Novi režim testiranja Euro NCAP testa sigurnosti, najrelevantnijeg uopće, kreće s ocjenjivanjem koliko dobro funkcioniraju elektronske prilagodljive funkcije za pomoć u vožnji u automobilima, od tempomata, pomoći u zadržavanju vozne trake i ostalih tehničkih pomoćnih sustava za vozača. Razlog: neki su proizvođači reklamirali mogućnosti "pomagača" koje zapravo nemaju ili su pogrešno opisani.
Novi niz sigurnosnih testova koji procjenjuju koliko su dobro "kalibrirani" sustavi kao što su prilagodljivi tempomat i zadržavanje u voznoj traci, a čiji je cilj pružiti veću jasnoću vozačima na tržištu prepunom sustava različitih naziva i funkcionalnosti. Testovi, koje su razvili Euro NCAP i Thatcham Research, prvi su takve vrste.
Iako ocjene dodijeljene tehnologiji sigurnosne pomoći automobila neće utjecati na ukupnu ocjenu Euro NCAP-a određenog automobila, dijelom i jer je većina ovih sustava nije obavezna u automobilima poput primjerice ESP-a, automobili će dobiti ocjenu na temelju toga kako sustavi rade i koliko su precizni, a sve kako bi kupci bili unaprijed upoznati prije kupnje za svaki pojedini automobil.
Test će procjenjivati i koliko su dobri sustavi kada vozač promijeni smjer vozila, a ocjene će biti "Vrlo dobro", "Dobro", Umjereno dobro" ili "Zadovoljava".
Tri procijenjena područja su:
Pomoć u vožnji: koliko učinkovito sustavi rade tijekom normalnog rada.
Angažman vozača: što sustavi nude s obzirom na pod kojim se prodaju, koliko dobro sigurnosna elektronika nadgleda ako vozač obraća pažnju (ruke na upravljaču); koliko su intuitivni sustavi; i koliko je jasno je li sustav aktivan ili neaktivan.
Sigurnost: koliko dobro funkcioniraju sustavi u slučaju nužde, na primjer ako vozač izgubi svijest, ako sustav otkaže ili predvidi mogući sudar.
Svaki automobil dobiva najveću ocjenu od 100 u ove tri kategorije. Ispitivači tada uzimaju ocjenu iz poglavlja "Sigurnost" i dodaju je onome koji je rezultat najniži iz kategorije pomoći u vozilu ili angažmana vozača. To je zato što je upravo sigurnost najvažnije područje oko kojeg se moraju uravnotežiti ostale dvije kategorije. Te ocjene dovode do ukupne ocjene od 100, koje ulaze u ukupnu ocjenu Vrlo dobro, Dobro, Umjereno dobro ili Zadovoljava.
Prva serija testova već je odrađena, s procijenjenim sustavima u 10 automobila. Mercedes GLE postigao je pritom najviše ocjene, a ocjenjivači su pohvalili njegovu sposobnost da zadrži "vozača angažiranim uz puno jasne komunikacije u vezi s ponuđenom pomoći".
BMW Serije 3 odmah je "za petama" Mercedesovom SUV-u zahvaljujući svom vrlo intuitivnom elektronskom mozgu sustava pomoći, a Audi Q8 postigao je treći najbolji rezultat od 10 automobila ocijenjenih u prvoj seriji testova. Sva su tri automobila dobila ocjenu "Vrlo dobro" s odgovarajućim ocjenama 174, 172 i 162 od 200.
Nisu, međutim, ispitivači procjenjivali tehnologiju samo vrhunskih automobila. Renault Clio, iako je dobio samo ocjenu 'Zadovoljava', bio je pohvaljen zbog činjenice da su ispitivači smatrali da je "sjajno vidjeti gradski automobile početne razine sa sustavom koji daje općenito dobru pomoć u vozilu i sigurnosnu pričuvu , ako je potrebno."
Tesla Model 3, koji se često naziva jednim od naprednijih automobila na tržištu, dobio je ocjenu Umjereno dobro, dijelom zahvaljujući sustavu Autopilot koji se isključio u trenutku kada je vozač pokušao zaobići prepreku, umjesto da dopušta interakcija s vozačem, a zatim automatski ponovno uključuje sustave za pomoć.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....