RUŽNA NAVIKA

Ovo je najiritantniji prometni prekršaj u gradu, a događa se stalno: ‘Znate li koja je kazna?‘

Iako automobili svakodnevno ostaju u raskrižjima, u dvije godine policija je je kaznila samo 83 vozača. Objasnili su i zašto je tako

Ugao Gundulićeve i Hebrangove- vozači su ostali u raskrižju, a iz bočnih ulica krenuli su drugi

 Tomislav Novak/

Da postoji neko istraživanje, ili se provede anketa na zagrebačkim ulicama, jedan bi učestali prometni prekršaj sigurno bio proglašen za najiritantniji, a mnogi bi se sjetili i pogrdnijeg izraza.

Govorimo o zaostajanju u raskrižju, vozačima koji vide kolonu ispred sebe koja se sporo ili uopće ne kreće ali svejedno ulaze u raskrižja, često na žuto svjetlo na semaforu i onda kad iz bočnih ulica krene promet nemaju se gdje pomaknuti.

Krene trubljenje, psovanje, provlačenje između vozila, nastane čep, a ionako sve teže podnošljivije gužve u vrijeme prometnih špica postanu još gore.

Reporteri Jutarnjeg su prateći gužve koje su se tijekom rujna događale u središtu Zagreba, što zbog radova, što zbog raznih blokada prometa (primjerice tijekom Erdoganovog posjeta) uhvatili čitav niz kadrova u kojima automobili ostaju u raskršćima i tako dodatno blokiraju promet vozilima koja se na zeleno svjetlo slijevaju u istu ulicu.

image

Ugao Kaćićeve i Deželićeve, još jedno problematično raskršće

Bruno Gazibara/

Da, riječ je o prometnom prekršaju i ako vas uhvate, platit ćete tisuću kuna. Problem je u tome što se takvi prekršaji vrlo rijetko sankcioniraju.

Prema članku 61. i 62. Zakona o sigurnosti prometa u prošloj 2021. godini evidentirano je tek 46 prekršaja, dok je u tekućoj 2022. godine do kraja rujna evidentirano njih samo 37. Prema onome što smo sami vidjeli tijekom prometnih gužvi, riječ je o brojci koja bi se mogla evidentirati na dnevnoj razini.

- Vozač ne smije vozilom ući u raskrižje ako je gustoća prometa takva da se očito mora zaustaviti u raskrižju ili na obilježenom pješačkom prijelazu i tako ometati ili onemogućiti promet vozila koja dolaze s bočnih kolnika ili promet pješaka jer tako čini prekršaj sukladno članku 62. Zakona o sigurnosti prometa na cestama koji propisuje novčanu kaznu u iznosu od 1000.00 kn, poručuju iz policije i dodaju da je u zoni raskrižja jedan od najčešćih prekršaja prolazak na crveno svjetlo kojih su u 2021. godini evidentirali 1.414, a u tekućoj 2022. godini evidentiran je 861 prekršaj, poručuju iz policije.

U vremenu gužvi, dolaska i odlaska građana na posao, Zagreb je prepun ovih prekršaja. No, policija ih teško može utvrditi pa je samim time i kažnjavanje rijetko. Najčešće- ako dođe do sudara u takvim situacijama - tada se može utvrditi i vrijeme ulaska u raskrižje.

image

Vozači koji kod HNK skreću s Mažuranićevog trga u smjeru Savske redovito ostaju u raskrižju čekajući zeleno svjetlo

Bruno Gazibara/

Postoji iznimka, a to je ako vozač ulazi u raskrižje nakon što je procijenio kako će moći neometano i na vrijeme izaći, a na tom putu ga spriječi neka neplanirana okolnost.

- Napominjemo da se navedeni članak zakona ne odnosi na vozače koje se iz nekog drugu razloga zaustave i ostanu u raskrižju ili na obilježenom pješačkom prijelazu (naglo zaustavljanje vozila ispred, pretrčavanje pješaka, životinje, prometna nesreća koja se dogodila neposredno prije i sl.) već takav vozač, sukladno članku 61. Zakona o sigurnosti prometa na cestama može napustiti raskrižje, ne čekajući da mu prometnim svjetlom promet bude dopušten, uz uvjet da propusti sve sudionike u prometu koji se kreću smjerom kojim je promet dopušten, dodaju iz PU zagrebačka.

Ako vozač ne propusti sve sudionike u prometu koji u tom trenutku imaju prednost, sukladno po članku 61. Zakona o sigurnosti prometa na cestama, propisuje mu se novčana kazna u iznosu od 300.00 kn.

Ako imate gradsku priču, javite nam na mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 06:32