PARKIRALIŠNI BLOKOVI

Podijeljene reakcije na Tomaševićevu najavu velike promjene u Zagrebu, pogledajte što sve pišu gradonačelniku

Zagreb već duže vrijeme ima neodrživu situaciju što se tiče broja povlaštenih parkirališnih karata, kazao je Tomašević

Tomislav Tomašević

 Josip Bandic/Cropix

Gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević u četvrtak je predstavio mjeru kojom se za stanare u širem centru grada uvode parkirališni blokovi za povlaštene parkirališne karte, kako bi se povećao broj raspoloživih parkirnih mjesta.

Zagreb već duže vrijeme ima neodrživu situaciju što se tiče broja povlaštenih parkirališnih karata, a gradska vlast sada želi da povlaštene parkirališne karte (PPK) vrijede samo u blizini mjesta stanovanja tj. u parkirališnim blokovima prosječnog promjera od nešto manje od jednog kilometra.

image

Prijedlog zona i blokova

Grad Zagreb
image

Postojeće stanje

Grad Zagreb

Nova mjera uvodi se od 1. rujna a njome će se smanjiti praksa fiktivnih prebivališta i boravišta unutar parkirne zone koja omogućuje besplatno parkiranje u širem centru grada onima koji u njemu stvarno ne žive. Time će se povećati broj raspoloživih parkirnih mjesta za stanare.

Cijene pritom ostaju nepromijenjene, a PPK mogu kupiti isključivo građani koji imaju prijavljeno prebivalište ili boravište unutar prve, druge ili treće parkirališne zone odnosno u širem središtu grada.

image

Tomislav Tomašević

Josip Bandic/Cropix
image

Prikaz blokova i zona za parking

Josip Bandic/Cropix

Ova Tomaševićeva najava izazvala je burnu raspravu ispod objave na društvenim mrežama Grada Zagreba, gdje su neki jedva dočekali ovakvo rješenje, neki su skeptični, a neki vrlo ljutiti.

"A iskreno nema logike da s 13.50 eura (koliko je sada mjesečna karta za crvenu zonu) mjesečno parkiraš di želiš besplatno. To je OK za kvart di živiš, al ne za cijeli grad. Ovakva računica Tomaševića je ispravna", napisao je jedan koji je podržao odluku gradonačelnika.

Drugi građanin smatra kako je u redu da se ne prelazi iz zone u zonu, ali ograničavanje na najviše kilometar od mjesta stanovanja unutar zone "je suludo".

"Pa do vrtića i doktora vam može biti kilometar unutar zone! I onda em što plaćaš PPK još i svakodnevno zaustavljanje da dovedeš i odvedeš dijete!", napisao je, a drugi su se složili:

"Samo prelaženje u druge zone s PPK će smanjiti gužve, ali unutar zone je stvarno udar na džep građana!"

"Ne, nije u redu, ako će biti kvartovske PPK onda cijena za sve građane mora biti ista, zašto bi građani I zone u svom kvartu plaćali 13,50 e PPK, a ostali manje 3-5 e. Znači sve kvartovske PPK ista cijena, jer ako idem negdje drugdje moram plaćati redovnu parkirnu kartu. Ovo bi bila čista diskriminacija građana centra. No i to je bio Bandićev prijedlog koji je izvučen iz ladice, a on ga je povukao upravo radi gore navedenog."

Našla se tu i jedna stanovnica koju je ovaj plan potpuno razbjesnio:

"No krasno. Sad neka kupujemo kartu za dvije zone, jednu za stanovanje i drugu za posao??!!!!! Oduševljeni smo! Mogu li onda kupiti samo povlaštenu za drugu zonu prema ulici di radim, a ne di živim jer sam ionako na poslu većinu dana????!!!!!!

Ubrzo se pod njenim komentarom razvila rasprava pa joj je jedna sugrađanka odgovorila:

"Pa idi na posao javnim prijevozom, biciklom, el. romobilom, taksijem... whatever. Moraš li svaki božji dan sjesti u auto i ići na posao automobilom?"

Potom se javio još jedan nezadovoljni građanin:

"Sve što ova vlast radi, direktan je udar na džep građana! Čak i ono što izgleda pozitivno na kraju završi enormnim troškom. Ujedno i provedba plana da ljudima onemoguće normalan pristup ustanovama, ambulantama, tvrtkama u gradu, automobilom. Polaze od sebe, imaju lijepog vremena biciklirati, vozati se javnim prijevozom (koji više ne funkcionira nego funkcionira)."

S njim se složio još jedan:

"Potpuno je neodgovorno prema građanima ne dopustiti im da parkiraju i doma i na poslu. Dosadašnji sustav je funkcionirao. Čemu kvariti što nije pokvareno?!"

Na kraju se nanizalo nekoliko pozitivnih komentara građana koji su ovakvu mjeru jedva dočekali.

"Baš će ovako biti omogućen pristup jer neće biti toliki broj automobila koji mogu neograničeno parkirati po cijelom gradu. Ako tu ne živiš imaš vremensko ograničenje i kupiš satnu kartu", napisao je jedan, a drugi dodao: "Napokon. Godinama se o tome pričalo. Sad će se napokon moći naći slobodno mjesto."

"Kao netko tko uzaludno plaća parking za 1. Zonu i onda se potucamo po pola sata svuda i ne uspijevamo naći mjesto, čvrsto podržavam! Doduše, ne nužno i činjenicu da izgleda gubimo mogućnost badave parkiranja u 2. i 3. na što smo do sada jednostavno nekada bili i prisiljeni i pitanje je za Grad Zagreb jesu li sigurni da to mi u centru više nećemo morati raditi. Idiotski bi bilo da i dalje ne uspijemo parkirati u već plaćenoj 1. i onda svejedno plaćati u 2. ako smo na to prisiljeni", zaključila je na kraju jedna stanarka iz centra grada.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. prosinac 2024 13:38