvaća to ozbiljno, požalila se.

Na žalbe putnika i vozača, rekla nam je kako se od vozača samo zahtjeva da se pridržavaju ograničenja koja su vidljiva na žicama tramvaja već barem 10 godina, iako ih se vozači dosad nisu pridržavali, a i sam gradonačelnik Tomislav Tomašević inaugurira novu politiku vođenja grada kojom građani moraju poštovati pravila. Vezano za putnike koji se žale na sporu vožnju, kaže kako vjerojatno ne spadaju u otprilike tisuću građana koji žive uz prugu i ne znaju kako je to.

image

Tramvaji na Mihaljevcu prolaze na metar dva od privatnih kuća oštećenih u potresu

Ranko Šuvar/cropix/

- Ja sam samo predsjednica mjesnog odbora koja pokušava napraviti da se svi sudionici u prometu, cestovnom i tramvajskom, drže onoga što im je propisano, ništa više ili manje od toga. Oko 16 tisuća građana je na ovom području, ja moram voditi računa o svima, objasnila je.

Dodatni problem se stvara i kod pada vrijednosti nekretnina građana čije se kuće nalaze uz prugu, pa i u slučaju da žele otići, nitko ne želi kupiti zemljišta. Mirjana Štengl smatra kako je veliki dio odgovornosti i na ZET-u, iako vjeruje da je dolaskom direktora Marka Bogdanovića na čelo ZET-a napravljen značajan pomak na bolje.

- Po meni bi trebala služba ZET-a to malo bolje odraditi, osim toga trebalo bi počistiti i šine jer se unutra u njima također pojavljuje kamenje, a sve to utječe na vožnju. Predlažem da kontaktirate gospodina Bogdanovića za ovu temu. Ta cijela priča ugrožava život vozača i putnika i svih ljudi koji žive uz tramvajsku prugu, tako da bi trebalo voditi računa o svemu tome, a to je dosta zahtjevno, zaključila je.


Ako imate gradsku priču ili fotografiju javite nam na mail adresu Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 03:23