Zagrepčanka Tihana Modrić živi u Draškovićevoj ulici i prošli je vikend u njezinu stanu pao komad zida na noćni ormarić pokraj kreveta.
U toj je sobi donedavno spavala njezina kći, a prije toga njezina majka, no, na sreću, u njoj nije bilo nikoga kada se više komada žbuke iznad prozora odlomilo i razletjelo po sobi. Modrić kaže kako je ta šteta nastala zbog vibracija koje uzrokuju tramvaji koji ponovno prolaze ispod njezina prozora.
Prije ožujka to lagano podrhtavanje za nju je bilo samo svakodnevna smetnja, no nakon što joj je zgrada stradala u potresu, sada svaki prolazak tramvaja predstavlja opasnost da joj se uruši još jedan dio stana.
Trese se sve
- Naša je zgrada starija od 100 godina tako da se vezivno tkivo među ciglama već pretvorilo u prašinu pa te vibracije ostavljaju svoj trag. Možda to prije nije toliko smetalo, ali sada, nakon potresa, to se osjeti. Uostalom, žice od tramvaja su još zakopčane za moju zgradu, točnije za kat gdje je moj stan - kaže Modrić te dodaje da nitko iz ZET-a nije došao do njih i provjerio je li zgrada stabilna i sigurna da izdrži ponovno puštanje tramvajskog prometa, iako im je oštećen i nosivi zid u stanu.
U sličnoj situaciji u kojoj je Modrić su i brojni drugi građani koji žive pokraj tramvajskih pruga. Jedan od njih je i 81-godišnji Tihomir Medvešek koji živi u Vlaškoj ulici.
Njegova zgrada je dobila crvenu oznaku i kaže da kada prođe tramvaj, ima osjećaj kao da živi u tamburi koliko se sve trese.
- Osjetim kada autobus promijeni brzinu. Eto, koliko se trese! - kaže uznemireni Medvešek.
No, njega ne brine toliko unutrašnjost stana koliko stanje na krovu. Naime, čak tri dimnjaka su bila izrazito oštećena i prijetila su da će se urušiti na zgradu i ulicu. Kako nam je ispričao, stanje dimnjaka su u tjednima nakon potresa došli provjeriti i dimnjačari, vatrogasci, statičari, pa čak i ljudi iz ZET-a, no nitko nije ništa poduzeo po pitanju njihova uklanjanja.
Na milost i nemilost
- Radnici ZET-a su bili posljednji i rekli su nam da se dimnjaci moraju maknuti, ali da za to treba dizalica i da oni to ne mogu napraviti. Obećali su da će poslati nekoga da to obavi, no nitko nije došao - ističe Medvešek.
Ipak, nakon upita Jutarnjeg lista, početkom ovog tjedna su dimnjaci uklonjeni i zgradu su ponovno obišli statičari koji su tijekom pregleda zaključili da se mora zamijeniti cijelo krovište na zgradi, što i ne čudi s obzirom na to da trećinu krova štiti samo obični najlon.
- Ljudi su očajni zbog tog potresa. Znam da nisam jedini koji ima ovakav problem zbog prolaska tramvaja jer sam čuo da se žali i jako puno ljudi na Ribnjaku. Ali, što ćemo, ostavljeni smo na milost i nemilost vibracija - dodaje Medvešek.
Provjera stanja
Probleme zbog tramvaja imaju i ljudi u Gračanima čije su kuće udaljene samo nekoliko metara od pruge. Riječ je o potezu od okretišta Mihaljevac do stanice Dolje gdje nam je više građana reklo kako nitko nije došao provjeriti stanje kuća prije nego što je ZET ponovno uspostavio tramvajski promet.
- Dosta kuća je ovdje stradalo, neke imaju i žute naljepnice i zato tražimo da se zaustavi promet dok se sva šteta na kućama ne sanira kako ne bi došlo do novih oštećenja - ističe Dubravka Štengl koja je među susjedima pokrenula peticiju da se zaustavi prolaz tramvaja te ju je poslala Gradu i ZET-u.
Nekoliko stanovnika Gračana ispričalo nam je da vozač mora ubrzati kako bi se mogao tramvajem uspeti uz brijeg te da dobar dio njih projuri kada se spušta nizbrdo zbog čega se samo povećava opasnost od otvaranja rupa na zidovima oštećenih kuća.
Neki su građani zato postavili znak kojim mole vozače da uspore dok prolaze po dijelu pruge gdje su naseljene kuće.
No, stanarka Štengl sumnja da netko obraća pažnju na to upozorenje.
Puštanje u fazama
- Što će se dogoditi ako, recimo, lupi potres baš u trenutku kada se tramvaj spušta? On bi mogao iskočiti iz tračnica i završiti u nečijem boravku - ljutito kaže Štengl.
Iz ZET-a, pak, negiraju optužbe da nisu provjerili kuće oštećene u potresu prije nego što su ponovno pustili promet. Kako su nam odgovorili, tramvajski promet je puštan u fazama, i to tek nakon što su stručne službe zadužene za provjeru i sanaciju stambenih objekata te otklanjanje možebitnih opasnosti provjerile zone uz tramvajske koridore.
- Tek nakon toga ZET pristupa čišćenju žljebova tračnica od nakupljenih nečistoća i brušenju tračnica, a zatim slijedi probna vožnja tijekom koje se u suradnji sa stručnjacima s Građevinskog fakulteta obavlja mjerenje razine vibracija - rekli su iz ZET-a. j
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....