STELLANTIS

Dioničari PSA odobrili spajanje s FCA Grupom, obitelj Peugeot i Dongfeng podržali posao

Brak PSA Grupe i Fiata Chrysler Automobiles izgrađen je na želji uštede na troškovima u industriji "gladnoj kapitala"
FCA i PSA
 Stellantis

Glavni dioničari PSA Grupe dali su odobrenje za spajanje proizvođača automobila s Fiatom Chrysler Automobiles, čineći tako novi mega koncern nazvan Stellantis. Spajanje je podržalo više od 99 glasova investitora s dvostrukim pravom glasa, a obitelj Peugeot i kineski Dongfeng Motor pristali su na uvjete.

Obraćajući se odvojenim sastancima, i izvršni direktor PSA Peugeota Carlos Tavares i predsjednik Fiata Chryslera John Elkann govorili su o "povijesnoj" važnosti glasanja koje ispisuje novu stranicu industrijske povijesti Sjedinjenih Država, Francuske i Italije. "Spremni smo za ovo spajanje", rekao je šef PSA-e Carlos Tavares tijekom internetskog sastanka.

Tavares je rekao da će konačni datum konsolidacije Stellantisa biti objavljen uskoro nakon svih odobrenja dioničara. Prije finalizacije spajanja,biti će lansirane dionice nove tvrtke Stellantis, a trgovat će se u Milanu, New Yorku i Parizu.

Brak PSA Grupe i Fiata Chrysler Automobiles izgrađen je s planom uštede na troškovima u industriji "gladnoj kapitala", ali ono što ostaje za vidjeti jest hoće li moći očuvati radna mjesta i naslijeđe marki na globalnom tržištu koje još uvijek pogođeno pandemijom.

Ovim povijesnim dogovorom stvoriti će se četvrti najveći svjetski proizvođač automobila s kapacitetom proizvodnje 8,7 milijuna automobila godišnje, iza VW Grupe, Toyote i Renault-Nissana.

Zanimljivo je naglasiti da će se trenutna dionička struktura izmijeniti nakon spajanja, s tim da se postojeća dvostruka glasačka prava (stečena vremenom) neće prenositi.

Tavares, koji će djelovati kao izvršni direktor Stellantisa, odmah će se usmjeriti na tržište Kine, ali i na električnu mobilnost. Stellantis okuplja ukupno 14 marki, uključujući marke FCA Grupe Fiat, Alfa Romeo, Maserati, Jeep, Dodge i Ram, kao i PSA marke Peugeot, Citroen, Opel i DS Automobiles.

Nekoliko mjeseci ranije, šef PSA je rekao da neće svi proizvođači automobila preživjeti nadolazeće desetljeće, zbog čega očekuje još veću konsolidaciju u industriji. Također je otkrio da PSA više ne ulaže sredstva u razvoj motora s unutarnjim izgaranjem.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 00:31