Da postoji neko istraživanje, ili se provede anketa na zagrebačkim ulicama, jedan bi učestali prometni prekršaj sigurno bio proglašen za najiritantniji, a mnogi bi se sjetili i pogrdnijeg izraza.
Govorimo o zaostajanju u raskrižju, vozačima koji vide kolonu ispred sebe koja se sporo ili uopće ne kreće ali svejedno ulaze u raskrižja, često na žuto svjetlo na semaforu i onda kad iz bočnih ulica krene promet nemaju se gdje pomaknuti.
Krene trubljenje, psovanje, provlačenje između vozila, nastane čep, a ionako sve teže podnošljivije gužve u vrijeme prometnih špica postanu još gore.
Reporteri Jutarnjeg su prateći gužve koje su se tijekom rujna događale u središtu Zagreba, što zbog radova, što zbog raznih blokada prometa (primjerice tijekom Erdoganovog posjeta) uhvatili čitav niz kadrova u kojima automobili ostaju u raskršćima i tako dodatno blokiraju promet vozilima koja se na zeleno svjetlo slijevaju u istu ulicu.
Da, riječ je o prometnom prekršaju i ako vas uhvate, platit ćete tisuću kuna. Problem je u tome što se takvi prekršaji vrlo rijetko sankcioniraju.
Prema članku 61. i 62. Zakona o sigurnosti prometa u prošloj 2021. godini evidentirano je tek 46 prekršaja, dok je u tekućoj 2022. godine do kraja rujna evidentirano njih samo 37. Prema onome što smo sami vidjeli tijekom prometnih gužvi, riječ je o brojci koja bi se mogla evidentirati na dnevnoj razini.
- Vozač ne smije vozilom ući u raskrižje ako je gustoća prometa takva da se očito mora zaustaviti u raskrižju ili na obilježenom pješačkom prijelazu i tako ometati ili onemogućiti promet vozila koja dolaze s bočnih kolnika ili promet pješaka jer tako čini prekršaj sukladno članku 62. Zakona o sigurnosti prometa na cestama koji propisuje novčanu kaznu u iznosu od 1000.00 kn, poručuju iz policije i dodaju da je u zoni raskrižja jedan od najčešćih prekršaja prolazak na crveno svjetlo kojih su u 2021. godini evidentirali 1.414, a u tekućoj 2022. godini evidentiran je 861 prekršaj, poručuju iz policije.
U vremenu gužvi, dolaska i odlaska građana na posao, Zagreb je prepun ovih prekršaja. No, policija ih teško može utvrditi pa je samim time i kažnjavanje rijetko. Najčešće- ako dođe do sudara u takvim situacijama - tada se može utvrditi i vrijeme ulaska u raskrižje.
Postoji iznimka, a to je ako vozač ulazi u raskrižje nakon što je procijenio kako će moći neometano i na vrijeme izaći, a na tom putu ga spriječi neka neplanirana okolnost.
- Napominjemo da se navedeni članak zakona ne odnosi na vozače koje se iz nekog drugu razloga zaustave i ostanu u raskrižju ili na obilježenom pješačkom prijelazu (naglo zaustavljanje vozila ispred, pretrčavanje pješaka, životinje, prometna nesreća koja se dogodila neposredno prije i sl.) već takav vozač, sukladno članku 61. Zakona o sigurnosti prometa na cestama može napustiti raskrižje, ne čekajući da mu prometnim svjetlom promet bude dopušten, uz uvjet da propusti sve sudionike u prometu koji se kreću smjerom kojim je promet dopušten, dodaju iz PU zagrebačka.
Ako vozač ne propusti sve sudionike u prometu koji u tom trenutku imaju prednost, sukladno po članku 61. Zakona o sigurnosti prometa na cestama, propisuje mu se novčana kazna u iznosu od 300.00 kn.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....