Novi A3 Cabriolet četvrta je karoserijska verzija u A3 obitelji uz sedan i modele s tri i pet vrata. I, zapravo, svojevrsni mješanac svih njih. Temeljen je na sedanu, pa ima 60 litara veći prtljažnik od prethodnika, ali je zadržao međuosovinski razmak kompakta, što mu daje nešto mišičaviji izgled. U ponudi ima benzinske i dizelske motore te najviše naginje udobnosti i laganoj vožnji, nikako ne oštrom lovu na zavoje. Legendarni brzinci iznad Monte Carla, stoga su nam više nego dobro poslužili za stjecanje prvog dojma.
Kad je krov podignut, poveći stražnji dio guta 320 litara, što je sjajan rezultat za kabriolet, ali se smanjuje kad se povuče pregrada. Krov ima čak pet slojeva i kad po njemu udarite dlanom iznenadit će vas kako je čvrst, kvalitetno napravljen i, što se osjeti tek kasnije, kako dobro izolira buku. A uz sve to, od prethodnika je lakši 60 kila. Spuštanje krova traje 18 sekundi i izvodi se do brzine od 50 km/h. Audi ne želi napustiti platno jer zauzima manje prostora kad se složi u prtljažniku. Usto, platno cabrioletu daje puno više šarma od plastičnih ploča, a i zvuk kiše je puno ljepši.
Kišni brzinci Monte Carla djeluju neprijateljski prema izvedbi sa 2.0 TDI motorom i S Tronic mjenjačem. U puno situacija mjenjač i motor djeluju nepovezano, a uz bučniji motor stalno prebacivanje u nižu brzinu djeluje nespretno zbog buke i ne uklapa se u elegantni paket. Benzinski motor topla je preporuka, unatoč zanimljivom podatku da je baš Audi napravio prvi dizelski kabriolet na svijetu, Audi 80 1.9 TDI. Što se, pak, tiče krutosti, stvari su krenule nabolje. Za spuštanje krova se ne treba zaustaviti, do 50 km/h treba samo pritisnuti tipku i A3 to obavlja za 18 sekundi. Zaštita od prevrtanja skrivena je iza naslona na stražnjim sjedalima i iskoči ako elektronika nanjuši potencijalno prevrtanje.
Od motora ugrađuju se 1.4 TFSI sa 122 KS (olakšan 15 kg), 1.8 TFSI sa 180 KS kao najjači motor te dizelaš 2.0 TDI sa 150 KS. Šesterobrzinski ručni mjenjač s kućištem od legure magnezija i dugom šestom brzinom za štednju je standard, dok je S Tronic s dvije spojke i pedalicama na volanu doplata. Jasno, može se dobiti i Quattro pogon koji uglavnom moment prenosi na prednje kotače i dodaje stražnjoj osovini putem spojke dovoljno momenta da suzbije proklizavanje sprijeda. Lijep, ekskluzivan i preskup - takav je novi A3 Cabriolet. Hrvatska cijena još nije definirana, ali u Njemačkoj stoji 31.700 eura. Dakle, 250.000 kuna čini nam se dobrom pretpostavkom.
CABRIOLET 2.0 TDI
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski
Obujam 1968 ccm
Snaga 119 kW/150 KS
Moment 320 Nm pri 1750/min
Dimenzije 442 x 179 x 141 cm
Osovinski razmak 260 cm
Prtljažnik 320 litara
Masa 1435 kg
Brzina 224 km/h
0-100 km/h 8,9 sekundi
Potrošnja 4,2 l/100 km
Ispuh CO2 110 grama
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....