Velike promjene

Najava iz jedne od najvećih hrvatskih tvrtki: ‘60 posto vremena radit ćemo iz ureda, a 40 posto od kuće!‘

Imajući na umu lekcije naučene u krizi, u HT-u su kreirali novi model rada – SmartWork, koji spaja najbolje od oba svijeta: rada od kuće i dolaska u ured
 Hrvatski Telekom

Jedan od onih poslodavaca koji se tijekom koronakrize definitivno uvjerio u prednosti rada od kuće i koji je tu s obzirom na rezultate i odličnu reakciju zaposlenika ne samo odlučio zadržati, već ju je i nadogradio i razvio je Hrvatski Telekom (HT). U ožujku su, u manje od 10 dana, uspješno reorganizirali čitavo poslovanje s više od 5000 zaposlenika, omogućili su zaposlenicima da rade druge poslove, uspjeli su sačuvati sva radna mjesta i još su zaposlenicima kako bi lakše prebrodili krizu bonuse isplatili mjesec dana ranije. Zahvaljujući svemu tome, 100 posto zaposlenika HT-a izjavilo je da su zadovoljni brigom kompanije u vrijeme korone, više od 90 posto ih je zadovoljno omogućenom ravnotežom privatnog i poslovnog života, a više od 80 posto smatra kako im je produktivnost jednaka ili veća dok rade od kuće.
Imajući na umu lekcije naučene u krizi, u HT-u su kreirali novi model rada – SmartWork, koji spaja najbolje od oba svijeta: rada od kuće i dolaska u ured.

image
Hrvatski Telekom


- Novi model rada koji u sebi integrira najbolje od oba svijeta, kombinirajući najbolje prakse i pogodnosti rada u uredu i rad od kuće, zatim desk sharing opciju i na rezultate fokusiran upravljanje učinkom putem kojih smo poboljšali agilnost i omogućili bržu povratnu informaciju. Povremeni rad od kuće dogovara se s nadređenom osobom i dostupan svim zaposlenicima osim onima koji zbog prirode posla moraju raditi na terenu, poput tehničara ili onih u direktnoj prodaji. U slučaju da želi iskoristiti mogućnost rada od kuće, zaposlenik sa svojim neposredno nadređenom osobom dogovara koliko dana te koje dane u tjednu planira raditi od kuće. U sklopu novog modela rada u Hrvatskom Telekomu postoji nekoliko rasporeda, a moguće su i neke druge kombinacije radnog rasporeda sukladno dogovoru i potrebama posla: 2 dana iz ureda – 3 dana od kuće, 3 dana iz ureda – 2 dana od kuće, 4 dana iz ureda – 1 dan od kuće, 1 tjedan iz ureda – 1 tjedan od kuće, 2 tjedna iz ureda – 2 tjedna od kuće. Pritom na nivou kompanije dugoročno ciljamo omjer rada koji otprilike podrazumijeva da se 60% vremena radi iz ureda, a 40% vremena od doma – otkriva Ivan Bartulović, član Uprave HT-a i glavni direktor za ljudske resurse.

image
Hrvatski Telekom

Rad od kuće je definitivno pogodnost, dodaje Bartulović, koja podrazumijeva osobnu i profesionalnu odgovornost, ali sa sobom nosi i jednu prirodnu otegotnu okolnost.
- To je sporija razmjena informacija unutar organizacije. I to bilo koje organizacije, pa čak i one najdigitalnije. Plastično rečeno to je situacija koja se dogodi kad shvatimo da je jednosatna online konferencija ili 20 izmijenjenih e-mailova mogao biti 5 minutni razgovor uživo. Jedan od većih izazova rada od kuće jest izostanak interakcije među kolegama, one interakcije koja proizlazi iz fizičke prisutnosti i koja potiče komunikaciju, raspravu, kreativnost i inovaciju. I upravo zato smo željeli stvoriti model koji podrazumijeva dolazak u ured, ali i ostanak kod kuće, a sve s ciljem da zaposlenici, ali i kompanija dobiju najviše, kako po pitanju produktivnosti, tako i po pitanju ravnoteže osobnog i profesionalnog života, a samim time i zadovoljstva. Pri čemu se sve to onda vidljivo i u kvalitetnijoj usluzi koju pružamo našim korisnicima – pojašnjava Bartulović i dodaje kako je situacija izazvana koronavirusom bila veći izazov od ičega s čim se susreo u svojoj dosadašnjoj karijeri.

