Prvi tramvaji i autobusi krenuli su danas, nakon sedam mjeseci radova, s ‘novog‘ okretišta na Mihaljevcu u Zagrebu, obnovljenog po prvi put u svojoj 80 godina dugoj povijesti. Sami radovi završili su prije Božića, a prvi tramvaji pojavili su se dva tjedna kasnije. Naravno, nije sve moglo proći bez problema. Već prvog radnog dana novog okretišta vozači su negodovali. Smeta im, kako su nam objasnili, blatna ‘kaljuža‘ na terminalu, ali i ‘pregrubi‘ zavoji na tračnicama pri izlasku tramvaja iz okretišta.
- Lijepo to izgleda, ali kažem vam, nisu ovo dobro napravili. Gle, sramota me ovako hodati kako su mi noge blatnjave. Izlazak tramvajem iz okretišta je sada puno gore napravljen. Uopće to nije dobro, žalili su nam se neki od vozača tramvaja na novom okretištu.
Prema njihovim navodima problem je u skretnicama, a kažu da su u noći uoči otvorenja zbog toga intervenirale servisne službe.
Vrijednost obnove procjenjuje se na 4 milijuna eura. Danas su otvorena tri tramvajska i četiri autobusna perona, a privremena linija 617, koja je služila kao zamjena za tramvajski promet, je ukinuta. Tako će od sada na okretištu prometovati tramvajske linije 8, 14 i 15 te autobusne linije 102, 104, 140 i 233 – svaka sa svog perona.
Najveću promjenu doživjela je tramvajska linija 14. Prošlog je tjedna, nakon nekoliko godina, linija vraćena u Novi Zagreb da bi od danas u potpunosti prometovala svojom originalnom rutom od Zapruđa do Mihaljevca. Jedina tramvajska linija koja je zbog radova na okretištu u potpunosti bila ukinuta, linija 15, opet je počela s redovnom vožnjom.
Stanovnike Podsljemena i sjevernog dijela Zagreba otvaranje okretišta je-razveselilo. S guranjem u autobusu, kako bi stigli do centra grada, je gotovo, barem se tako nadaju.
Nadaju se pekari
- Jako me veseli što je okretište napokon otvoreno. Sada izgleda lijepo. Prije je stvarno bilo ružno tako da je sve ljepše od onoga. Jedino što nedostaje je sadržaj. Nekakva pekara ili dućančić. Ovaj dio grada se isto proširio. Autobus nije mogao nadoknaditi tramvaje. Na ovom potezu je puno škola, fakulteta i bolnica. Jedva sam dočekao tramvaje. Bilo je i vrijeme da se vrate, rekao nam je Kruno.
Drugi su pak skeptičniji. Za davanje konačne ocjene novom okretištu će pričekati.
- Pa, izgleda da je dobro to napravljeno, ali je rano još za govoriti. Pročitao sam da okretište nije obnavljano 80 godina. Znate kako je ono izgledalo prije? To vam znači da je materijal tada bio kvalitetan čim je toliko dugo držao. Sigurno bi potrajao on još 5 do 10 godina. Sada su to obnovili. U redu, ali strpimo se još 10 godina pa ćemo onda govoriti kako su ovo napravili, kaže Mario.
Većina je ipak suglasna da je novo okretište ljepše. Na njemu se sada nalazi veći broj klupica te natkriveni stalak za bicikle.
- Postoji li netko tko bi rekao da okretište nije lijepo? Izgleda moderno i uredno. Inače se nisam vozila privremenim autobusom već sam išla pješice, ali mi je svejedno drago da su se tramvaji vratili. Jedino mi nije jasno zašto liniju 14 nisu produžili do Gračanskog Dolja. To mi nema smisla, govori nam prolaznica.
U jednom se trenutku na tračnicama pojavila brusilica koja se zaputila prema Gračanskom Dolju. U vožnji tramvajem prema novom okretištu mogli smo čuti ‘kvrckanje‘ kamenčića na tračnicama. Okretište sada, možemo se složiti, vizualno izgleda dobro, ali će se za pravi sud trebati pričekati.
Poslali smo upit ZET-u oko pritužbi vozača, a kad nam dostave odgovor odmah ćemo ga obajviti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....