Prvo je išla službena govorancija, a onda je na red došao dugoočekivani performans - Bandić kopa rupu bagerom i polaže kamen temeljac. Ovako je ukratko igledao protokol na današnjoj konferenciji zagrebačkoga gradonačelnika Milana Bandića na kojoj je u 11 sati na tramvajskom okretištu Dolje svečano otvorio radove na gradnji sljemenske žičare.
"Ajmo bagerista", moglo se čuti u trenutku kada se gradonačelnik Bandić zaputio ka najvećem od tri bagera na gradilištu kod Gračana. Okupljeni građani i građevinski djelatnici Bandiću su skandirali: "Idemo delat'!" i pljeskali su mu kada je ušao u kabinu bagera. Nekoliko je građevinaca vlastitim mobitelima snimilo ovaj nesvakidašnji način postavljanja temelja za neki građevinski projekt.
Kada je Bandić uspješno u kamion dostavio prvu turu zemlje, okupljeni su ga nagradili pljeskom, ali su i vikali "dosta", no gradonačelnika se nije dao smesti već je nastavio puniti kamion. Žlicu je prilikom drugog zamaha napunio do vrha, što su okupljeni ponovno nagradili pljeskom, skandiranjem i pjesmom. Nakon četiri utovara, Bandić je trubom kamionu signalizirao da je pun pa je izašao iz bagera. Dočekali su ga komplimenti poput "bravo, šefe!" i "bravo, gazda!" te pljesak okupljenih.
Nakon što je utovara zemlje, Bandić je u rupu koju ja napravio ubacio povelju za kamen temeljac koju je nešto ranije potpisao.
Prema prvim procjenama, radovi bi trebali završiti za 15 mjeseci, odnosno nekada u 2020. godini.
S obzirom na to da se radi o projektu koji se čeka 11,5 godina, očekivano je da je jučer sljemenska žičara bila glavna tema u Gradskoj skupštini. Točnije, govorilo se o cijeni njene gradnje, pogotovo kada je gradski zastupnik SDP-a Matej Mišić upozorio na aktualnom satu da će Zagreb dobiti jednu od najskupljih žičara u Europi. U svom govoru istaknuo je da je gradnja žičare na Matterhornu na granici švicarskih i talijanskih Alpa, koja je ukrašena kristalima Swarovski, koštala 340 milijuna kuna, a gradnja zagrebačke će s PDV-om stajati 375 milijuna kuna.
- Koja je uloga Skupštine ako potpisujete ugovore za projekte za koje nemate novac u proračunu? Pozivam vas da umjesto rada na bageru počnete ozbiljnije raditi na proračunu - kazao je Mišić.
Bandić mu je odgovorio kako je sljemenska žičara za kilometar dulja te košta 15 milijuna eura po kilometru, dok je švicarska kraća za kilometar te košta 14 milijuna eura po kilometru. Kao dokaz je SDP-ovom zastupniku ponudio i troškovnik na kojemu su uspoređene cijene i tehničke karakteristike tih dviju žičara i prema kojem je oprema sljemenske žičare 14, 8 milijuna eura, a švicarske 52 milijuna eura.
Usporedba
Ostalih 40 milijuna eura, prema tom Bandićevom troškovniku, odnosi se na izgradnju postrojenja. U troškovniku stoji kako je sljemenska žičara duga pet kilometara, ima 84 kabine, u jednom satu može prevesti 1500 putnika te košta 54,7 milijuna eura, dok je ona u Matterhornu duga četiri kilometara, ima 25 kabina, u jednom satu može prevesti 2000 putnika i koštala je 52,8 milijuna eura.
Ipak, valja naglasiti kako će gradnja zagrebačke žičare u konačnici koštati nešto više 500 milijuna kuna jer se trebaju još pridodati i troškovi nabavke opreme, rušenja postojećih stupova, projektiranja i otkupa nekih parcela.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....