TEST ZA ŽIVCE

Zagreb postaje veliko gradilište, gužve su neizbježne: Neke od najprometnijih ulica bit će zatvorene puna dva mjeseca!

Bageri na zagrebačkoj Trešnjevci već punom parom kopaju po Ozaljskoj ulici

Ilustracija

 Goran Mehkek/Cropix

Zagreb ponovno, kao i svakog ljeta, postaje veliko gradilište. Gužve i zastoji na nekima od najprometnijih cesta u gradu bit će dobar test za živce vozača i ostalih sudionika u prometu.

Zbog već tradicionalnih radova na prometnicama neke od najfrekventnijih ulica i cesta u Zagrebu – ako već nisu – bit će zatvorene.

Gotovo dva mjeseca dio zagrebačke Ilice bit će zabranjen za promet. I to na potezu od Selske ceste pa sve do ulice Črnomerec već ove subote, 6. srpnja, pa do kraja kolovoza. Razlog – izgradnja vodoopskrbnog cjevovoda.

Radovi na starim cijevima još iz 1890., obuhvatit će 520 metara dionice ceste uz rekonstrukciju 15-tak kućnih priključaka. Građani su svjesni dotrajale i neodržavane vodovodne mreže, pa govore da će koristiti obilazne pravce, javni prijevoz, bicikle…

Bageri na zagrebačkoj Trešnjevci već punom parom kopaju po Ozaljskoj ulici. I ovdje će radovi trajati do rujna. Iako je promet zabranjen za sva vozila u zoni gradilišta – automobili se voze po tramvajskim tračnicama, javlja N1.

Radovi na cestama u gradu, pa tako i na izgradnji cjevovoda i novih kućnih priključaka u Ozaljskoj odvijaju se u dvije smjene i trebali biti završeni u roku, tvrde iz Grada. Zbog gužvi mole se građani za strpljenje jer izgled grada onemogućava bolju regulaciju prometa.

“U Zagrebu smo sredinom 80-ih imali 60 tisuća vozila. Danas imamo 430 tisuća. Ceste su ostale više manje slične veličine. Prostora za dogradnju i proširenje nekakve velike avenije za još jednu ili dvije trake realno nema jer su zgrade, kuće, objekti u postojeći neki koridor iscrtani”, kaže nam Marko Vezlek iz Gradskog ureda za mjesnu samoupravu i promet.

Gradski zastupnici složni u tome da su radovi, posebice na vodovodnoj mreži, nužni. Ipak, uvjereni su da je regulacija prometa mogla biti bolja – uz kamere i digitalizaciju, konzultaciju sa strukom pa time i – učinkovitiju gradnju.

“Primjer ulica grada Gospića, produžetak prema Ivanićgradskoj ono križanje. Radi se jedan nogostup, koji se treba proširiti, apsolutno smo za, međutim on se radi već 2 i pol, tri mjeseca. I onda vam se ujutro zatvori jedna traka, ljudi dolaze s istočnog dijela grada, nastaje čep na Volovčici, na Slavonskoj, a na gradilištu nema nikoga”, tvrdi Mario Župan iz HDZ-a.

Problem su i radovi na najprometnijim prometnicama onoj u Ilici i u Ozaljskoj – i to u isto vrijeme, ističe Renato Petek iz SDP-a. “Dogodilo se nekako da dva glavna pravca baš u zapadnom dijelu grada ili prema zapadu, izlazu iz grada će u jednome dijelu biti potpuno blokirani. Da li se to moglo izbjeći, da li se uopće smjelo ići da dvije velike žile kucavice da u tom dijelu budu zatvorene u istovremeno?”, zapitao se.

Struka smatra da je istovremeno zatvaranje žila kucavica u gradu rezultat lošeg prometnog planiranja.

“To je nešto što se ne bi smjelo dogoditi. Nažalost, događat će se zato što više različitih službi ugovara i dogovara radove i slaže prioritete i tu ne postoji koordinacija. Sam tender za radove treba puno kvalitetnije raspisati što će biti s prometom. Na neki način davati dodatne bodove izvođačima koji to mogu napraviti koji mogu utjecati što manje na promet, znači rad u više smjena, rad noću, vikendima, da predlože smjenu za organizaciju prometa. Takvi izvođači bi po meni trebali dobivati više bodova na samom natječaju iako su nešto skuplji”, navodi Marko Ševrović, stručnjak za sigurnost cestovnog prometa.

Da je novac vrijeme – znaju i sami građani koji zbog radova i gužvi često kasne, a kasni i javni prijevoz. Bilo ljeti ili nekim drugim mjesecima u godini pa se postavlja pitanje kako smanjiti ionako zagušen grad automobilima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 03:47