Za manje od mjesec dana, u srijedu, 9. svibnja u 15.10 iz zračne luke Pleso prvi će put poletjeti zrakoplov na liniji Zagreb - Doha. Let, s međuslijetanjem u Budimpešti, trajat će oko sedam sati i bit će raspoloživ sedam dana u tjednu.
Dolazak Qatar Airwaysa, jedne od najbrže rastućih aviokompanija na svijetu, za Hrvatsku ima mnogo veće značenje od još jednog avioprijevoznika na domaćoj pisti. Za Zagreb je to prvi izvaneuropski let. Na karti svijeta postajemo važna zračna luka.
Iako optimistična, poruka je to koja se može pročitati iz toga što nas je Qatar Airways, u sklopu svoga strateškog imperativa - ekspanzije, uvrstio na listu svojih destinacija. “Mi ulazimo na nova tržišta isključivo ako se poklapaju s našim poslovnim modelom. Na istraživanju lokalnih tržišta radi predan korporativni tim koji ulaže mnogo vremena i truda jer Qatar Airways vjeruje u spajanje nedovoljno prisutnih tržišta diljem svijeta. Zato i uvodimo letove za Zagreb”, za Nedjeljni Jutarnji javljaju iz europske središnjice Qatar Airwaysa.
Meni od šest sljedova
Dolazak bliskoistočne kompanije u Hrvatsku mnoge je iznenadio. Putovanje na Bliski istok do sada je bilo rezervirano isključivo za turističke pohode u Dubai i rijetke službenike konglomerata, do nekidan i splitskog Konstruktora za koji je poslovanje s Katarcima završilo neslavno. Čini se da veći dio domaćih potencijalnih putnika Qatar Airways vidi u redovima biznismena, koji su glavni subjekti međunarodnog modela kompanije.
U služenju putnicima prve i business klase Qatar Airways ima ono nešto što mu dopušta da se opravdano hvali imidžem kompanije s pet zvjezdica. Kako drugačije opisati tretman u kojem putnici business klase u najbolje opremljenoj kabini mogu uživati u meniju sa šest sljedova međunarodnih delicija i kupovati u najopremljenijem air butiku u povijesti letenja, sa čak 160 proizvoda.
Jedan od razloga ekspanzije na Hrvatsku, spominju u Qatar Airwaysu, stvaranje je poslovnih veza između Zagreba i Dohe. Poslovanje katarske kompanije pojašnjava nam jedan od vodećih konzultanata na Bliskom istoku, Mohammad Khan.
“Sve što Katar radi, radi strateški, tako da je uspostavljanje letova s Hrvatskom zasigurno dio šireg konteksta i interesa u regiji”, govori Khan. Poslovna avantura, iako sramežljiva počela je prije nekoliko godina, kada je tadašnji predsjednik Stipe Mesić gostovao u palači katarskog emira Hamada bin Khalife Al Thanija.
Istjerani Konstruktor
Tom je prilikom dogovoreno da hrvatskoj kompaniji Konstruktor bude dodijeljen projekt izgradnje obilaznice oko Dohe vrijedan 220 milijuna eura. Idila je kratko trajala i splitska je kompanija izbačena iz zemlje nakon što su Katarcima izdali ček bez pokrića. Neslavno je završila sada već javno poznata epizoda s interesom Katara za izgradnju LNG terminala na otoku Krku. Za potrebe jedne ranije reportaže u Nedjeljnom Jutarnjem Stipe Mesić rekao mi je da je investiciju vrijednu oko tri milijarde eura zaustavio tadašnji premijer Ivo Sanader.
Ipak, interes Katara za našu regiju, čini se, nije stao. Krajem prošle godine u program je puštena Al Jazeera, jedna od vodećih međunarodnih televizija. Stavljanje Zagreba i Beograda na kartu destinacija pokazuje da smo u jednom od brojnih strateških planova zemlje s najvećim bruto domaćim proizvodom po stanovniku.
Qatar Airways u vlasništvu je kraljevske obitelji, kao uostalom sve što vrijedi spomena u ovoj kraljevini s manje od dva milijuna stanovnika.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....