TOTALNI KAOS

Stanari u samom centru Zagreba na rubu očaja, susreću se s neviđenim apsurdom: ‘Ovisimo o volji prometnog redara...‘

Grškovićeva i Rockefellerova natrpani su parkiranim autima. Ulice su prebačene u I. zonu naplate, iako je u njima zabranjeno parkiranje

Pješacima je nemoguće hodati Grškovićevom

 /Anton Tipura

Nogostupi zakrčeni automobilima, a iscrtanih parkirnih mjesta - nigdje. Kazne se nekad naplaćuju, nekad ne, prolaznici se guraju uz aute ili hodaju po ulici, redovito punoj gustog prometa i glomaznih autobusa.

Tako to izgleda u nekim ulicama Medveščaka u Zagrebu, kvarta u kojem su uvođenjem blokovskog sustava naplate parkiranja uvedene brojne promjene, osim, kažu stanari, jedne. Nije uveden red.

O čemu je riječ? Stanari Medveščaka godinama, u blizini parka Ribnjak, zbog nedostatka parkirnih mjesta, ostavljaju svoje automobile na nogostupima, primjerice Grškovićeve i Rockefellerove ulice. U Gradu tvrde da su ti automobili nepropisno parkirani, ali da neće povećavati broj parkirnih mjesta u bloku.

image

Nogostupi u Grškovićevoj

/Anton Tipura

Blokovsko parkiranje prošle je subote ‘prekrojilo‘ granice između nekih starih zona – tako se, na primjer, Medveščak iz II. zone sada našao u I. zoni i bloku 2 zbog čega će stanari plaćati veće cijene povlaštenih parkirališnih karata u odnosu na ranije. Iako će se po novome nalaziti u zoni s najskupljom povlaštenom kartom, to i ne znači da će im se broj parkirnih mjesta povećati.

Parkiraju unatoč zabrani

Situacija je posebno zamršena u Ulici Nike Grškovića koja se ističe brojem parkiranih automobila na nogostupima. Stanje graniči s apsurdom jer su duž cijele ulice s obje strane parkirani automobili iako parkirna mjesta nisu označena niti se parking na tim mjestima naplaćuje. Na vrhu ulice nalazi se i znak zabrane parkiranja i zaustavljanja koji nije spriječio ljude da nastave s tom praksom. Nogostupom je stoga teško hodati, a u nekim dijelovima je i nemoguće. Ulicom prometuje čak pet ZET-ovih autobusnih linija koji situaciju u Grškovićevoj čine još kaotičnijom.

image

Ilegalno parkiranje na Medveščaku

/Anton Tipura

- Ja to razumijem. Ljudi nemaju gdje ostaviti aute. Povećao se broj automobila u gradu, a ovdje stvarno nema parkinga. Zadnje tri godine se rade preuređenja zbog potresa i automatski je manje mjesta zbog gradilišta. Kaotično je, ali ljudi moraju negdje ostaviti aute, govori nam Branimir, stanar iz obližnje ulice. Po njemu problem je i to što osiguranje ne pokriva štete nastale na autima koji su parkirani na neoznačenim mjestima. Stoga on smatra da bi parkirna mjesta duž Grškovićeve ulice trebala biti iscrtana. Novi sustav naplate nazvao je ‘‘klasičnim haračem‘‘ koji će samo poslužiti Zagrebačkom holdingu za povećanje prihoda.

- Ispravno je odlučeno da Medveščak prijeđe u prvu zonu naplate, mi već dugo pripadamo užem centru grada. I trebali bi iscrtati mjesta duž Grškovićeve zato što ljudi ionako parkiraju ovdje, govori nam stanarka koju pak ljuti činjenica što se ne zna kada i po kojem kriteriju se pišu kazne.

- To kao da ovisi o dobroj volji prometnog redara, kaže.

Neće im dati nova mjesta

Pitali smo Grad Zagreb hoće li proširivati broj parkirnih mjesta, međutim oni odgovaraju kako trenutno nisu planirana povećanja broja parkirnih mjesta za korisnike povlaštenih parkirališnih karata na Medvešćaku iako, kao što smo već napisali, po novom sustavu pripadaju prvoj, odnosno najskupljoj zoni.

Objasnili su da parkiranje na nogostupima u Ulici Nike Grškovića nije dozvoljeno zbog nepostojanja minimalnih tehničkih uvjeta. Stanovnici te ulice ostvaruju pravo na PPK, ali automobile ne smiju parkirati u svojoj ulici nego u susjednim ulicama gdje postoji naplata parkinga.

Ipak, vozila su i nakon uvođenja blokovskog sustava naplate parkiranja i dalje parkirana s obje strane ulice. Da se situacija u Grškovićevoj već duže vremena ne rješava, potvrđuje nam i dugogodišnji stanovnik Medveščaka.

- ‘Cijeli život živim ovdje i tu se parkira uvijek, s jedne i s druge strane ulice. I ja povremeno parkiram tu, ali tu parkira tko god hoće‘, rekao nam je Mladen. Smatra da je blokovski sustav naplate parkiranja ipak pomogao stanovnicima blokova da lakše dođu do parkirnih mjesta.

image

Grškovićeva: Stanario ignoriraju znakove zabrane

/Anton Tipura

- Otkad je uvedeno, ja stalno imam mjesta jer stanujem tu, a ovi koji dolaze vjerojatno imaju problema. Nikad nije bilo praznih parkirališta, sad ih ima‘, zaključio je.

U razgovoru sa stanarima doznajemo kako se u Grškovićevoj trenutno kazne za nepropisno parkiranje ne naplaćuju. Navodno se prije deset godina pokušao uvesti red, ali se od naplaćivanja kazni ubrzo odustalo.

- Povremeno su se ovdje naplaćivale kazne, stihijski. Vrlo rijetko i neredovito, ali onda su stanari protestirali. Ja parkiram ovdje i samo jednom mi je pauk dignuo auto zato što nije označeno parkirno mjesto, kaže nam stanar Grškovićeve koji tamo živi više od pola stoljeća.

- Ne znam po kojem kriteriju odlučuju hoće li iscrtati parkirna mjesta. Po kojem kriteriju Nova Ves ima iscrtani parking, a mi ne? Ovdje, čim se maknete, netko će vam parkirati pred zgradom. Tu ima i kombija s tržnica zato što znaju da se ovdje ne naplaćuje. Svi tu dođu, parkiraju i ostave auto čitav dan. Dolazite s posla i ne možete parkirati, ne možete ući u kuću‘, rekao nam je ljutito.

U obližnjoj Rockefellerovoj slična situacija: vozila parkirana na nogostupima, parkirna mjesta nisu označena, a kazne se ne pišu. Pješaci su osuđeni na hodanje prometnom trakom.

Da je situacija u prvoj zoni ‘neodrživa‘ naglašavaju i u podružnici Zagrebparking gdje navode da na 13.776 izdanih PPK dolazi samo 8035 parkirnih mjesta. Stanovnici Ulice Nike Grškovića našli su se u posebno zamršenom položaju. Ispred zgrada ne smiju parkirati iako se kazne za nepropisno parkiranje ne izdaju redovito. Stoga ono malo parkirnih mjesta koja postoje moraju dijeliti sa stanovnicima susjednih ulica.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. prosinac 2024 12:05