Stepenište garaže Tuškanac tijekom svake veće kiše u potpunosti poplavi, voda koja se slijeva oštetila je zidove, a na podu se stvaraju lokve. Iako je riječ o najnovijoj gradskoj garaži, sagrađenoj i otvorenoj prije samo šest godina, ona zbog neodržavanja izgleda puno starija.
Ovih su se dana lokve mogle vidjeti duž stepeništa i na oba pješačka ulaza u garažu. Lokve koje nastanu zbog prokišnjavanja uzrokuju velik problem korisnicima garaže, posebice na stepeništu koje je sklisko i puno vode pa postoji opasnost da se građani poskliznu i ozlijede.
Bez odvodnje i drenaže
Javna garaža Tuškanac otvorena je 2008., nakon javnih garaža na Langovu i Kvaternikovu trgu, a u cijelu gradnju garaže Tuškanac uloženo je 52 milijuna kuna. Gradnja je počela 2006. i trajala dvije godine, a izvođač radova bila je Tehnika d.d. prema projektu arhitekta Borisa Popovića.
Kako neslužbeno doznajemo, problem prokišnjavanja i stvaranja lokvi u garaži Tuškanac javio se u izvedbi i projektiranju jer se nije pazilo na visinu podzemnih voda, kao ni na potok koji teče ispod garaže. Izvor iz Holdinga kaže nam da nisu napravljene potrebne drenaže potoka, i to je propust projektanta i izvođača. Najgore je, ističe, na posljednjoj etaži koja pliva zbog podzemnih voda i potoka, a dodatni problem stvara voda koja se slijeva s ceste jer je podzemna garaža niža od razine ceste. Također, navodi se da nije napravljena potrebna odvodnja na rampama jer velika količina vode uđe upravo tamo.
Pukotine u betonu
Stalni sudski vještak za graditeljstvo Zlatko Omerhodžić tvrdi da se pravi uzrok prokišnjavanja u garaži Tuškanac može vidjeti u projektnim dokumentima.
- Uvijek postoje skriveni dodaci u projektnoj dokumentaciji. Za garažu Tuškanac problem je to što se nalazi u podsljemenskoj zoni, odnosno na brdu. Vjerojatno su se pojavile pukotine u betonskoj konstrukciji i zbog podzemnih voda koje su narasle - objašnjava Omerhodžić.
Pad prihoda
Sudski vještak napominje kako su betonske konstrukcije drugačije od stambenih zgrada koje imaju mnogo bolju izolaciju.
- Betonske konstrukcije treba dobro izolirati. Vjerujem da je hidroizolacija napravljena, no moguće je da se zbog podzemnih voda beton pomaknuo pa je zbog toga došlo do puknuća betona - dodaje Omerhodžić.
Održavanje nema veze s tim što garaža prokišnjava, kaže nam izvor, jer se moraju prokopati odvodni kanali i napraviti drenaža potoka, a za to treba izdvojiti mnogo novca.
Garaža s prizemljem i četiri podzemne etaže ima 465 parkirnih mjesta, a ubrzo nakon otvorenja postala je jedna od posjećenijih u gradu. Iako je prvih godina poslovala pozitivno, u prva četiri mjeseca 2013. ostvarila je prihod od 1,157 milijuna kuna, što je 105 tisuća kuna manje u odnosu na isto razdoblje lani. Kao što je Jutarnji već pisao, zagrebačke garaže posluju s gubitkom, a među garažama kojima je pao prihod našla se i garaža Tuškanac.
Brojni problemi
Na platou iznad garaže Tuškanac održavaju se razna kulturna događanja, a garaža ima jedan izlaz upravo na taj plato.
No, samo nekoliko godina nakon otvorenja počeli su se pojavljivati prvi problemi, od kojih je jedan prokišnjavanje koje do danas nije sanirano.
Iako je Grad Zagreb još 2008. godine otvorio garažu Tuškanac, još uvijek u zemljišnjim knjigama nije upisan kao vlasnik podzemne garaže. Razlog je zabilježba koja se nalazi na toj čestici, a odnosi se na spor tužitelja Vlahe Srezovića, bivšeg vlasnika kluba Saloon i tuženika Grada Zagreba radi utvrđivanja vlasništva. Upravo zbog tog spora na nekim je društvenim mrežama objavljeno da garaža nema ni lokacijsku ni građevinsku dozvolu. To su u Gradu demantirali i istaknuli da su su sve dozvole pravovaljane jer su sudovi odbili Srezovićevu tužbu.
- Navedeni spor nije bio zapreka za gradnju garaže, ali umnogome usporava daljnje uređivanje imovinsko-pravnih odnosa, promjenu korisnika i kulture u katastru i provedbu parcelacije na kompleksu garaže Tuškanac - odgovorili su u Gradskom uredu za imovinske poslove.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....