PRIJEDLOG NOVIH CIJENA

SKUPLJI PARKING U ZAGREBU Proširuje se prva zona, Dubrava i Sesvete postaju treća zona, a peta zona bit će od Novog Jelkovca na istoku do Španskog

 
 Damjan Tadić / CROPIX

Na stolovima odgovornih ureda u Gradskoj upravi trenutno je više prijedloga kako poboljšati sustav prometa u gradu - od rasterećenja centra koji se guši u automobilima do naplate parkiranja po cijelom Zagrebu prema Bandićevoj ideji da svi plaćaju parking, a ne samo oni koji žive u širem centru metropole.

Kako doznajemo, prema jednom od prijedloga prva zona trebala bi se proširiti od Kvaternikova trga do Branimirove ulice, kao i na dio ulica sjeverno od Maksimirske ceste. Isto tako, cijele Ravnice trebale bi postati druga zona, Dubrava i Sesvete bi pak trebale postati treća zona kao i dio Novog Zagreba.

Analize

- To je jedan od prijedloga, a hoće li uistinu biti prihvaćen na taj način, bit će poznato uskoro - kažu naši sugovornici i navode kako bi se peta zona trebala prostirati u rubnim dijelovima Zagreba - od Novog Jelkovca na istoku do Malešnice i Španskog.

Ono što je sigurno jest da su analize vezane za poboljšanje prometne situacije koje je radio Zagrebački holding, odnosno podružnica Zagrebparking, pokazale kako će do poskupljenja cijena usluge parkiranja svakako doći.

- Možda ne u iznosima koje je predložio Holding, ali do povećanja cijena će doći - kažu naši sugovornici iz Grada.

Navode kako je ideja sljedeća.

Povećanje cijena u centru trebalo bi rasteretiti cestovni i još više pojačati putovanja u tramvajskom prometu, a uvođenjem parkinga po cijelom gradu došlo bi do svojevrsne solidarnosti sa svim onim građanima “koji plaćaju parking ispred svojih zgrada”.

Osim povećanja cijena doći će i do proširenja parkirnih zona. Podsjetimo, Jutarnji list jučer je prvi objavio prijedlog novih cijena parkinga koji je prije nekoliko dana Holding uputio prema Gradu, a prema kojem bi cijena parkirne karte u prvoj zoni mogla skočiti sa 6 na 10 kuna, u drugoj sa 3 na 5, u trećoj sa 1,5 na 2 kune, a u novoj, petoj zoni, mogla bi iznositi jednu kunu po satu. Osim toga, predlažu da se ograniči parkiranje unutar jedne zone te da se od 1. svibnja produlji naplata parkiranja u prvoj zoni do ponoći.

Iz Holdinga i Grada jučer nisu htjeli komentirati poskupljenje, no kako neslužbeno doznajemo, odlučili su ići na poskupljenje parkirnih karata kako ne bi došlo do poskupljenja odvoza otpada.

Prva zona

I dok su neki gradski zastupnici već komentirali kako Grad i Holding očito na ovaj način moraju krpati manjke u proračunu, najava poskupljenja izazvala je bijes građana.

- Ionako je sve preskupo, od režija do hrane, a sada će nam još i parking poskupjeti. Ne slažem se s tom odlukom jer mislim da dizanje cijena neće riješiti problem parkinga u Zagrebu već će samo netko na nama zaraditi. Ove cijene koje su sada, od 6 kuna u centru grada i po 3 kune u drugoj zoni su prihvatljive i nema potrebe za mijenjanjem - komentirao je 61-godišnji Branko Ljubek.

Prema mišljenju profesorice Valentine Novosel (41), ideja uvođenja naplate parkiranja ispred stambenih zgrada nije dobra, jer ionako, kaže, nema dovoljno mjesta za parking tako da cijeli taj sistem nije dobro osmišljen na dobrobit građana.

- Grad bi se trebao pobrinuti da ima dovoljno podzemnih garaža, a da centar bude zona samo za bicikle - predlaže Novosel.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. prosinac 2024 22:27