Najveće zadovoljstvo u povijesti


Radilo se o reorganizaciji cjelokupnog poslovanja jer je 4000 zaposlenika je radilo od kuće.

image
Hrvatski Telekom

- Tu se uistinu radilo o transformaciji u uvjetima za koje nemate unaprijed pripremljene sve odgovore. Ipak, kada ste suočeni s tako velikim izazovom i neizvjesnošću imate dvije opcije – predati se stavu „ne može se“ ili pokazati da je nemoguće moguće. Mi smo se opredijelili za drugu opciju. Promijenili smo više od 100 internih i eksternih procedura, u domove zaposlenika prevezli smo 1250 stolnih računala i laptopa, a kolegice i kolege koji su radili u prodaji i dućanima smo prebacili da obavljaju druge poslove i nastave nesmetano raditi. Od samog početka pripreme novog operativnog modela trudili smo se maksimalno uključili zaposlenike i njihove povratne informacije su doprinijele da danas imamo visoko funkcionalan, fleksibilan i agilan model na kojem možemo razvijati poslovanje i s kojim su zaposlenici jako zadovoljni čemu svjedoči i najveće zadovoljstvo zaposlenika u povijesti kompanije – priča Bartulović.
Veliko priznanje odaje onima koji su ostali raditi na terenu, koji su bili zaduženi da cijela Hrvatska ostane povezana i nastavi normalno funkcionirati.

Tihi heroji


- Zbog njih su naša djeca mogla pratiti školu putem e-nastave, zbog njih su ljudi mogli raditi iz svojih domova, a obitelji, unatoč fizičkoj distanci, ostati povezane. Oni uistinu jesu tihi heroji, jer o ogromnom poslu koji odrađuju se ne priča puno, a ostavljaju dubok trag na našoj svakodnevici. Da stavite stvari u kontekst, razmislite samo koliko ste puta tijekom blokade izašli izvan kuće i kojim povodom. E, pa naši tehničari su u nešto više od mjesec dana imali 63.000 izlazaka na teren. Njih ni COVID-19 pandemija, ni najjači potres u 140 godina, dapače čak ni jedan požar koji je bio rezultat potresa, nije spriječio da obavljaju svoj posao – prisjeća se Bartulović.
Najzahtjevnija grupa zaposlenika za prebacivanje na rad od kuće u HT-u je bila služba za korisnike, no Bartulović napominje da je daleko najveći izazov, veći od ikakvog fizičkog prebacivanja računala ili opreme, bila promjena svakodnevice. Ovakva promjena i rad od kuće svima su bili jedna velika nepoznanica – kako po pitanju organizacije tako i koordinacije poslovnih i privatnih obaveza u dužem vremenskom razdoblju.

'Bit ćemo spremni'


- Upravo tom dijelu smo posvetili posebnu pozornosti i tražili načine kako olakšati situaciju našim zaposlenicima. Kroz svakodnevnu internu komunikaciju svim je zaposlenicima omogućena puna tehnička i savjetodavna podrška kako bi se lakše prilagodili radu od kuće. Adresirali smo s njima teme poput povećanja radne učinkovitosti, produktivnosti, suočavanja s izazovima povezanim s radom od kuće, motivacije, organizirali smo i individualne i grupne coaching radionice… - otkriva član Uprave za Ljudske resurse u HT-u.
Tijekom svibnja krenuo je dobrovoljni povratak zaposlenika u urede, a interes je, u početku, čak i nadmašio mogućnosti. Iz cijele situacije izašli su s vrijednom poukom.
- Najbolje se uči iz vlastitog iskustva, ali jednom u životu je i više nego dovoljno proći kroz ovakvu pandemiju i nadam se kako se ona više neće ponoviti. Ali, ako će nažalost do toga doći, mi ćemo biti spremni. Ova situacija koja je iziskivala temeljite sustavne, da ne kažem radikalne promjene pokazala nam je za što smo sve sposobni kao pojedini i kao kompanija. Naši zaposlenici su nam u proteklom razdoblju pokazali da možemo izaći na kraj i s najvećim izazovima, a mi kao organizacija smo se uvjerili u svrhovitost posla koji obavljamo i koliko je povezanost koju pružamo ključna– kako za poslovnu zajednicu, tako i za društvo i naše sugrađane – zaključuje Bartulović.

REVOLUCIJA JE VEĆ POČELA, ZAPOSLENIK JE U FOKUSU VIŠE NEGO IKAD, A TRADICIONALNE MODELE RADA MIJENJAMO FLEKSIBILNIJIMA. KAKO IZGLEDA URED 2.0 POGLEDAJTE U NAŠEM SPECIJALU!


Sadržaj je nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Hrvatskog Telekoma

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 20:33