MOST SLOBODE

ZA MJESEC DANA POČINJE OBNOVA JEDNE OD KLJUČNIH PROMETNIH ŽILA KUCAVICA U ZAGREBU Kreće velika rekonstrukcija mosta koji nije saniran čak 60 godina

 
 Davor Pongračić / CROPIX

Sljedeći mjesec kreće realizacija prve od ukupno četiri faze, obnova Mosta slobode, jedne od glavnih cestovnih poveznica Novog Zagreba s ostatkom Zagreba, doznaje Jutarnji list.

Natječaj

Prva faza uključuje izradu novih pješačkih staza, sanaciju pješačke ograde i sanaciju šest korozijom oštećenih mjesta na čeličnim lukovima mosta preko Save.

Radovi bi trebali trajati pet mjeseci, a njihova je vrijednost 16 milijuna kuna bez PDV-a. Izvođač je splitska tvrtka SPEGRA. Početak sanacije mosta najavljivao se nekoliko puta tijekom prošle godine. Natječaj je raspisan još u prosincu 2017. godine, no oduljio se odabir izvođača. Potom je početak odgođen zbog radova na rotoru.

Naime, željelo se izbjeći istodobno odvijanje radova na dva prijelaza koja preko Save spajaju dva dijela grada. Zatim je stigla zima pa je sve odgođeno za ovo proljeće.

Jedna strana

Most slobode četverotračni je most, a za potrebe obnove bit će uspostavljena nova regulacija prometa koja bi trebala u najmanjoj mogućoj mjeri utjecati na odvijanje prometa. Tijekom sanacije promet će se i dalje odvijati u četiri trake, ali će im širina biti manja. Kako doznajemo, izvođač radova krenut će prvo s rekonstrukcijom jedne strane mosta pa onda druge. Dužina ukupnog zahvata, uključujući obje strane mosta, iznosi oko 2 kilometra.

CROPIX

Nedostaci

Sam most dužine je 373 metra, čemu treba pridodati sjeverni i južni pristup mostu, koji se također saniraju. U sklopu te faze sanacije bit će skinut asfaltni sloj s pješačke staze i stavljen novi, obnovit će se čelična ograda, rubnjaci i slivnici, a dijelom će se postaviti nova hidroizolacija.

Otegotna je stvar za izvođače to što se radovi odvijaju uz promet, zbog čega će trajati dulje nego inače.

Most slobode pušten je u promet 1959. godine i dosad nije saniran. U njega je ugrađeno 1600 tona čelika, a pojedini dijelovi mosta napravljeni su od bračkog kamena. Prošle godine završen je šestogodišnji glavni pregled svih zagrebačkih mostova kojim je dijagnosticirano njihovo stanje, utvrđene slabosti, nedostaci i slično te procijenjeni grubi troškovi potrebnih sanacija. Most slobode, s obzirom da nikad nije saniran, u najlošijem je stanju, a cijena sanacije procjenjuje se na 61 milijun kuna.

U Gradskom uredu za prostorno uređenje posebno ističu da nosiva konstrukcija mosta nije ugrožena, što znači da nema opasnosti za njegove korisnike. “Oštećenja čelične konstrukcije svode se na mjestimične korozije i dotrajalu antikorozivnu zaštitu. Sanacijom u 3. fazi ojačat će se nekoliko mjesta na luku mosta oštećenih korozijom i nanijeti nova antikorozivna zaštita.

CROPIX

Četvrta faza

Na sjevernoj upornjačkoj prostoriji pojavile su se pukotine u sjevernom zidu prostorije. Uzrok je tome znatno puštanje vode iz dotrajalih cijevi.” U gradskom Uredu ističu da će se sanacija mosta obaviti u četiri faze, zbog velike složenosti i dužine mosta, a kad bi se svi radovi odvijali odjednom, most bi trebalo zatvoriti za promet. No, kad će most biti saniran, zasad nije poznato.

Naime, prošle godine dovršeno je projektiranje 2. faze sanacije, a radovi će početi nakon završetka natječaja za izvođača. Za treću fazu tek je raspisan natječaj za izradu potrebne projektno-tehničke dokumentacije za sanaciju čeličnog dijela mosta i upornjačkih prostorija. Četvrta faza još nije ni u fazi istražnih radova.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. studeni 2024 00:34