Kašnjenje ZET-ove autobusne linije 607 koja prometuje na relaciji Savski most - Sopot razljutila je putnike koji se svakodnevno oslanjaju na nju kako bi stigli na posao, budući da je ona zamjena tijekom radova na Jadranskom mostu kojim trenutno ne prometuju tramvaji.
Jedna od njih je i naša sugovornica, koja kaže da barem dva puta tjedno autobus preskoči po dvije vožnje i čekanje od 16 minuta, koliko je predviđeno prema rasporedu vožnje, produži se u 40 minuta zbog čega kasni na posao, bez obzira koliko rano krenula.
- Sve bi to bilo u redu da se to ne događa gotovo dva puta tjedno ili da se preskoči eventualno jedan termin vožnje, ali to nije tako. Nije bilo neke konkretne gužve u Novom Zagrebu, vjerujte mi, vidjela sam i sama unutar 40 minuta koliko sam stajala na stanici i čekala autobus kao ozeblo sunce - objašnjava nam.
Autobusnom linijom 607 putuje na posao otkad su ju uveli i kaže nam da srećom nema puno problema zbog kašnjenja jer ima klizno radno vrijeme, ali frustrira ju što joj čekanje vozila oduzima i njeno privatno vrijeme.
Odlučila se 12. svibnja obratiti ZET-u, kako bi pitala o čemu se radi, budući da se red vožnje nije mijenjao, ali je s ostalim putnicima čekala autobus u Trnskom i nakon 40 minuta odustala jer se nije pojavio.
Navela je kako se situacija prema njenom iskustvu ponavlja u jutarnjim i popodnevnim satima, a budući da tramvajski promet još neko vrijeme neće putovati preko mosta, smatra da je činjenica da se moraju osloniti na liniju 607 zabrinjavajuća.
- Zar to nije sramota, u Japanu se daju ostavke zbog 4 sekunde kašnjenja, a kod nas se autobus ne pojavi 40 minuta i nikome ništa. Molim objašnjenje u čemu je problem, svako malo stojimo na autobusnoj stanici kao bedaci i čekamo, a uredno kupujem godišnji pokaz koji i nije tako jeftin, navela je.
U odgovoru ZET-a na njen upit navode kako je autobusni promet specifičan i da postoji čitav niz razloga zbog kojih može doći do odstupanja od rasporeda vožnje. Budući da se koristi zajednička prometnica s ostalim individualnim prometom, kažu da je to najčešći razlog duljih čekanja na stajalištima.
Osim toga, kažu, tehničke poteškoće također dovode do oblika neredovitosti, jer iako servisne ekipe dežuraju na terenu, poteškoće u radu motora, tehničkih sklopova i uređaja na prijevoznim sredstvima se ne mogu u potpunosti izbjeći.
- Vozila Zagrebačkog električnog tramvaja samo su dio šire prometne slike, a primjerice na trasi linije 607 u jednome satu vršnog opterećenja nalazi se na tisuće osobnih, teretnih i ostalih vozila, napisali su.
Osvrnuli su se i na usporedbu s Japanom, navodeći da je izrazito teško komentirati paralelu s ostalim državama, gdje vozila za prijevoz putnika najčešće imaju u potpunosti prohodne i odvojene koridore. Naglasili su da i u takvim uvjetima postoji opcija odstupanja, jer je promet i dalje živi organizam.
- Kvar na jednom autobusu koji je privremeno zbog toga povučen iz prometa i zaustavljen, doveo je do jutrošnjeg odstupanja od voznog reda linije 607, odnosno naznačenih polazaka koji imaju predviđeni karakter, objasnili su.
Kako navode, autobusi ZET-a na mjesečnoj bazi ostvare 320 tisuća polazaka, pa u toj masi dolazi do oblika neredovitosti zbog kojih našoj sugovornici upućuju ispriku, budući da do kašnjenja može doći i zbog prethodnih vožnji nakon kojih se posljedice osjećaju još neko vrijeme.
- Ljubazno Vas molimo da uzmete u obzir, kako su slične situacije neugodne i za sve prometne djelatnike i vozače, a koji su na svojim radnim mjestima i ulažu iznimne napore tijekom kompleksne prometne situacije, koja i njima otežava obavljanje radnih zadaća, odgovorili su joj.
Unatoč ovim odgovorima, putnica koja nam se obratila smatra da se sad “loptice prebacuju na nekog drugog”, vjerujući da od toga neće biti nikakve koristi.
Poslali smo upit ZET-u vezano za prigovore putnika, na koji su nam odgovorili da spomenuta linija, kao i sve ostale koje su u prometu do 20 sati dnevno povremeno zbog izvanrednih okolnosti odstupaju od voznog reda. Neke od njih su kvarovi, smanjenje prometne protočnosti, nezgode i iznenadne bolesti vozača.
- Zbog udaljenosti garaže od trase pojedinih linija, pa tako i linije 607, potrebno je određeno vremensko razdoblje da se u promet uključi zamjensko vozilo ili pričuvni vozač. Kako je raspored vožnje intenzivan, u takvim se okolnostima se ne može izbjeći povremeno odstupanje tijekom dana, nadodali su.
Stoga, kažu kako u najkraćem mogućem vremenu, a sukladno s raspoloživim resursima, poduzimaju radnje kojima se nastoji normalizirati promet. Ističu da se kontinuirano radi na modernizaciji voznog parka uz 65 novih autobusa koji su predstavljeni krajem veljače, kako bi se smanjila mogućnost tehničkih poteškoća.
- Ipak, napominjemo kako je najčešći razlog duljih čekanja na stajalištima smanjena protočnost prometa tijekom vršnih opterećenja, a posljedice toga mogu se osjetiti u nastavku jutra ili poslijepodneva, jer je autobusima potrebno i određeno vrijeme da nadoknade zaustavljanja i dulja čekanja u kolonama, navode.
Za kraj, napomenuli su da postoji i mogućnost presjedanja, jer trasom linije 607 prometuje i 11 autobusa linije 109 koja se također mogu koristiti za putovanje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....