Prije nešto više od mjesec dana započeli su radovi obnove zgrade Fakulteta kemijskog inženjerstva i tehnologije na Marulićevom trgu, a ovih je dana tik uz gradilište osvanula rupa na nogostupu. Rupa je svakoga dana sve veća jer puknuti dijelovi asfalta upadaju u nju. Prolaznici na biciklima i romobilima vješto ju zaobilaze ili ni ne primjećuju, no pješaci radoznalo zastaju, a poneki ubace kamenčić ne bi li tako otkrili koliko je duboka.
Među radoznalima, ali i zabrinutima je i prolaznik koji živi u Palmotićevoj ulici i koji po prvi puta vidi ovakvu rupu na nogostupu.
- Danas sam tu u prolazu, morao sam nešto obaviti pa idem ovim putem. Ne znam kada je rupa nastala, ali sam ju odmah primijetio. Pogledao sam unutra i izgleda mi jako duboko, vjerujem da je opasna za ljude, pogotovo kada je mrak ili ako netko gleda na mobitel, govori nam prolaznik.
Gradilište, odnosno područje oko zgrade je u potpunosti ograđeno i zaštićeno, no rupa još uvijek nije označena.
- Radnici su osigurali gradilište, a ovo nitko nije još ni taknuo. Rupa je udaljena od gradilišta, ali moja pretpostavka je da bi to moglo biti od težine mehanizacije koja je ovih dana ovdje. Tu dolaze teški kamioni, a i evo nekoliko metara dalje stoji teška dizalica, vjerojatno je od svega po malo, govori.
Pretpostavke prolaznika djelomično su i točne. Voditelj projektne gradnje je tvrtka Interkonzalting d.o.o., a njen inženjer Andrej Zornjak objasnio nam je što se točno dogodilo. Građane najviše čudi to što se rupa nalazi na području udaljenom od gradilišta, stoga nisu sigurni jesu li radovi uzrok tomu. Dio nogostupa na kojemu je rupa koristio se za pristup kamiona gradilištu, a uslijed čega je i došlo do stvaranja rupe.
- Naime, na mjestu rupe se nalazi šaht koji nije bilo vidljiv jer je preko njega bio izveden sloj asfalta. Uslijed opterećenja od kamiona pukao je poklopac šahta i tako je nastala rupa. Rupa je u dimenzijama otvora okna te ne postoji opasnost od njenog širenja. Revizijsko okno nije bilo vidljivo zbog prekrivenosti asfaltom i nismo mogli zaključiti da se ono tamo nalazi, a samim time niti provjeriti nosivost poklopca što je inače uobičajena praksa, objašnjava nam Zornjak.
Nosivost poklopca zadovoljava potrebe pješačkog prometa, ali ne i kamiona jer ta površina nije predviđena za njihovo prometovanje.
- Problem je uočen prilikom redovitog obilaska gradilišta te su dogovoreni postupci za njeno saniranje. Rupa će biti ograđena kako bi se osigurala sigurnost pješaka i prolaznika te će Izvođač radova o vlastitom trošku pristupiti njenoj što hitnijoj sanaciji. Izvest će se novi poklopac revizijskog okna koji podnosi veća opterećenja, namijenjen za promet kamiona te će se izvesti novi sloj asfalta, tvrdi Zornjak.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....