‘DAFT PUNK DIZAJN‘

Pljušte urnebesni komentari na nove Končareve tramvaje: ‘Kao da su Iron Man i ona plava iz Avatara dobili dijete...‘

Novi tramvaji biti će dugi 20,8 metara s četvorim vratima i kapacitetom od 115 putnika. Prometovat će maksimalnom brzinom od 70 km/h
 Ronald Gorsic/Cropix

Prošlogodišnja nabavka tramvaja starih 28 godina, koju je Grad Zagreb objasnio kao privremeno rješenje do dolaska novih, dio je građana tada dočekao s negodovanjem. Bio je to međutim samo uvod u nabavku novih tramvaja.

Naime, u Zagrebu trenutačno prometuje 187 od sveukupno 263 tramvaja, a prodano je 900.000 karata manje nego prošle godine. Zagrebački je gradonačelnik Tomislav Tomašević stoga ovogodišnju nabavku tramvaja, zaključenu potpisivanjem ugovora 3. rujna nazvao "povijesnim danom" dodavši kako zagrebačkim prugama već 15 godina nije prošao novi tramvaj, a kamoli onaj hrvatske proizvodnje.

image

U rujnu je Tomislav Tomašević u Končaru potpisao ugovor o nabavci novih tramvaja

Ronald Gorsic/Cropix

Projekt vrijedan gotovo 40 milijuna eura bez PDV-a za 20 niskopodnih tramvaja povjeren je tvrtki Končar. Prema ugovoru između ZET-a i Končara, koji je potpisan u lipnju 2023. godine, Končar je dužan svakoga mjeseca isporučiti četiri nova vozila. - Doista sam ponosan da možemo potpisati ugovor o dodatnih dvadeset tramvaja, od kojih bi se prvi trebali naći na zagrebačkim ulicama sljedećeg proljeća, međutim nadamo se da će ih Končar, s obzirom na svoje reference, dostaviti i prije roka, izjavio je Tomašević na potpisivanju ugovora s Josipom Ninićem, predsjednikom uprave Končara početkom rujna ove godine.

image

U rujnu je Tomislav Tomašević u Končaru potpisao ugovor o nabavci novih tramvaja

Ronald Gorsic/Cropix

Dio troška je financiran iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti a dio će financirati Grad Zagreb. Postupak za nabavu još 100 tramvaja je pokrenut, a posljednji tramvaj mora biti isporučen najkasnije do 15. prosinca 2025. godine. Novi tramvaji će biti dužine 20,8 metara s četvorim vratima i kapacitetom od 115 putnika.

Prometovat će maksimalnom brzinom od 70 km/h, a bit će opremljeni klimatizacijskim sustavima, rampama za olakšani pristup osobama s invaliditetom i kamerama u zoni svakih vrata. Uz to, predviđeno je i opremanje USB priključcima za mobilne uređaje.

image

Dizajn novih tramvaja

/Grad Zagreb

Fotografije novog, hibridnog modela tramvaja, NT2400, koji će se napajati i strujom i baterijama, zapalile su društvene mreže. Posebno inspirirani su komentatori s uvijek zabavnog Reddita. Iako se o dizajnu već pisalo, s obzirom da su spomenuti na press konferenciji u petak, fotografije su ponovno u fokusu javnosti.

Neki tramvaje smatraju futurističkima.

"Official design by Daft Punk", pišu korisnici pa dodaju: "Izgleda kao da su Iron Man i ona plava treba iz Avatara imali dijete".

Drugima je stari dizajn ipak draži.

image

Novi tramvaji stižu na ulice Zagreba

/Grad Zagreb

"Izgleda kao internet stranica s početka stoljeća", "Meni ovo izgleda staromodno, moderniji su mi sadašnji", "Izgleda mrzovoljno", pisali su.

Neki su se osvrnuli na modus operandi koji dizajn neće mijenjati: "Savršen za PSK reklamu ili maju šuput", "Jedva čekam u novom tramvaju ne kupit kartu"....

Jednog od korisnika je zanimalo zna li se hoće li novi tramvaji imati više mjesta u unutrašnjosti.

- Nisu nažalost. Iznutra je praktički isti kao i stariji modeli, odgovorio mu je korisnik očito upućen u dizajn novih modela.

-Niskopodni zgleda dobro ali je zapravo loš dizajn. Vozač ima ogromne mrtve kuteve. Dosta sjedala su nepotrebno neugodna, dodao je netko.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 17:09