VODITELJI USPJEŠNOG BIZNISA

VLASNICI PRVOG OUTLETA HRANE U HRVATSKOJ 'Kod nas su proizvodi jednako dobri, a cijene 90 posto niže nego u drugim dućanima. Jogurt košta 10 lipa...'

 Bruno Konjević / CROPIX

“Ostalo nam je 10 kilograma kranjskih kobasica viška u posljednjem pakiranju”; “ Imamo paletu deterdženta za suđe kojemu istječe rok trajanja”; “ Želite li tri kutije štapića koji su krivo prelomljeni”, samo su neki od mailova koje Maja i Mario Žamboki dobivaju na dnevnoj bazi.

Sve jeftinije

To nisu pogrešno zalutale poruke, nego poslovne ponude koje im svakodnevno šalju najveće hrvatske i inozemne tvrtke. Maja i Mario su vlasnici Žapca, prvog outleta hrane u Hrvatskoj, a jučer su na Trešnjevci otvorili još jednu poslovnicu. I to deset puta veću od one u Tkalčićevoj ulici. Na njihovim se policama nalaze jednaki proizvodi kao i u svim ostalim supermarketima, samo što su cijene i do 90 posto niže.

- Mi u našim trgovinama nudimo robu koja je visoko kvalitetna i pouzdana, ali je zbog nekog razloga ostale tvrtke ne mogu staviti u ponudu. Bilo da je riječ o proizvodima kojima istječe rok upotrebe ili su bili višak u pakiranju, mi ih otkupimo i zatim prodajemo u našem outletu - kaže Mario.

Cijene

17,99 kn - Cedevita mint i limun od 500 grama

3,99 kn - Koestlin Princeza keks od 200 grama

59,99 kn - Somat 100 tableta za pranje posuđa

3 kn - Vita špageti 400 grama

30 kn - kilogram kranjskih kobasica

3,99 kn - jabučni ocat od 1 litre

Njihov poslovni moto je “rok, štok ili lom” i na njemu su izradili novi obiteljski biznis. Mario je, naime, i prije imao trgovinu, ali kaže kako je ovo jedan potpuno drugačiji svijet.

Trgovačka marža

U trgovini moram samo odrediti cijene i sve ostalo obavljaju djelatnici, od naručivanja do preuzimanja. Ovdje je jedna druga situacija. Nikada ne dobivamo istu robu, nego je ona svaki dan drugačija, a i cijena varira iz dana u dan. Ponekad se zna dogoditi da jogurt ujutro košta jednu kunu, popodne 50 lipa, a navečer samo 10 lipa - rekao je Mario. Cijena se formira ovisno o vrsti robe te roku upotrebe, a kako se bliži krajnji rok, tako pada i cijena. Ipak, priznaju da u svemu tome i oni sami imaju određeni profit, jer bi inače već odavno ostali bez posla.

- Kada se sve zbroji i oduzme, ostaje nam otprilike 30 posto trgovačke marže. To sve varira, jer se ponekad zna dogoditi da jedan proizvod prodamo daleko ispod nabavne cijene, a na nekima uspijemo zaraditi više nego što smo platiti - kaže Mario.

Financijski konzultant Dragan Munjiza objašnjava kako nabavna cijena i cijena prodaje ovisi o poslovnoj politici pojedine tvrtke.

- Trgovačka marža, odnosno razlika između prodajne i nabavne cijene, u veletrgovinama iznosi oko 20 do 30 posto, dok u diskontima i u cash and carry trgovinama onda iznosi od 10 do 12 posto - kaže Munjiza.

Ipak, novac nije glavni razlog zašto su se odlučili na pokretanje ovog biznisa. Oni na svoj outlet gledaju kao na startup koji bi mogao dovesti do promjene načina kako ljudi razmišljaju.

- Pročitali smo negdje da se godišnje baca oko 400.000 tona hrane. To je jedan zastrašujući podatak, a mi smo htjeli nešto učiniti kako bi se ta broja smanjila. Zato smo pokrenuli Žabac, a nadamo se da ćemo na ovaj način potaknuti građane da što manje bacaju hranu - rekla je supruga Maja te dodala da zato nude robu po tako niskim cijenama.

Oboje su shvatili da neće daleko dogurati ako se budu samo koncentrirali na zaradu, ali priznaju da im i ovako jako dobro ide. Trgovina u Tkalči im je uvijek puna, a već sada imaju vjerne kupce koji stalno obilaze njihove trgovine i prate njihovu ponudu. Svoje proizvode najviše reklamiraju na Facebook stranici, gdje ujedno osluškuju i mišljenja kupaca. Građani ih stalno zovu na nove lokacije, a oni imaju namjeru se svakom pozivu i odazvati.

Više dobavljača

- Planiramo do kraja godine otvoriti još nekoliko outleta po Zagrebu. To će biti Novi Zagreb, Črnomerec ili Dubrava - kaže Mario te dodaje da im je jedini problem sada pronaći dovoljno velik prostor. Ne namjeravaju samo stati na Zagrebu, nego planiraju proširiti outlet po cijeloj Hrvatskoj, a kasnije i po Europi.

Osim novih lokacija, planiraju proširiti i ponudu. Imaju nekoliko novih ideja, a jedna od njih je izravna prodaja deterdženata kupcima u vlastite boce.

- Građani će moći doći sa svojim bocama i kupiti deterdžent koji ćemo prodavati za 5 kuna po litri. Tu će biti deterdženata za pranje rublja, omekšivača i deterdženata za suđe u rinfuzi - kaže Žamboki. Broj dobavljača im se, dodaje, s 5 popeo na 40, imaju 14 zaposlenih, nadaju se zaradi do 100.000 kn.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 11:14