U jednom smjeru 110 kuna, a nazad u istom smjeru - čak četiri puta skuplje. Tako je izgledala 'najskuplja' taksi vožnja čitatelja Jutarnjeg koji je prijevoz na ruti od kakvih 30-ak kilometara od Zračne luke Franjo Tuđman do Granične ulice na Kustošiji početkom tjedna platio 455 kuna.
Krenuo je na avionski let, kaže, i odabrao Eko Taxi, a prijevoz ga je stajao 110, 40 kuna, a kako je na povratku s putovanja bio preumoran da iskoristi javni prijevoz sjeo je taksi vozilo koje je stajalo ispred zgrade Zračne luke. Sjeo je u jedno taksi vozilo, a račun je iznosio paprenih 455,50 kuna.
Na adresu redakcije poslao je i račune koji pokazuju nesrazmjer cijena, a kako je priča o aerodromskim taksistima i njihovim skupljim tarifama već poznata i sam je bio svjestan, kaže, da će ga put do kuće doći više nego kad je išao na aerodrom. Istu je informaciju dobio i u vozilu.
- Kada mi je vozač rekao da su skuplji, očekivao sam duplu cijenu i to mi je bilo u redu jer sam bio umoran, no konačni iznos me šokirao, posebno jer sam se vozio u ponedjeljak popodne kada cijene prijevoza po niti jednom parametru nisu povećane, kaže nam. Zbog epidemioloških mjera sjedio je iza sa svojim kolegom nekoliko je puta pokušao pogledati u taksimetar, no pogled je bio zaklonjen.
- Taksimetar se nije nalazio na klasičnom mjestu, nalazio se između vozačevog i suvozačevog mjesta na odmorištu za ruku. Čini mi se da je jedan dio bio diskretno prekriven jaknom, no ne želim ulaziti u to je li to slučajno ili namjerno, objašnjava čitatelj. Zbog ovog slučaja kontaktirali smo jednog od vozača iz tvrtke Taxi Gorica.
On nam je objasnio kako je ovo udruga vozača koji se konstantno bore s nelojalnom konkurencijom te govori kako je trenutno optimalna cijena do Zagreba oko 330 kuna, ali da je taj iznos u prošlosti bio puno manji.
- Svaki vozač u ovom je poslu zasebno, objašnjava nam, i dodaje kako je bio raspisan natječaj za prijevoznike da se mogao prijaviti bilo tko. Oko 50 vozača nalazi se pod udrugom Taxi Gorica, no ostatak nije pod udrugom, što je slučaj i vozača koji je naplatio toliko veliki iznos. Svi oni koji voze moraju najam svog mjesta u Zračnoj luci plaćati 10 230 kuna godišnje. Takav iznos im ne dozvoljava, objašnjava, da njihove usluge imaju cijene poput prijevoznika koji ne plaća najam ni porez. Problem stvara to što je zakon dozvolio da svaki vozač određuje iznos svoje tarife.
- Ova cifra je ipak malo prevelika, ali problem je u tome što je zakon dozvolio da svaki vozač za sebe određuje tarifu i onda ne možete utjecati previše na to. Ne želim braniti kolegu, ali ima puno faktora zbog kojih naša vožnja mora biti skuplja.
Glavna razlika između ovog prijevoznika i ostalih je, kako tvrdi, ta što od Eko taksija i primjerice Bolta država ne uzima porez, dok od njih uzima 25 posto od svakog iznosa. Uz to, nadodaje kako su s vremenom poskupili zbog poskupljenja goriva koje im stvara dodatne troškove. Prije ulaska stranki vozači često naglase kako su njihove usluge skuplje te ih tako odmah upozore na mogućnosti velikih iznosa pri završetku vožnje.
- Ljudi znaju da smo skuplji i nije mi se do sada dogodilo da se netko žali na to. Druge taksije može voziti bilo tko i ljudima se to ne sviđa, mi prolazimo određene kontrole, objašnjava nam vozač, dodajući kako je ovo firma s dugogodišnjim radom te je u dobroj situaciji, dok ostale firme brzo odu u stečaj.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....