Prometovanje linija 5 i 7 skraćenom trasom nije dočekano s oduševljenjem putnika, od ponedjeljka te dvije linije voze do Maksimira i Dubrave, dok su prije prometovale do Dubrave i Dupca. Prvi dan od uvođenja novog voznog reda, građani Dubrave i Sesveta pokrenuli su peticiju za povratak ovih linija na staro.
- Nevjerojatna činjenica je da u 21. stoljeću, umjesto da gradimo i unaprjeđujemo mrežu javnog prijevoza, gasimo i skraćujemo postojeće linije i tako dodatno opterećujemo već preopterećen sustav javnog prijevoza, piše u peticiji.
Pokretači peticije nadalje objašnjavaju da ovom odlukom nisu pogođeni samo građani Dubrave već i oni iz Sesveta. Navode da prema posljednjem popisu stanovništva iz 2021. godine, Sesvete i okolica broje više od 71 tisuću stanovnika, a Dubrava s okolicom čak 92 tisuće.
Okretište Dubec i ono u Dubravi dijeli sedam stanica, što je sedam stanica manje za ukrcavanje putnika u jutarnjoj gužvi. Peticiju je do sad potpisalo gotovo 500 ljudi.
- Sesvete i okolica nemaju tramvajsku mrežu, već do terminala Dubec vozi 14 autobusnih linija koje stižu svakih 15 minuta do sat vremena. 14 punih autobusa u jutarnjem terminu, kad ljudi idu na posao, ukrcava se na dvije tramvajske linije koje idu prema gradu, napisali su.
- Od ponedjeljka, 20. veljače, Zagrebački električni tramvaj uvodi izmjene u prometovanju pojedinih tramvajskih linija s ciljem povećanja prijevoznih kapaciteta, frekventnosti polazaka, no i poboljšanja protočnosti na dijelovima trasa gdje je za tim utvrđena potreba, tvrde iz ZET-a.
Povratkom na trase kojima su tramvaji vozili do 2017. godine, linija 5 trebala bi dnevno dobiti 16 dodatnih polazaka, a linija 7 dodatnih 18 polazaka. Time bi se u konačnici trebalo smanjiti vrijeme čekanja na tramvajskim stanicama za nekoliko minuta i povećati kapaciteti linije 5 na kojoj, kako kažu iz ZET-a, u posljednje vrijeme dolazi do povećane koncentracije putnika.
Okretište Dubec zbog svoje veličine nije optimizirano za prihvat tri tramvaja zbog čega se često događalo da tramvaji moraju čekati jedan drugoga da bi započeli vožnju čime se narušavao raspored vožnje. Skraćenje trasa linija 5 i 7 trebalo bi doprinijeti boljoj protočnosti okretišta.
Iz ZET-a se nadaju da će ovim potezom poboljšati protočnost na linijama 4 i 11, gdje bi linija 11 trebala dobiti sedam dodatnih polazaka, pa bi prosječan slijed polazaka tramvaja linija 4 i 11 s početno-krajnjeg stajališta trebao biti manji od 4 minute.
Putnici koji su se jučer zatekli na okretištu, kažu da se najavljeni češći vozni red linije 11 nije dogodio. - Linija 11 i dalje vozi svakih 7 minuta, a linija 4 svakih deset minuta. Danas ujutro krenule su jedna za drugom, a najavljeno je da će tramvaj ići svake četiri minute, rekla je bijesna putnica.
- Izmjene se donose nakon temeljite analize kroz operativno praćenje situacije na području cjelokupne mreže i korak su u unaprjeđenju usluge, jer će omogućiti veću protočnost prometa i manje razdoblje čekanja za građane u velikom dijelu grada Zagreba, poručuju iz ZET-a.
Dodali su da će i nadalje pozorno pratiti situaciju s javnim prijevozom u gradu Zagrebu i nastojati optimizirati linije sukladno svojim mogućnostima da građani dobiju najbolju moguću uslugu uz što manja razdoblja čekanja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....