‘TARIFE NISU POŠTENE‘

Ovako je izgledala potražnja za taksijem u Zagrebu usred bojkota

Zahtjev je da bi najjeftinija vožnja u Zagrebu trebala korisnike stajati 5 eura što je skok za 1,80 eura

Taksi situacija u Zagrebu

- Srijeda, bojkotiramo Uber i Bolt na osam sati; riječi su Skylinera, youtubera i taksi vozača koji na ovoj mreži objavljuje videozapise svojih taksi vožnji. Njegov video u kojem poziva sve vozače na bojkot dviju najpopularnijih taksi aplikacija u dva dana je prikupio malo manje od 10 tisuća pregleda. Nezadovoljni taksist iza imena Skyliner predložio je vrijeme bojkota od 12 do 20 sati, odnosno taksisti bi u tih osam sati trebali prestati voziti korisnike Uber i Bolt aplikacija.

image

Nezadovoljni taksist, Skyliner, iznio je niz problema i zahtjeva u svome Youtube videu koji je u trenutku pisanja članka vidjelo skoro 10 tisuća ljudi

Skyliner/Youtube

- Ovo je samo probni bojkot da vidimo koliko nas ima, a upravama upozorenje i poziv na povećanje naših tarifa, nastavio je u uvodu Skyliner koji već dulje upozorava na neodrživo niske tarife vozača te iznio plan za daljnji bojkot.

Kako se čini, bojkot je uspio jer je aplikacija Bolt posve ‘u crvenom‘ - odnosno vidljivo je da je u centru Zagreba pojačana potražnja za taksijima kojih - nema.

image

Taksi situacija u Zagrebu

„U ponedjeljak, jer oni (Uber i Bolt, op.a.) vjerojatno neće reagirati, 31.3. krećemo s trajnim bojkotom Ubera u Zagrebu. Vozimo samo preko Bolta dok Uber ne postavi poštenu tarifu koja odgovara nama vozačima. Nakon toga idemo s bojkotom Bolta ukoliko i oni ne podignu tarifu.”

PROČITAJTE VIŠE Koliko zarađuju taksisti u Hrvatskoj? Objavljeno kolika je prosječna plaća, evo koja firma ima najveću dobit

Prema taksistu, Uber i Bolt se u svom tržišnom natjecanju ne obaziru na vozače koje potpuno zanemaruju iako čine samu os njihovog poslovanja. Kao razlog zašto bojkotira samo Uber, a ne Uber i Bolt, Skyliner tvrdi kako oni kao vozači žive od ovoga i istovremeni bojkot aplikacija bi bio neodrživ i poguban za taksiste.

image

Vozač Skyliner usporedio je zaradu prije četiri godine i danas

Skyliner/Youtube

- Bolt je oduvijek bio i još uvijek je jači od Ubera u Zagrebu. Uber ima 40% prometa od onog što Bolt ostvari u Zagrebu. Zbog te činjenice nam je lakše bojkotirat Uber, ali i slanje poruke Uberu koji je uvijek bio lošiji i glavni je krivac za trenutno stanje.

Međutim, Skyliner nije poštedio ni Bolt te je izbor između Bolta i Ubera nazvao izborom otrova, jer Bolt prati Uberove trendove spuštanja cijene koji idu na štetu vozačima.

Jačajmo konkurenciju

- Cilj je spustiti promet Uberu i jačati njihovu konkurenciju. Tako će se naš glas čut i kada nas pitaju tražiti ćemo tarife kao u Puli i naplaćivanje po tarifi, a ne prema unaprijed određenoj cijeni koju Uber izvuče iz guzice i nema veze s mozgom. Mora se i početi cijeniti start u Zagrebu koji je ukinut. Kada putniku dodijeli vozača koji je udaljen nekoliko kilometara od klijenta, Uber ne plati taj dio vožnje vozaču. Mi besplatno vozimo do korisnika.

PROČITAJTE VIŠE Poslodavci muku muče s novim Zakonom o strancima: Brojni su benefiti, ali ima dosta nejasnoća...

Koliko je zarada od vožnje pala govori podatak kako je, prema Skylineru, vozač zarađivao 16 eura po satu i to u prvome mjesecu koji je tradicionalno najlošiji mjesec. Trenutačna zarada po satu za vozače Bolta je 12 eura što Skyliner smatra znakom nemara prema vozačima koje se nikada ni ne pita za cijenu vožnje od kojih se istovremeno očekuje da pokrivaju sve troškove vožnje.

Bojkot Ubera će sa sobom povući i problem nedostatka vozača te će morati posegnuti za stranom radnom snagom. Na to barem računa Skyliner koji tvrdi kako će Uber morati zaposliti nekvalificiranu radnu snagu što će otjerati i korisnike aplikacije.

- Uberu će ostati samo stranci što se neće svidjeti mušterijama jer i u javnost izlazi sve više informacija o kakvim je tu vozačima riječ. Pa oni voze i s krivotvorenim papirima, a Uber za razliku od Bolta ne traži dokaz o prijavi nego mu je dovoljna izjava. Uber od očaja što mu fali radnika ne provjerava svoje vozače.

Zahtjevi Skylinera su najmanja cijena starta od 5 eura, odnosno najjeftinija vožnja u Zagrebu bi trebala korisnike stajati 5 eura što je skok od trenutačne bruto cijene u iznosu od 3,2 eura za koje vozači dobiju tek 2,4 eura. Također se traži i naplaćivanje po tarifi koja je u Zagrebu niža nego u ostalim hrvatskim gradovima poput Osijeka i Pule.

