Nova sljemenska žičara ići će od Zagreba preko Medvednice sve do Bistre, a ne samo do vrha kao nekadašnja. Sa zagrebačke strane polazit će iz Dolja, ići starom trasom, pa s jednom međustanicom u Brestovcu ostavljati izletnike u blizini televizijskog tornja. Potom će nastavljati put nizbrdo, do Bistre, a i na tom će dijelu imati jedno međustajalište u Rasuhi. U svaku će gondolu stati osam ljudi, a prevozit će i bicikle. Sa zagrebačke strane trasa je duga 4300 metara, a novi dio koji će se graditi prema Bistri bit će dug 3600 metara.
O cijeni projekta još se nagađa jer nije gotova sva dokumentacija, no sve zajedno bi moglo stajati oko 45 milijuna eura, dakle 342 milijuna kuna. Nešto manje od pola tog iznosa odnosi se na zagrebačku stranu Medvednice, a ostatak na bistransku gdje se žičara gradi od nule. Kako doznajemo u Gradu, za dio od Zagreba do Sljemena postoje prvi nacrti i čeka se donošenje GUP-a kako bi se mogao početi pripremati projekt. Prema tvrdnjama nadležnih u Gradu, zagrebački i zagorski dio neće biti dio jednog projekta, no ako će netko graditi dio prema drugoj strani planine, pozdravljaju tu inicijativu.
Projekt zelene visinske poveznice s gondolom napravila je za općinu Bistra ovlaštena arhitektica i inženjerka građevine Mladenka Dabac, zajedno s arhitektom i urbanistom Krunoslavom Šmitom, a na projektu je također stručni savjetnik za žičare Dragutin Žiljak. Prema njenim riječima, elaborat je trenutno na analizi u Ministarstvu graditeljstva i očekuje se da će uskoro biti prijavljen za financiranje iz europskih fondova.
- Kad smo pripremali projekt pronašli smo sve postojeće karte Medvednice i objedinili ih u veliki elaborat. Vodili smo računa o izvorima voda, postojećoj infrastrukturi na Sljemenu, flori i fauni, podacima o posjećenosti, zaštićenim područjima, te na temelju svih tih podataka došli do idealne trase za novu cjelovitu žičaru - započinje Mladenka Dabac.
Ona naglašava kako je riječ o kapitalnom projektu koji osigurava cjelogodišnje, cjelodnevno i održivo korištenje Medvednice, čija je blizina jedinstvena prednost Zagreba kao najmlađe EU metropole.
- Žičara će biti potpuno ekološki projekt, zbog čega konkurira za novac iz fondova i s ekološke, turističke i infrastrukturne strane. Za njega se mogu dobiti bespovratna i druga znatna sredstva iz strukturnih fondova, no trebalo bi ga čim prije prijaviti jer su prijave za takve zelene projekte upravo sad aktualne - upozorava arhitektica.
U srpnju ove godine Sabor je odobrio Prostorni plan Medvednice, čime su, smatra Dabac, ostvareni svi preduvjeti za daljnju razradu i početak realizacije.
Prema njenim riječima, ovakvim cjelovitim objedinjavanjem sljemenskog područja postiže se integracija zatečenih sadržaja, otklanja kaos u prostoru i oblikuje se potpuno održivi, zeleni zajednički prostor. Revitalizira se i Bistra, gdje će u nekadašnjem kamenolomu biti garaža za kabine, info centar, ljetna pozornica, suvenirnica, a tamo će biti i polazište zelenih spa shuttle autobusa prema dolini toplica, odnosno Zagorju.
- Radi se o održivosti u svim razinama, dakle javnom, cjelogodišnjem, cjelodnevnom, održivom prijevozu: u turističkom smislu, sportskom smislu, kulturnom smislu, zdravstveno-rekreacijskom smislu, prijevozu dnevnih, i drugih migranata, njihovih potreba - zaključuje arhitektica Mladenka Dabac.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....