U rujnu je na golemom tržištu u Velikoj Britaniji zabilježen drugi najveći mjesec registracija električnih vozila, no još uvijek su znatno ispod obvezujućih ciljeva koje je Vlada nametnula proizvođačima automobila od sljedeće godine. Otprilike 45.323 nova električna vozila izašla su na britanske ceste prošlog mjeseca, što znači da su EV-ovi zauzeli 16,6 posto udjela.
Tržišni udio električnih vozila u rujnu također je daleko od ciljeva Zero Emission Vehicle Mandata (ZEV), koji zahtijeva da glavni proizvođači povećaju svoj udio u prodaji električnih vozila na 22 posto u 2024. - ili će se suočiti s visokim kaznama. Ukupna prodaja novih automobila porasla je prošlog mjeseca za zdravih 21 posto s 272.610 osobnih vozila koja su u rujnu izašla na ceste, potvrđuju službene brojke.
Ipak, SMMT ističe da je prodaja i dalje 20,6 posto niža u odnosu na brojke iz rujna 2019. prije pandemije. Za električna vozila, to je bio 41. uzastopni mjesec rasta prodaje, s novim registracijama koje su porasle za 18,9 posto u odnosu na prethodnu godinu.
Brojke za rujan objavljene su otkako je premijer Rishi Sunak potvrdio da je pomaknuo rok za zabranu prodaje novih benzinskih i dizelskih automobila s 2030. na 2035., odgađajući prijelaz nacije na električna vozila. Kako bi se ispunili ovi ciljevi, ključno je da se privatni kupci prebace i kupe više električnih vozila.
Međutim, za razliku od drugih velikih tržišta koja se približavaju datumu kraja prodaje 2035., privatni vozači u Ujedinjenom Kraljevstvu nemaju poticaja za kupnju koji bi ih potaknuo da ulažu u električnu mobilnost.
Uz visoke cijene novih električnih vozila, opadajuće cijene EV-ova i stalne zabrinutosti zbog nedostatka infrastrukture za punjenje i zabrinutosti oko dometa, proizvođači automobila suočavaju se s teškim zadatkom ispunjavanja obvezujućih zahtjeva britanske Vlade.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....