PRVI DONOSIMO

Pogledajte spektakularnu snimku dronom: Ovuda će prolaziti ključna nova avenija koja će promijeniti lice Zagreba

Agencija Cropix napravila je zračne snimke prometnice koja bi se trebala završiti do 2028. godine i Savsku pretvoriti u pješačku zonu

Zračne snimke buduće Šarengradske

 Damir Krajač/cropix/

Tomislav Tomašević, gradonačelnik Zagreba prije nešto više od mjesec dana najavio je veliki projekt izgradnje potpuno nove Šarengradske ulice, velebne avenije koja će se protezati sve od Vukovarske pa do Jadranskog mosta. Projekt je to koji se najavljivao desetljećima, sada je ponovno aktualan, a gradonačelnik tvrdi kako će se s gradnjom krenuti početkom 2026., dok je završetak planiran za 2028. godinu.

image

Šarengradska, vizualizacija nove avenije

/Grad Zagreb

Agencija Cropix tim je povodom napravila ekskluzivne zračne snimke trase kojom bi nova avenija trebala prolaziti sve do samog srca Zagreba. Zamišljena je da prati zapadnu stranu želježničke pruge koja ide paralelno uz Savsku. Na snimkama se jasno vidi što je sve na toj trasi, uglavnom zelenilo, jedan autodrom i poneko parkiralište. Kompliciranije postaje kod izlaza na Jadranski most gdje će se zbog nove avenije morati rušiti i nekoliko objekata.

U Savskoj samo tramvaji?

Izgradnja Šarengradske trebala bi biti ključna za vozače koji sada na posao ujutro i kući u poslijepodnevnim satima zapinju u dugim kolonama, a ujedno bi rasteretila Savsku. Prema nekim predviđanjima Savska bi realizacijom ovog projekta najvjerojatnije postala pješačka zona kojom prometuju samo tramvaji, a od buduće ulice dijelila bi ju samo željeznička pruga. Sama Šarengradska, ako sve bude po planu trenutačne gradske vlasti, trebala bi biti duga 2200 metara, s dva odvojena kolnika svaki s po tri prometna traka, obostranom pješačkom, kao i biciklističkom stazom. Prometnica bi bila okružena zelenilom.

image

Pogled iz zraka na buduću trasu Šarengradske

Damir Krajac/Cropix
image

Karting centar ‘Ayrton Senna‘ koji će se ukloniti jer će tom trasom prolaziti nova avenija

Damir Krajac/Cropix

Izgradnja Šarengradske podijeljena je u dvije faze. U prvoj, plan je spojiti Vukovarsku ulicu i Zagrebačku aveniju s otprilike prvom trećinom buduće Šarengradske, preciznije planira se izgraditi 863 metra ceste.

Naime, na raskršću Vukovarske s ulicom Florijana Andrašeca točka je gdje bi izgradnja Šarengradske trebala započeti. Pored izgradnje dva odvojena kolnika, biciklističke i pješačke, u prvoj fazi najavljeno je i proširenje Vukovarske ulice od Ozaljske do Florijana Andrašeca u smjeru istoka za još jednu prometnu traku koja bi prolazila preko sadašnjeg parkinga kod tržnice Trešnjevka. Taj paralelni projekt odvija se kako bi se izbjeglo prometno zagušenje na Vukovarskoj na dijelu od Trešnjevačkog placa, pa do novog raskršća s ulicom Florijana Andrašeca. Podzemni magistralni plinovod koji tamo prolazi bio je dosadašnja prepreka, međutim iz gradskog Ureda kažu da si ti problemi riješeni. Stručnjaci nisu oduševljeni, njihov komentar pročitajte OVDJE.

image

Agencija Cropix snimila je trasu dronom

Damir Krajac/Cropix
image

Pogled iz zraka na buduću Šarengradsku

Damir Krajac/Cropix

Prema idejnom projektu, u prvoj fazi, Šarengradska bi se sa Zagrebačkom avenijom spajala iznad podvožnjaka koji prolazi ispod Savske ulice, ali nije planirano da se Zagrebačka Avenija zaobiđe izgradnjom nadvožnjaka, već velikim raskrižjem reguliranog semaforima. Iz gradskog Ureda tvrde kako još jedno semaforizirano raskršće na malom prostoru neće doprinijeti gužvama jer će semafori biti pravilno podešeni.

Rušit će se kuće i jedna škola

U drugoj fazi, pak će se graditi potez od Zagrebačke avenije sve do Jadranskog mosta, što podrazumijeva 1340 metara duljine Šarengradske. U ovoj fazi planirana je i izgradnja nadvožnjaka iznad Selske ceste. Šarengradska ulica s Jadranskim mostom spajala bi se s dva odvojena nadvožnjaka, po jedan za svaki smjer. Oni bi se na most spajali na postojeće rampe izgrađene ranije kod izgradnje samog mosta.

image

Jadranski most iz zraka

Damir Krajac/Cropix
image

Jadranski most

Damir Krajac/Cropix

Ta druga faza znatno je složenija kako zbog izgradnje nadvožnjaka tako i zbog imovinsko pravnih pitanja. Naime, koridor prometnice od Zagrebačke avenije prolazi preko sadašnjeg parkirališta jednog autosalona, karting centra "Ayrton Senna" te će o bit će potrebno srušiti nekoliko objekata, među kojima je, spekulira se, možda i Hendrick‘s Gin Garden koji se nalazi odmah ispred Osnovne škole Horvati koja će se, prema Tomaševiću, sigurno rušiti.

image

Raskrižje Savske i Selske gdje će se Šarengradska spojiti s Jadranskim mostom

Damir Krajac/Cropix
image

Toranj Cibona, Tratinska ulica, ulica Florijana Andraseca

Damir Krajac/Cropix

Rušenje 127 godina stare škole dobra je vijest za roditelje, djecu i zaposlenike jer novu čekaju već 20 godina. Izgradnja nove škole najavljena je na 150 metara zračne linije od postojeće što roditelji i nastavno osoblje zasićeni lažnim obećanjima uzimaju s rezervom, kao i izgradnju Šarengradske uopće.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 21:03