NJIH SNIJEG NE VESELI

NOVINAR JUTARNJEG PROVEO DAN S VOZAČEM RALICE Danijel nam je otkrio što ga najviše živcira: 'Dvije navike naših građana nikako ne mogu shvatiti!'

 
 Srđan Vrančić / CROPIX

Danijel Busak priprema se za novi izlazak na teren. Hitno ga trebaju na Sljemenu. Snijega je previše i ralice ga nemaju više kamo izgurati. Potrebna je freza da raščisti put. Tako da opet mora sjesti u kamion, iako se prije sat vremena tek vratio sa svoje redovne dvosatne ture po Šalati. Imao je vremena tek pojesti jedan sendvič i malo odmoriti leđa.

Zagreb, 220218.
Zimska sluzba, pripreme ralica i freza u bazi, te ciscenje snjega pod Sljemenom.
Na fotografiji: Danijel Busak
Foto: Srdjan Vrancic / CROPIX
Srđan Vrančić / CROPIX
Danijel Busak

- Dobro bi mi došao još jedan sloj odjeće - kaže, iako na sebi već ima tri majice te debele hlače i čarape.

Do kraja smjene neće stati. Tek kada dođe doma će opet nešto pojesti. I odmah otići na spavanje. Sutra ujutro ga čeka još jedna 12-satna smjena. Preksutra opet. Sve dok snijeg ne prestane padati.

U Zagrebu je u četvrtak palo desetak centimetara snijega, zbog čega je u Zimskoj službi aktiviran treći stupanj pripravnosti. To znači da smjene postaju dulje za četiri sata te da sve 264 ekipe izlaze na teren. Stanje se smiruje tek kada snijeg prestane padati. Prema DHMZ-u, to će biti tek u nedjelju.

Danijel je znao da će tako biti. Čim je vidio vremensku prognozu pripremio se za dodatne radne sate.

- Poljubio sam ženu i djecu za oproštaj. I oni znaju da me sljedećih nekoliko dana nema doma - veli Danijel.

Zagreb, 220218.
Zimska sluzba, pripreme ralica i freza u bazi, te ciscenje snjega pod Sljemenom.
Foto: Srdjan Vrancic / CROPIX
Srđan Vrančić / CROPIX

Manje ulice

U Zagrebačkim cestama je već 24 godine i većinu radnog staža je proveo na Sljemenu. Zato ga i šalju gore. On najbolje poznaje cestu.

Ulazimo s njime u ralicu koja je u samo pola sata pretvorena u frezu. U kabini se osjeti snažan miris vanilije, a blaga glazba dopire s radija. Kaže da ne smije imati glasno pojačano. Mora slušati rad freze u slučaju da nešto pođe po krivu.

Na putu do Sljemena vozimo po očišćenim cestama. Snježni pokrivač se nazire samo u okolnim manjim ulicama.

- Kada izađemo na teren prvo čistimo ulice prvog prioriteta. To su glavne prometnice poput Slavonske, Vukovarske i Savske te autobusna stajališta, linije javnog prijevoza i prilazi bolnicama, a tek u drugoj turi dolaze sporedne ulice - kaže Danijel.

Akcija čišćenja jučer je počela negdje oko 2 sata u noći. Noćna smjena je radila sve do jutra. Najviše posla su imali na Jadranskom mostu i Remetinečkom rotoru, tamo su morali proći više puta kako bi uklonili sav snijeg i bljuzgu.

Nesreća

U 11 sati su ceste prvog prioriteta bile očišćene, kao i većina sporednih ulica.

Ostalo je još par teško dostupnih jednosmjernih ulica u koje idu manji strojevi. I Sljeme.

- Tamo uvijek ima posla - kaže Danijel i skreće prema Bliznecu.

Prije nekoliko tjedana mu se na ovom dijelu dogodila mala nesreća. Jedan građanin je baš složio drva i to u blizini ceste. Snijeg je toliko napadao da se više nisu vidjela pa se frezom zaletio ravno u njih. Ipak, nije bilo velikog kvara. Samo je morao zamijeniti štift i mogao je nastaviti s poslom.

Zagreb, 220218.
Zimska sluzba, pripreme ralica i freza u bazi, te ciscenje snjega pod Sljemenom.
Foto: Srdjan Vrancic / CROPIX
Srđan Vrančić / CROPIX

Tri opcije

- S takvim stvarima se da živjeti, izađem iz ralice i to začas popravim. Puno je veći problem kada netko od građana ostavi automobil na cesti. Onda sami ne možemo ništa napraviti - priča Danijel.

Tijekom lanjskog snijega je na svojoj ruti oko Šalate imao dva automobila koji su zakrčili ulice. U tim situacijama imaju tri opcije. Jedna je da pronađu vlasnika i zamole ga da se pomakne. Druga je da zovu pauka. I treća je da odu i ostavu ulicu neočišćenom. Nijedna im nije previše draga.

Svi vozači ralica su složni kako ih auti nasred ceste najviše ljute, ali tome dodaju još dvije navike koje nikako ne mogu shvatiti kod građana. Prvo, zašto automobil nabijaju tik iza njih tijekom čišćenja, i drugo, zašto snijeg sa svojih prilaza bacaju opet na cestu?

Topli krevet

- Ako se auto nalazi odmah iza nas onda sva sol pada na njega umjesto na cestu, a građani koji snijeg bacaju na cestu samo nam rade dodatni posao jer mi onda opet moramo proći kroz tu ulicu - kaže Danijel.

Ipak, nemaju samo loša iskustva. Ponekad im građani znaju donijeti šalicu kave ili nešto za prigristi. Ne tako često, ali zna se dogoditi.

Na Sljemenu ga je dočekala još jedna freza te nekoliko ralica. Na terenu će svi biti do 8 navečer, tek onda kreće druga smjena. Danijela zatim čeka još putovanje od sat vremena do Karlovca.Tamo će ga dočekati žena i dvoje djece, a onda i topli krevet.

Dok bude spavao, vani će padati snijeg. Na sreću on snijeg oko svoje kuće ne mora čistiti. To umjesto njega napravi prijatelj s ralicom. A to isto će i on napraviti za još tisuće ljudi u Zagrebu u idućih nekoliko dana.

Ne parkirajte na ulaze u uske ulice

Kako bi Zimska služba neometano mogla obavljati svoj posao, Vlado Suša, glasnogovornik Zagrebačkih cesta, moli građane da propisno parkiraju u uskim ulicama.

- U ulicama drugog prioriteta građani moraju propisno parkirati svoja vozila, jer ako zakrče ulaz ralice ne mogu ući u ulicu, čime će ona ostati neočišćena - kaže Suša te apelira na građane da stave zimsku opremu kako ne bi došlo do prometnog čepa.

Ako dođe do toga, onda ralice zapnu u gužvi i puno dulje će trebati da dođu na traženu lokaciju i očiste grad. Iz Zimske službe ujedno mole građane da svoje upite te neočišćene ulice prijavljuju na broj telefona: 08002554, ali napominju kako Zimska služba čisti samo kolnike.

- Pločnike, parkove, ulaze čisti mala Zimska služba - kaže Suša.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 11:27