JEFTINO DO ODREDIŠTA

'VOZE SE MLADI OD 18 DO 40, ALI I STARIJE GOSPOĐE' Pilot projekt javnih bicikala u Zagrebu ispunjava sva očekivanja

Mjesta na kojima se bicikli mogu unajmiti su Tehnički muzej, Kvaternikov trg, Gundulićeva-Varšavska, Petrinjska-Amruševa, Nacionalna i sveučilišna knjižnica i Glavni kolodvor.
 CROPIX

ZAGREB - Pilot projekt korištenja javnih bicikala u Zagrebu pod nazivom "Sjedni i vozi", prvi takav projekt u Hrvatskoj, u potpunosti ispunjava očekivanja, ocijenio je u razgovoru za Hinu mladi poduzetnik Krešimir Dvorski koji je zajedno s Antom Gustinom projekt osmislio i realizirao.

Od 14. svibnja, dana startanja projekta, registrirano je oko 1400 korisnika javnih bicikala, a mjesta na kojima se bicikli mogu unajmiti su Tehnički muzej, Kvaternikov trg, Gundulićeva-Varšavska, Petrinjska-Amruševa, Nacionalna i sveučilišna knjižnica i Glavni kolodvor. Korisnicima je za sada na raspolaganju 50 bicikala, a ako nakon tromjesečnog probnog razdoblja projekt preraste u dugoročni i ako nakon najavljenog javnog natječaja njegova tvrtka (Sustav javnih bicikala d.o.o.) i nadalje bude nositelj projekta, Dvorski najavljuje mogućnost unajmljivanja bicikala i na više od sadašnjih šest lokacija, kao i veći broj bicikala za iznajmljivanje. Podsjeća i da Zagreb danas ima 250 kilometara biciklističkih staza.

Za sada je novost, po riječima Dvorskog, i lokacija za unajmljivanje bicikala isključivo gostima hostela "Chillout" u Tomićevoj 5A.

Korisnici bicikala uglavnom su mlađi ljudi od 18 do 40 godina, iako ima i starijih osoba, među njima je nešto malo više žena, a tu vrstu prijevoza sve više koriste i turisti koji posjećuju hrvatsku metropolu, ističe Dvorski.

U projektu, koji je pokrenut u suradnji s gradskom upravom, do sada nije bilo nesreća, niti većih kvarova na biciklima, a nije bilo niti krađa bicikala. Dvorski naglašava i činjenicu da sve kvarove na biciklima financira i servisira nositelj projekta, a samo u situacijama nemarnih korisnika, tražili bi da korisnici sami na svoj račun servisiraju popravak bicikla, no dodaje i da do sada takvih slučajeva nije bilo.

Zagreb je upisao Hrvatsku kao 34. zemlju svijeta koja ima "bike sharing" o čemu razmišljaju i Dubrovnik, Rijeka, Koprivnica, Novigrad, a prije nekoliko dana, 17. srpnja, nešto slično je pokrenuto u Umagu, napominje Dvorski i najavljuje da će se njegova tvrtka prijavljivati na natječaje i u drugim gradovima ukoliko takvi natječaji budu raspisani.

Objasnio je da je za najam bicikla potrebna registracija (koja je besplatna) putem web stranice www.nextbike.hr, a potom slijedi korisnička aktivacija za 79 kuna kreditnom karticom. Slanjem SMS poruke sadržaja 20 ili 40 ili 80 na broj 8118, ovisno o iznosu kredita koji želi, korisnik može nadoplatiti svoj nextbike račun, usluga je do daljnjega dostupna Vip i Tomato korisnicima mobilnih telefona, a korisnicima drugih mobilnih operatera usluga će biti omogućena naknadno.

Prvih 30 minuta vožnje biciklom dnevno je besplatno, a svakih sljedećih sat vremena vožnje naplaćuje se osam kuna. Na jedan nextbike korisnički račun moguće je unajmiti do dva bicikla.

Nakon registracije korisnik dobiva šifru za otključavanje lokota i započinje s korištenjem bicikla, nakon upotrebe bicikl je potrebno vratiti na neku od službenih stanica gdje postoji slobodno mjesto za parking ili u neposrednoj blizini stanice.

Obavezno je zaključati bicikl lokotom, te odjaviti uslugu putem terminala na stanici, mobilne aplikacije ili obavještavanjem službe za korisnike.

"Bicikli su osigurani mehaničkim, elektromagnetskim lokotom, nema ih smisla otuđivati jer su vrlo specifični i imaju svoje registarske oznake i dokumente, odnosno knjižice kao što to imaju i automobili", rekao je Dvorski.

Bicikli imaju poseban dizajn te su opremljeni košarom, prednjim i stražnjim svjetlom, zvoncem, lokotom za bicikl, dvije kočnice te udobnim sjedalom s mogućnošću promjene visine. Na zadnjem dijelu imaju ploču za oglašavanje s jedne i druge strane te mogućnost postavljanja reklame naprijed na košari.

Naknada za nevraćanje bicikla nakon 24 sata upotrebe iznosi 750 kuna i određena je Općim uvjetima korištenja.

"Osigurati svakom našem korisniku brz, praktičan, zdrav, siguran i cjenovno povoljan način prijevoza, koji se odvija uz geslo: "Sjedni i vozi!", misija je pokrenutog zagrebačkog projekta", zaključuje Dvorski. Također, dodaje, aktivno sudjelovati u razvoju biciklističke kulture u Hrvatskoj i poticati ljude da koriste bicikl u svakodnevne svrhe čime pridonose vlastitom zdravlju i dobrobiti svih građana i gostiju Grada Zagreba, želja je pokretača prvog ovakvog projekta u Hrvatskoj.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. studeni 2024 05:14