Na današnji prosvjed reagirao je i Bolt, službeno. Njihovo priopćenje prenosimo u cijelosti:

- Bolt platforma za vožnje na zahtjev ne bilježi odstupanja tijekom današnjeg bojkota – korisnici i dalje uredno koriste uslugu vožnji, a broj dostupnih vozača i dalje je stabilan zahvaljujući širokoj mreži više tisuća aktivnih partnera vozača čime je osigurana kontinuirana pokrivenost i dostupnost. Jednako tako, tijekom svih dosadašnjih prosvjeda u Hrvatskoj, usluga putem Bolt platforme ostala je dostupna korisnicima.

Kao i prethodnih godina, nakon sezonskog pada potražnje u siječnju i veljači, s prvim znacima lijepog vremena, bilježimo očekivani porast u broju zahtjeva za vožnjama od strane korisnika Bolt platforme. Prateći uobičajeni trend sezonskog rasta potražnje, prošli tjedan je zabilježeno 15% povećanje bruto zarade po satu partnera vozača u odnosu na prvi tjedan ožujka.

Bolt ostvaruje prihod isključivo putem provizije koja iznosi 25%, kojom financira sve troškove platforme: troškove tehnologije (razvoj i održavanje aplikacije, serveri, navigacija), timova za korisničku podršku i sigurnost, marketing, operativne timove, pravne i financijske usluge, ljudske resurse te najam i održavanje poslovnih prostora.

Cijene vožnji na Bolt platformi određuju se dinamički, na temelju analize realnog vremena – uključujući potražnju, dostupnost vozača, lokalna događanja, vremenske uvjete i povijesne trendove. Takav pristup osigurava pouzdanu uslugu uz unaprijed transparentno prikazane cijene. Optimalne cijene vožnji zadovoljavaju potrebe naših korisnika koji nam kontinuirano daju povratne informacije kako se, zahvaljujući razvoju platformi, kultura transporta promijenila gdje prijevoz više nije luksuz već lako dostupna i praktična usluga za sve građane i to za različite prigode. S druge strane, povećana potražnja vožnji omogućuje našim partnerskim vozačima veću aktivnost, više prilika za zaradu i konkurentne naknade, čime stvaramo održiv i pravedan sustav za sve sudionike.

Bolt je tržišni lider za vožnje na zahtjev u Hrvatskoj, zahvaljujući uravnoteženom pristupu koji uvažava potrebe korisnika i partnera vozača – pružajući im stabilan prihod, sigurnost i fleksibilnost. Prema svim partnerima odnosimo se s poštovanjem, uz jasno definirane i transparentne uvjete suradnje dostupne u Boltovim Terms & Conditions. Podržavamo pravo partnera vozača na izražavanje svojih stavova, cijenimo otvorenu komunikaciju i povratne informacije partnera vozača koje su ključne za kontinuirano unaprjeđenje naših usluga i podrške.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (4)

Ovaj komentar minimizirao je moderator na stranici

Juverasnji strajk vozaca i Bolta i ubera je bio da se neki red dovede u Hrvatsku jer vozi svako bez vozacke dozvole bez poznavanja grada Zagreba ugrožavaju putnike u vozilima i ljude na cesti neznanju znakove i ne rade ni malo prema zakonu...

Juverasnji strajk vozaca i Bolta i ubera je bio da se neki red dovede u Hrvatsku jer vozi svako bez vozacke dozvole bez poznavanja grada Zagreba ugrožavaju putnike u vozilima i ljude na cesti neznanju znakove i ne rade ni malo prema zakonu republike Hrvatske vozaci koji su jucer strajkali suspendirani su na najmanje 7 dana mislim da svaki čovjek ima pravo na strajk i nesmje nit suspendiran molio bi da stavite ovaj članak u javnost u 24 Sata da se nesto poduzme i da se počnu uber i Bolt postivat hrvatski zakon prvo mene su na 7dana iskljucili i vozace koji su bili u strajku hvala i nadam se da Ce te stavit ovo u javnost l.p

Pročitaj više
Ovaj komentar minimizirao je moderator na stranici

Jedini s kojima nikada nemam problema je Zagreb Taxi; cijene korektne, taximetar uvijek uključe, vozila uredna, točni. Samo ih ima premalo za cijeli Zagreb. Tada je tu i Wizi (prije Cameo): Ali, da je nered i svašta ima - to je točno. Zagreb ne...

Jedini s kojima nikada nemam problema je Zagreb Taxi; cijene korektne, taximetar uvijek uključe, vozila uredna, točni. Samo ih ima premalo za cijeli Zagreb. Tada je tu i Wizi (prije Cameo): Ali, da je nered i svašta ima - to je točno. Zagreb ne smije dopustiti nered kakav ima npr. Dubrovnik ili Split - tamo su ljudi izloženi teroru i samovolji.

Pročitaj više
Ovaj komentar minimizirao je moderator na stranici

Bojkotiram ove gulikože. Tram karta je 53 centa. Ljubljana je to lijepo napravila. Nema ulaza na tržište prevarantima.

Ovaj komentar minimizirao je moderator na stranici

pa kome se ne sviđa raditi za uber ili bolt - neka otvori SVOJU firmu... sretno mu bilo... hahaha

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
30. ožujak 2025 12:14