ZAADNI KOLODVOR

Stanari bi most, HŽ radi analizu može li se graditi pothodnik

 Ranko Šuvar / CROPIX

Odgajateljica iz Zagreba Mirela Vrkić svaki dan na putu do posla mora proći kroz Zapadni kolodvor. Nije jedina. Tim dijelom svakodnevno prođe oko 150 tisuća ljudi, mnogi od njih prođu kolodvorom na putu do autobusnog ili tramvajskog stajališta.

Nakon što je prošli četvrtak zatvorena rupa u zidu na Magazinskoj, putovanje do posla produljilo im se, kažu, za najmanje deset minuta.

- Produžio mi se put nakon što su zazidali rupu. Bilo mi je draže imati kraći put, ali ipak je bolje ovako jer je sigurnije. Da još čekam da se digne rampa na prijelazu, tko zna kad bih stigla na posao. Oni koji idu autom čekaju i dulje od 20 minuta - kaže Mirela.

Rupa u zidu zatvorena je nakon pisanja Jutarnjeg lista o najkritičnijim mjestima Zapadnog kolodvora. U posljednjih deset godina rušilo se čak šest puta.

- Troškovi posljednje sanacije zida na Magazinskoj iznosili su 6500 kuna, a ukupno smo u šest dosadašnjih sanacija tog zida potrošili oko 40.000 kuna. Rekonstrukcija željezničke pruge na užem gradskom području dugoročan je i vrlo skup projekt, za koji je najprije potrebno usuglasiti moguća tehnička rješenja s Gradom te pronaći izvor financiranja - rekli su nam u HŽ-u.

Inicijativa

Dodali su kako je trenutno u pripremi projektni zadatak za izradu Studije analize i mogućnosti modernizacije službenih mjesta pod upravljanjem HŽ Infrastrukture, pa tako i Zapadnog kolodvora.

- Navedena studija detaljno će opisati i analizirati postojeće stanje službenih mjesta te zaključno predložiti mjere za modernizaciju - rekli su u HŽ-u.

U Gradu kažu da su svjesni problematike na Zapadnom kolodvoru i prelaska građana preko pruge, no da bi krenuli u realizaciju poboljšanja, očekuju inicijativu HŽ Infrastrukture.

- Hoće li se tamo graditi pothodnik ili nadvožnjak, treba odrediti i utvrditi analizom, koju rade Hrvatske željeznice. Nakon toga ćemo u suradnji s njima i Ministarstvom krenuti u realizaciju projekta koji se pokaže kao najbolje rješenje - neslužbeno doznajemo od sugovornika u Gradu.

Rampe

Do tada, građani će stvarati nove rupe u zidu i riskirati svoj život prolascima ispod spuštene rampe.

- Kad je na malom semaforu blizu rampe bijela boja, to znači da je vlak blizu i ne smijemo ići. Ako je crveno upaljeno na semaforu, znači da je daleko i da je sigurno za prolazak. A već su i strojovođe naučili da počnu trubiti prije nego što skreću prema Zapadnom kolodvoru - kažu nam stanari.

Službenica Marinka Pavlenić, koja cijeli život živi na Trešnjevci, kaže da bi najbolje rješenje bio viseći most.

- Živim bliže pružnom prijelazu u Ulici Republike Austrije i viđala sam mnogo ljudi koji tuda idu. To je opasno. Najbolje rješenje bio bi viseći most, ali mislim da je to utopija - rekla je Pavlenić.

Rješenje

Veterinarska tehničarka Lidija Butorović živi blizu nekadašnje rupe u Magazinskoj ulici i kaže da najviše ljudi kroz nju prolazi tijekom jutra.

- Oko sedam, osam ujutro, kada dođe vlak iz Sesveta na Zapadni kolodvor, hrpa ljudi provlači se kroz rupu da dođe na ovu stranu Trešnjevke. Svi to radimo ponekad jer negdje žurimo, ali treba znati da je opasno. Nedavno sam vidjela jednog dečka kako nogom razbija jednu ploču u zidu. Krhke su to ploče i potrebno je bolje rješenje od ovoga koje sada imamo - kaže Lidija.

Predsjednik Vijeća Gradske četvrti Trešnjevka - sjever Ivan Butorac kaže kako se treba napraviti dugoročnije rješenje od zatvaranja rupa u zidu.

- Najbolje bi bilo podizanje pruge na stupove ili spuštanjem ispod zemlje - kaže Butorac.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 09:07